automoto.ee foorumid

Täisversioon: DIY Hobigaraaž
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
(27-05-2023, 23:39 PM)Lauri_L Kirjutas: [ -> ]Selline sai akna ümbris pärast voodri paigaldamist ning enne ääre- ja kattelaudade paigaldust. Foto on toetuseks eelmisele fotole, sest siin on hästi aru saada, kuidas voodri tuulutus toimub ning kuidas õhk seina ja voodri vahel liigub.

Kas oled erialalt pedagoog? Need laused on tipptase, et kuda lammastele ehituskunsti selgitada või ahvile taskusse parkimist õpetada, au ja kiitus!
Meil Soomes  Big Grin lõigatakse laudade alumised otsad nurga alla, et vesi pikemast tipust alla tilguks, mitte ühtlaselt laua otspinna alla ei valguks. Olen huvi pärast isegi katseid teinud, et kumb parem variant on ja tõesti, see nurgavariant toimib paremini. Aga sul on nii laiad räästad, et vaevalt fassaad kunagi üldse märjaks julgeb saada.

Et sul kõik seal ühtlaselt kollane on, soovitaks edasised kihid pritsiga peale kanda. Teine mees tuleb rulliga järgi ja jääb vahede pintsiga vägistamine ära. Avade ja sokli katmine pole märkimisväärt keeruline tegevus, aga õige teibiga, et plekile liimijälgi ei jääks, näiteks sinine Tesa Precision. Usu mind, su käsi tänab sind hiljem. Rendist leiad pritsi, võta kindlasti püstoli pikendusega(kui ei anta, võin laenata), lahjendad värvi veidi, katsetad kuskil tagaküljel ja pärast sellise pinna ärategemist võid juba teenust osutama hakata, kui meeldima hakkab.
(28-05-2023, 07:23 AM)alfredo Kirjutas: [ -> ]Meil Soomes  Big Grin lõigatakse laudade alumised otsad nurga alla, et vesi pikemast tipust alla tilguks, mitte ühtlaselt laua otspinna alla ei valguks. Olen huvi pärast isegi katseid teinud, et kumb parem variant on ja tõesti, see nurgavariant toimib paremini. Aga sul on nii laiad räästad, et vaevalt fassaad kunagi üldse märjaks julgeb saada.

Et sul kõik seal ühtlaselt kollane on, soovitaks edasised kihid pritsiga peale kanda. Teine mees tuleb rulliga järgi ja jääb vahede pintsiga vägistamine ära. Avade ja sokli katmine pole märkimisväärt keeruline tegevus, aga õige teibiga, et plekile liimijälgi ei jääks, näiteks sinine Tesa Precision. Usu mind, su käsi tänab sind hiljem. Rendist leiad pritsi, võta kindlasti püstoli pikendusega(kui ei anta, võin laenata), lahjendad värvi veidi, katsetad kuskil tagaküljel ja pärast sellise pinna ärategemist võid juba teenust osutama hakata, kui meeldima hakkab.

Mul vertikaallaudise alumised otsad on samuti nurga alla lõigatud, kuid vaid õige vähe - 5 kraadi kanti. Sae ketta pealt vaadates oli nurka küll, kuid kui paika said pandud, siis võrreldes juba kaldu oleva veeplekiga tunduvad lõiked sisuliselt täisnurga all olema. Mõningad soovituslikud tekstid omavad viiteid kuni 45 kaadiste lõigete kohta, mis ei ole kindlasti vale. Proovisin proovitükil ja kattelauaga voodri juures tundusid tõsised draakoni hambad tekkima. Jääb mulje, et igast august saab hiir sisse joosta nii et kõrvad ka auku ei riiva. Kiusas tõsiselt silma selline vaatepilt. Kui laudis oleks alt sile ja ühel tasapinnal, siis oleks pilt palju parem. Räästa laiuseks tekib igas küljes >800mm, seega ülekate on hea. Esimene talv näitas, et ega sademetel seinale ja isegi sokli osale väga asja pole.

