30-05-2024, 23:05 PM
Jätkasin nüüd juba konteinerite külgedega. Sisuliselt on kogu protsess sama, mis katuse osaga - kõik roostesed kohad puhtaks, lahtised kohad ja ääred siledaks, suruõhuga puhtaks, pesuvahendiga üle ning seejärel värv peale.
Koledamaid kohtasid oli. Neid oli ka ka varem mõnest kohast parandatud, silutud ja värvitud. Üldiselt aga ei olnud ühtegi kohta, mis terasharjale ei oleks allunud. Tunduvalt lihtsam roostet maha saada, kui tavaliselt teraspinnalt.
Konteinerite puhul peab alati kriitilise pilguga üle vaatama kõik nurgad ja sealsed keevisõmblused. Need on kohad, mis kannavad kõige suuremaid koormusi ja mis ka kõige enam vigastada saavad. Minu kolme konteineri ülanurkadest oli üks, mida lapitud oli - seesama nurk, mis ülemisel ja alumisel fotol näha. Näha ka parandusjäljed. Samas keskmist paranduse kvaliteeti silmas pidades ei olnudki kõige hullem. Vett ju pidas. Nüüd korralikult vaid puhtaks ja siis värv peale.
Sama nurk seest poolt. Tegelikult ongi nii, et seest saab isegi parema pildi ette, mil määral ja kuidas on parandusi tehtud. Midagi ilusat siin ei ole, kuid siiski toimib ja ei leki. See ongi peamine. Konteinerite paneelide vahed on seestpoolt tihendusmastiksiga kaetud, seega on hästi näha, kus on kallal käidud ja kust parandatud. Siin pole esialgsest mastiksist palju järel.
Väljast läks töö üsna monotoonselt. Konteiner #3 oli selles suhtes kõige tüütum. Mehaanilisi vigastusi ja deformatsioone oli kõige vähem, kuid väikeseid ja tüütuid plekke ning roostepesasid kõige rohkem. Igat üht pidi eraldi töötlema. See võttis aega.
Tagumine külg oli sellel konteineril kõige tülikam. Nagu oleks killustikupritsi saanud. Läks tubli mitu tundi, ette kui pinna enam-vähem rahuldavaks sai.
Jätan siinkohal tüütu jutu vahele ning panen kohe fotod pärast värvimist. Sai üsna hea. Kui kõik konteinerid sama karva, siis on ja silmale parem vaadata.
Ning siin värvitud pind pisut lähemalt. Jääb pisut tekstuurne tänu rullile, paksule värvile ja kiirele kuivamisele.
Kõik nurgad ja nurgatagused püüdsin samuti korralikult puhtaks teha ja värvi igale poole peale saada. Konteinerite paneelid keevitatakse suuremas osas kokku vaid ühelt poolt, seega peab õmblused ära kaitsma. Kui väljas on vigastused, siis tuleb seest kontrollida, ega pragusid ei oleks. Konteinerite ehitamisel on tegemist odava liinitööga ja näha on, et konteineril ja konteineril on valmistamise kvaliteedis suur vahe. Ja ega see parema kvaliteediga töögi mis teab viisakas ei ole.
Puhastasin ja värvisin kõigepealt küljed ja tagaosa. Sellised 1-2 detaili sain päevaga tehtud. Ukse avad ja uksed olid kõige tüütumad ja need jätsin viimaseks. Nagu näha ja tegelikult ka isemõistetav on, siis tihendipinnad ja tihendid on kõige enam kahjustatud elemendid.
Lisaks on tööasend nadi. Alt üles ja ebamugava kõrguse peal. Lisaks konksusid ja nurkasid palju, mis nurklihvijale ja teraskettale väga ei meeldi.
Konteinerite uste tihendid on kergelt ebamäärase H tähe kujuga ning kinnitatakse uste servade külge plekiriba ning neetidega. Servad kaetakse tihendusmassiga. Nagu eespool märkisin, siis konstruktsioon on selline, et kui tihendid on läbi ning pinnad roostes, siis ega vihmavesi nii lihtsalt sisse ei pääse. Samas pedantidele teadmiseks, et sellistel vanadel konteineritel on uksetihendite alaosa tihendusmassi ilmselt juba kordasid uuendatud. Ja ega selle all olevat roostet keegi eemaldama ei rutta. Üleval on hea näide, kus tihend tundub visuaalselt heas korras...