Värvimise nõuanded on igati väärt - tänud, et jagasid! Järgnevad kihid oligi plaanis pritsiga peale kanda. Teist korda sellist "valu", mis käsitsi värvimisel tekib, üle elada ei taha. Mul on olemas üks algaja seeria Bosch'i prits, mis sai soetatud pärast 30m aialippide pintseldamist saadud ahastust. Töötab ja toimetab kenasti, kuid sellel on pritsi alla integreeritud anum. Täitmine on tüütu ning värvi peab alati väga õigesse konsistentsi segama, et pihustus hea oleks. Vee baasil värvide jaoks on vägagi hea riistapuu. Viide ning soovitus teibi kohta on samuti igati õigustatud. Odav teip rikub tulemuse. Kipuvad lekkima ning serv ei tule ilus, kuivavad ning jäävad rullile kinni, tulevad lahti sealt kus pole vaja ning jäävad kinni sinna, kuhu pole vaja.
(28-05-2023, 00:34 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]
(27-05-2023, 23:39 PM)Lauri_L Kirjutas: [ -> ]Selline sai akna ümbris pärast voodri paigaldamist ning enne ääre- ja kattelaudade paigaldust. Foto on toetuseks eelmisele fotole, sest siin on hästi aru saada, kuidas voodri tuulutus toimub ning kuidas õhk seina ja voodri vahel liigub.
Kas oled erialalt pedagoog? Need laused on tipptase, et kuda lammastele ehituskunsti selgitada või ahvile taskusse parkimist õpetada, au ja kiitus!

Tänud kommentaari eest! Ei ole erialalt pedagoog. Väga kaugel sellest Rolleyes , kuigi asjaolude kokkulangemisel pidin antud ametit poole kohaga kolm hooaega pidama. See oli 16 aastat tagasi. Polnud kindlasti minule sobiv töö.

Kuna ma ise olen ehituses veel seesama "lammas", siis püüan lahti seletada asju/lahendusi, mis mulle endale siiani kõige enam muret ja küsimusi on tekitanud. Usun, et minusuguseid on siin foorumis veelgi ning neile on abiks, kui vähemalt mõned põhitõed juba eos lahti seletada - olgugi, et teistel on seda ilmselt igav lugeda. Teema ei ole kindlasti tehtud poosetamiseks, vaid siinsele nooremale liikmeskonnale abimaterjaliks ning pädeva tagasiside/kriitika jagamiseks neile, kes on antud alal suuremate kogemustega. Liiga palju on foorumites lõpetamata garaažide ehitamise teemasid ning mäletan hästi, kuidas ise alustamisega jännis olin. Tuleb vähemalt üks üritada enam-vähem lõpuni teha. Fotod püüan postitada nii, et nende juurde saaks ka mingi jutu või seletuse kirjutada. Nii on neist rohkem kasu. Kui on väike jutt ja 20 fotot sabas, siis on ilus vaadata küll, kuid know-how jääb saamata. Seega kui vähemalt paar entusiasti saavad siit teemast tuult tiibadesse oma tulevaste projektide ellu viimisel, siis minu jaoks on teema kajastamine igati korda läinud.
Lauri, see purgiga prits, mis sul olemas on, sobib arvatavasti emadepäeval lillede värvimiseks. Lükka rahakotirauda valla ja võta midagi sealt(täiesti esimene otsing, mis tuli) või kuskilt mujalt, mis asukohalt lähemal on. Kui oma soovid ära kirjeldad, oskavad nad sulle pritsi mudelit paremini soovitada, kui mina. Mida pikem voolik, seda parem, niipalju oskan nõu anda. Ja kindlasti püstoli pikendusega, soovitaks midagi 60-80cm kanti või nii. Mul peaks kuskil mingi meetrine vedelema, kui natuke otsida, aga see on natuke juba raskem tükk. Ära häbene küsida, kui neil anda pole.

Teine võimalus on kompressori ja kivikaitse pritsiga töö ära teha. See teema hargneb hetkel kuskil vabas teemas vist. Aga eks ta ole vähe tüütu kahe vooliku ja värvianumaga sebida. Ise eelistaks kindlasti kõrgsurve pritsi sellise otsa tarbeks.
(27-05-2023, 23:39 PM)Lauri_L Kirjutas: [ -> ]Vahelduva eduga on voodrilaudu värvitud (ikka terve päev korraga), siis jälle on isu täis saanud ja vahet peetud ning seejärel taas värvitud. Ühel hetkel tekkis olukord, et enam pole laudu kuhugi ladustada ning tuleb hakata seina panema.

...
lKüsimata õpetamist nimetatakse küll targutamiseks, seega nipp järgmiseks korraks.
lauajupid, millel otstesse klotsid löödud, võimaldavad staabeldada mitmes kihis otse värvimisest tulevaid laudu. Eelmisel nädalavahetusel käis talgute korras värvimine 40+m2 5m pikkuseid laudu laotus 1m laiusesse virna 10-s kihis. Krunt ja värv, kahekesi 3+2h. [attachment=97962]
2. targutus
tuulutusvahed soovitaks võrgutada. meile kolisid suuremat sorti sumisejad voodri vahele. Tosinajagu aastaid oleme küll rahus koos elanud, aga see võib muutuda.

Töö on korralik, spikerdame...
Ise ma õigeks ei pidanud oma garaazi ehitades laudist kruvidega panna. Sai naelapüstoliga lastud, kiirem ka. Aga  töö on kena muidu .
Väga hea- töö käib!
Minul suvel sama töö ootab ja ma küsiks Lauri käest milliseid kerbetoonkruvid seina keerasid? Olen fibo ja ühte laiapeaga (äkki ongi tuhaploki oma) mõningaid seina sisse põrutand, aga keerab ikkagi üle. Ladusin äsja plokidest väiksed müürid kuhu sai ka veneaegse tuhaplokid pandud ja on ikka vahe- vene oma on raskem ja tihkem ja kruvi jäi ikka tugevasti kinni.
Veel ei tea kuidas sul akna põsed tulevad, aga oma majal jätsin pealmised kaanelauad piirdelaua laiuse jagu lühemad ja aknapleki all oleva pealmised lauad ka mingi x nurgaga lühemad kuna plekk toetub paremini laua otstele. Tegingi vahepeal akna põsed ja plekid ära ja siis panin ülejäänud kaaned peale.
(28-05-2023, 20:54 PM)heiti Kirjutas: [ -> ]Väga hea- töö käib!
Minul suvel sama töö ootab ja ma küsiks Lauri käest milliseid kerbetoonkruvid seina keerasid? Olen fibo ja ühte laiapeaga (äkki ongi tuhaploki oma) mõningaid seina sisse põrutand, aga keerab ikkagi üle. Ladusin äsja plokidest väiksed müürid kuhu sai ka veneaegse tuhaplokid pandud ja on ikka vahe- vene oma on raskem ja tihkem ja kruvi jäi ikka tugevasti kinni.
Veel ei tea kuidas sul akna põsed tulevad, aga oma majal jätsin pealmised kaanelauad piirdelaua laiuse jagu lühemad ja aknapleki all oleva pealmised lauad ka mingi x nurgaga lühemad kuna plekk toetub paremini laua otstele. Tegingi vahepeal akna põsed ja plekid ära ja siis panin ülejäänud kaaned peale.

Seina läksid Torx peaga Bauroc boorbetooni kruvid. Kuna Bauroc märgil on kopikas hinnal juures, siis võtsin alternatiivi Janerest. Kruvi ise 8mm ning pikkuse valisin vastavalt vajadusele. Kui hakkad roovi seina panema, siis parema kandmise ja seinas püsimise eesmärgil kasuta ikka pikemaid kruve. Minul läks kogu roov 110mm osakeermega kruvidega. Laudise osas keere puudus. Sisse läksid ilma laudisesse auku ette puurimata akutrelliga.


[Pilt: Kergbetoonikruvi_PP_8x90_tx30CorrSealC4-..._ESSVE.png]


Fibo, nõukaaegne tuhaplokk ja Bauroc (minu puhul 375 Ecoterm) on oma mehaanilistelt omadustelt väga erinevad materjalid. Bauroc neist kõige harpam, kõige väiksema erikaaluga, kuid see-eest kõige soojem. Seesama pildil olev kruvi on üsna kergesti Bauroc'i sees ringi keeratav ning ma kardan, et sellist kruvi polegi, mis jookseb Bauroc plokki nagu keskmine kruvi fibosse. Peab olema väga ettevaatlik, kui akutrelli või aku-kruvikeerajaga seina lasta. Kui sidur õigesti reguleeritud, siis on tulemus rahuldav. Kui sama kruvi fibosse lasta, siis karjub ja läheb. Väga hästi jääb püsima. Paraku on Bauroc nagu on.

Akna põsed tulevad 120x21 peensaetud lauast. Disain on selline kõige odavam talumaja oma. Kõigepealt aknaplekk paika ning sellele annab kerge kalde väljapoole. Kuna plekil on ääred natuke (20mm) üles keeratud, siis jäävad sisemised servalauad (põskede peal) plekist ca 10-15mm kõrgemale ja nii, et üles keeratud serv laua taha jääb. Ülemise sisemise laua osas ilmselt küsimusi ei ole. Seejärel tuleb põskede kattelaudade peale risti voodriga samas tasapinnas kattelaud, mis saab samuti sisselõike aknapleki osas. Viimasena ülemine ja alumine piirdelaud ning valmis ongi. Täpselt nii nagu allpool oleval fotol - paremat kahjuks hetkel pole. Seal on aknaplekk hetkel kinni teibitud, sest värvimine pooleli. Foto petab natuke, plekk ulatub ikka mõningad sentimeetrid üle alumise laua.

[Pilt: IMG_5214.JPG?_t=1685298478]

PS: Aken fotol on samal krundil asuva elumaja aken. Garaaži akendele ja ustele tuleb sama viimistlus. Fotol on värv laiguline, sest tegemist on pärast vana värvi lihvi ja krunti esimese pruuni kihiga.
Suur kummardus kõigile kommentaaride eest.

Ksf. Alfredo'le taaskord kiidu- ja tänusõnad heade soovituste ning viidete eest. Väga tänuväärt on oma teadmiste ja kogemuste jagamine.

Ksf. hulgus poolt toodud näide värskelt värvitud voodrilaudade ladustamisest on väga asjalik. Kindlasti panen kõrva taha ja kasutan tulevikus. Mul on ehitusplatsi ümber paras kuumaastik ning laudu hakkasin kõigepealt ladustama garaaži sisse. Arusaadavalt tekkis üsna ruttu ruumipuudus. No ja ise sellise lahenduse peale ei tulnud. Tänud jagamast!

Ksf huvi5 - kas naelal on võrreldes kruviga peale kiiruse muid olulisi eeliseid laudade seina panemisel? Mul olid laual mõlemad lahendused ning sai otsustatud kruvide kasuks, sest esiteks puudus naelapüss ja selle oleks pidanud ostma - sellise koguse juures isegi 2tk. Teiseks eeliseks arvasin ise kruvi ees olevat selle, et lauad saab maru hästi seinast kätte, kui seda vaja peaks minema ning eemaldatud lauad on sama kiirelt võimalik taas seina panna. Näiteks kaablite jm kommunikatsioonide vedamiseks, eriti veel siis kui tegemist on kattelaudisega voodriga. Naeltega selline tegevus vist väga eduline ei ole? Ilmselt on nael lauale aga pisut andestavam, kui puitu sisse keeratav kruvi pea? Väiksem oht, et lööb prao sisse?
Voodrilaua puhul vast väga vahet pole kas kruvi või nael. Kui siis ainult see jah et eriti püstolinaelad on hea väikse peaga. Muidu üldiselt mu silmis kruvi rohkem sellise ajutise asja kinnitamiseks. Ei tea kas kvaliteet kõigub neil või mis too häda täpselt on, aga kipuvad katki minema (jällegi, ei usu et voodrilauaga seda probleemi on). Aga näiteks tellingud said kõik kruvidega kokku ja kui poole aasta pärast lammutada, siis julgelt kolmandik kruve murduvad lahti võttes ära. Eks sealt see usaldamatus tuleb. Kõige odavam Haamri Jaagu kruvi muidugi kah...

Aga Fibosse kruvi keeramise kohta, päris tuntav erinevus on Fibo 3 ja Fibo 5 vahel, ülekeeramise osas.
Kusjuures seda kruvide heast tahtest katki minemist olen isegi tähendanud. Kui garaaži tegema hakkasin, siis sai hoone maha mõõdetud. Telgjoonte mahamõõtmiseks lõin maa sisse kaks lauda ja kolmanda-neljanda panin risti peale. Kõige tavalisem saematerjal, mille kätte sain. Kaasas oli kaks pakki kruvidega, millest siis sai jooksvalt võetud see pikkus, mida vaja läks. Ühed olid terrassikruvid ning teised olid tavalised tsingitud puidukruvid. 3-4 kuuga olid tsingitud kruvid pooleks. Kui ei olnud, siis kohe kui neid lauast välja hakkasin keerama, läksid puruks. Terrassikruvid sain kõik elusana kätte ning need on juba teab mitu korda kasutuses olnud ja taas kokku kogutud. Tundus, et teatavat rolli mängis vihm ja niiskus. Kui puit paisus, andsid ühe tootja kruvid järele. Samas sattusin peale, et äi oli oma maja tuulekasti laudu pannud mustade kipsikruvidega. Need seal elus juba pea 20 aastat.

Kui voodrile kruve valisin, siis küsisin Janerest otse, et andke mulle kruvid, mis katki ei lähe. Mäletan, et müüja mingid kommentaarid õhku viskas, miks mõned kruvid purunevad, kuid see info ei jäänud pealuu sisse kinni. Kui sinna uuesti satun, siis küsin kindlasti ning jagan ka siin. Igatahes valis ta mulle kruvid, mis polnud sugugi odava(-ima-)d ning kinnitas, et need kestavad. Loodame.
"Tsingitud kruvid" .  Häda selles, et kipsikruvi on ka nüüd tsingitud. Materjal endiselt sama habras. 
Keerad kaks kuiva lauda kokku ja nagu lauad vett saavad nii rebib kruvil pea otsast maha. 
Kinnikeeramise ajal ülepingutamisest ei maksa rääkidagi.

Ja kui mingit lauda kuivas kohas kipsikruviga paigaldada siis ei tohi väga suure jõuga kinni keerata. Püsib.
Hea näide tuulekasti lauad.
(29-05-2023, 04:51 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]"Tsingitud kruvid" . ... Keerad kaks kuiva lauda kokku ja nagu lauad vett saavad nii rebib kruvil pea otsast maha. 
Kinnikeeramise ajal ülepingutamisest ei maksa rääkidagi. ...
Kruvidest, lähevad jah mõned katki, see moodne kruvimaailm on pagana keeruline. Hiljaaegu ühes ehituspoes küsisin mulle vajalikku mõõtu kruvide asukohta (kanapimedus) ja vanem müüjanna vastu, et kas sisse või välja - ah et välja kas otse vihma alla siis need kallimad ja varjulisse kohta käivad ka need odavamad ... 
Tsitaat:Keskkonnaklassi kirjeldus ja sellele vastav kinnitustarviku tüüp:
C1 - kuiv köetav tuba - sobivad kõige odavamad mustad naelad ja kruvid.
C2 - kütmata vihma eest kaitstud ruum - sobivad tsingitud kinnitustarvikud.
C3 - välitingimustes olev konstruktsioon - kuumtsingitud kinnitustarvikud.
C4 - mere ääres või tööstuspiirkondade läheduses olevad konstruktsioonid - roostevabad kinnitustarvikud.
...
terrassilauad oleks muidu C3 klassis, aga immutuse tõttu tuleks valida C4'le vastav töötlus, ehk roostevabad kruvid.
Viimasest hobigaraaži postitusest on nii mõnedki liitrid vett merre jooksnud. Vahepeal on paar teist projekti vaba aja täiesti ära söönud (sest mätas on kuiv ning ilm soe) ja pole jõudnud teemaga tegeleda. Aga tuleb "mugavustsoonist" (nii vähe kui seda on) välja ronida ning ennast käsile võtta. Kui viimases postituses sai garaaži tagumine ja vasak külg enam-vähem voodri selga, siis järgmiseks läks töösse parem külg. Parem külg on see kõige varjulisem (hommikupäikese poolne) ning seal on kõige mugavam kõrvetava kuumusega päevasel ajal tööd teha.
Parempoolses küljes sai järgitud täpselt sama mustrit nagu tagumise ja vasaku küljega. Roovilauad seina ning seejärel ühest nurgast vertikaallaudadega minema. Roovi samm jäi samaks.

[Pilt: IMG_4801.JPG?_t=1688321018]

[Pilt: IMG_4803.JPG?_t=1688321018]

[Pilt: IMG_4802.JPG?_t=1688321018]

Vasaku külje katuse otsaviilu voodri paigaldamisest mul fotosid ei olnud. Siin said need tehtud ja saab pisut paremini näidata, kuidas viilu osa horisontaalne voodrilaud paika läks. See oli tegelikult väike murepunkt, sest alumine osa seinast sai tehtud vertikaallaudisega ning ülemine osa horisontaallaudisega. Et asi silmale "söödav" jääks oli oluline, et mõlemad mustrid jääksid enam-vähem samale tasapinnale. Et aga vooder kenasti tuulutatav jääks, tuli viilu osas horisontaalse laudise all kasutada topeltroovi (kõigepealt horisontaalne ja seejärel vertikaalne). Seina osas, kus oli vertikaalne laudis, piisas vaid horisontaalroovist.

[Pilt: IMG_4825.JPG?_t=1688321018]

Kui vertikaalroovi sisenes tuulutusõhk alumise veepleki pealt ja väljus ülemise veepleki alt, siis viilu osas siseneb tuulutusõhk ülemise veepleki pealt ja väljub katuse alla tuulekasti. Topeltroov oli vajalik kahel põhjusel. Esiteks asjaolu, et mul on väljaspool viiul nö täiendav sarikas, mis toietab osaliselt katuse roovitust koos katusekattega. Roov pidi juba ehituslikult sellega vähemalt tasa tulema, et saaks laua peale panna. No ja kui arvestada seda, et ülemine veeplekk kinnitub seina ja seda katva horisontaalse laua vahele, siis oleks ühekordse roovi puhul voodri vahele siseneva õhu juurdepääs takistatud olnud. Teine põhjus seisnes just selles, et täiendav roov aitas viiluosa vertikaalse voodrilaua tuua enam-vähem samale tasapinnale alumise osaga. Kui all tuli voodri paksuses 22mm+21mm+21mm (roov, voodrilaud, kattelaud), siis üleval tuli voodri paksuseks 22mm+22mm+21mm (roov, roov, voodrilaud).

[Pilt: IMG_4826.JPG?_t=1688321018]

Siin on näha esimesed triibud (loe: toonierinevused) laudade vahel. Laudade värvimiseks kulus mitmeid kümneid liitreid värvi, mida käisin kauplusest 20l ja 40l kaupa juurde toomas. Mingil hetkel teatas kaupluse müüja, et minu endine värv (Sadolin Domus Aqua) läks tootmisest maha ja kõik varud ka otsas. Tuli üle kolida sama tootja alternatiivse värvi peale. See aga toonides enam sama tulemust ei andnud. Õnneks on tegemist alles esimese värvikihiga ning teine ja kolmas kiht peaksid toonierinevused kenasti ära peitma. Uus värv iseenesest tundus päris hea ning nakkus ja kattis väga hästi...

[Pilt: IMG_4828.JPG?_t=1688321018]

Valmis tulemus sai selline. Valmis siis sellisel määral, et puudu veel paar kihti värvi.

[Pilt: IMG_4841.JPG?_t=1688321018]

[Pilt: IMG_4843.JPG?_t=1688321018]

[Pilt: IMG_4840.JPG?_t=1688321018]

Juba voodri paigaldamise ajal oli pidevalt kiusatus pruuni värvi purk lahti tõmmata ning proovida, kuidas pruun värv ennast nurgalaudadel ja akende-uste äärelaudadel õigustab. Tundub, et õigustab, sest kontrast on hea ning toob hoone piirjooned hästi esile.

[Pilt: IMG_4851.JPG?_t=1688321018]

Garaaži esiosa voodrilaua paigaldamisest kahjuks taas fotosid näidata ei ole. Seal oli avade ning sinna laudade sobitamisega piisavalt tööd, et ei olnud mahti fotoka järgi haarata. Kuid tulemus pärast paigaldust ning pruuniga "mängimist" allpool.

[Pilt: IMG_4829.JPG?_t=1688321018]

[Pilt: IMG_4830.JPG?_t=1688321018]

Tagaküljes nurgalauad veel värvimata. Siin sain omale pruuni värviga pisut pidurit tõmmatud, sest kogu kollase osa peab ju veel mitu korda üle värvima.

[Pilt: IMG_4831.JPG?_t=1688321018]

Aknaavad tulid sellised lihtsad...

[Pilt: IMG_4832.JPG?_t=1688321018]

Ja lõpuks jõudsid Toode'st kohale ka korrektsed viilu otsaplekid. Sellega saab katusepleki paigaldamisele joone alla tõmmata.

[Pilt: IMG_4844.JPG?_t=1688321018]

Garaaži sissesõit sai sama viimistluse, mis aknaavad ja uksed. Ainult sügavus teine. Kogu seina paksus koos välisvoodriga kujunes uste kohalt 460mm ja pisut peale.

[Pilt: IMG_4833.JPG?_t=1688321018]

[Pilt: IMG_4839.JPG?_t=1688321018]

Kui nüüd asja pisut kaugemalt vaadata, siis algselt valgelt tellitud aknaraamid väga silma riivama ei jäänud. Isegi hea on, et lisaks kollasele ja pruunile kolmas toon juures on. Väljastpoolt on veel vaja sokkel värvida, vihmavee rennid paigaldada ning kogu laudise osale teine ja kolmas kiht värvi peale kanda. Siis võiks juba hea olla.

[Pilt: IMG_4849.JPG?_t=1688321018]

[Pilt: IMG_4848.JPG?_t=1688321018]
Värvivaliku eest virtuaalne õlalepatsutusSmile
Talvel lumi vajus ise ilusti katuselt alla?
(03-07-2023, 10:27 AM)muska71 Kirjutas: [ -> ]Talvel lumi vajus ise ilusti katuselt alla?

Hetkel katus muidugi uus ja libe. Miinuskraadidega sadav lumi peale ei jää. Tuul viib ära. Kui on kergem sula ning sajab, siis kogub peale ning hakkab seejärel ise maha libisema, kui kihi paksus on selline 5-6cm. Lumetõkete taha jääb seda loomulikult rohkem kinni ning kui miinus lööb, siis mõnes kohas tekib jäätumine. Kui on päike väljas, siis must katusepind soojeneb hästi ning lumi sulab hoogsalt isegi kergemate miinuskraadidega.

Kartsin alguses, et madala kalde tõttu hakkab massi peale korjama, aga seda muret tundub et ei ole. Talvisel ajal katus enamasti täiesti puhas.

Ka vundamendi horisontaalsoojustus on ennast päris efektselt õigustanud. 100mm paksune soojustuskiht läks 1m laiuselt ümber perimeetri. Nurkades olevate kogumiskaevude põhi on maapinnast ca 70-80cm sügavusel pae peal. Põhi on standardne plastikust kauss tõusutoru allosas. Talvel 20 miinuskraadiga on vesi veel sees ning külmumise ilmingud puuduvad. Seega võib öelda, et vundament jääb küll kenasti kestma ning läbikülmumist ei toimu.
Hea töö!
Otsaseinte tuulekastid oleks ma ise visuaali mõttes paksemad teinud, aga noh, maitse asi.
(03-07-2023, 10:53 AM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]Otsaseinte tuulekastid oleks ma ise visuaali mõttes paksemad teinud, aga noh, maitse asi.

Ma oleks viilu otsapleki laiema teinud, nii et laud välja ei paista. Aga noh, maitse asi Cool
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28