...kuid kui aga tihendusmass survepesuriga maha lasta, siis tuleb alt välja selline "üllatus". Tegelikult ei ole ka siin häda väga midagi. Mina panin nurklihvijale lõikeketta peale ja lasin selle sodi sealt minema. Tuli üsna kena metallipind välja. Peab aga ettevaatlik olema, et tihendit seest puruks ei lõika. Pisut roostemuundurit vahele ning lasin seista. Seejärel veelkord puhastus, ning värv peale. Hiljem saab ka uue silikooni laadse toote sinna vahele.
Kes on veebist vaadanud merekonteinerite värvimise videoid või kes on kokku puutunud "kodusel" teel värvitud konteineritega, siis väga suur osa neist on värvitud üleni. See tähendab, et pritsiga on üle joostud ka kõik riivid, käepidemed ja lukustid. Muidugi ka tihendid sinna otsa. Mulle selline asi ei meeldi - ei ole nägu ning värv hakkab elastsetelt tihenditelt kooruma. Seetõttu katsin enne värvimist kinni kogu tsingitud inventari ning teipisin ära kõik uksetihendid.
Kaks komplekti sain nüüd tehtud, kolmanda teeb millalgi hiljem.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et praeguseks on kokku kulunud umbes-täpselt 2 nädalat intensiivset tööd, 24kg (ca 20L) värvi, 8 värvirulli, 2 pintslit, 8 segamisnõud ning 1,5 punutud traadiga harja nurklihvijale. Kogukulu kulumaterjalidele on 450...500 euro ringis (sis.tarbitud õlled). Värvi on järgi ca 6kg (5l), lisaks mõningad rullid, segamisnõud ja kanister lahustit. Seega, kui ise konteinerid ära värvida (ja kasutada korralikku kahekomponentset uretaanvärvi), siis võiks jämedalt arvestada kulumaterjalidele 150...200 eurot konteineri kohta. Ühesõnaga, ise tehes on sääst võrreldes värvimisteenuse sisseostu või uue konteineriga mäekõrgune. Kui ise teha ei saa või ei taha ning kui rahakott kannatab, siis kasutatud odavama otsa konteineri hinda ning värvimisteenuse hinda arvestades on mõistlik kohe uus konteiner osta ja valge inimese kombel edasi elada.
Koledamaid kohtasid oli. Neid oli ka ka varem mõnest kohast parandatud, silutud ja värvitud. Üldiselt aga ei olnud ühtegi kohta, mis terasharjale ei oleks allunud. Tunduvalt lihtsam roostet maha saada, kui tavaliselt teraspinnalt.
Konteinerite puhul peab alati kriitilise pilguga üle vaatama kõik nurgad ja sealsed keevisõmblused. Need on kohad, mis kannavad kõige suuremaid koormusi ja mis ka kõige enam vigastada saavad. Minu kolme konteineri ülanurkadest oli üks, mida lapitud oli - seesama nurk, mis ülemisel ja alumisel fotol näha. Näha ka parandusjäljed. Samas keskmist paranduse kvaliteeti silmas pidades ei olnudki kõige hullem. Vett ju pidas. Nüüd korralikult vaid puhtaks ja siis värv peale.
Sama nurk seest poolt. Tegelikult ongi nii, et seest saab isegi parema pildi ette, mil määral ja kuidas on parandusi tehtud. Midagi ilusat siin ei ole, kuid siiski toimib ja ei leki. See ongi peamine. Konteinerite paneelide vahed on seestpoolt tihendusmastiksiga kaetud, seega on hästi näha, kus on kallal käidud ja kust parandatud. Siin pole esialgsest mastiksist palju järel.
Väljast läks töö üsna monotoonselt. Konteiner #3 oli selles suhtes kõige tüütum. Mehaanilisi vigastusi ja deformatsioone oli kõige vähem, kuid väikeseid ja tüütuid plekke ning roostepesasid kõige rohkem. Igat üht pidi eraldi töötlema. See võttis aega.
Tagumine külg oli sellel konteineril kõige tülikam. Nagu oleks killustikupritsi saanud. Läks tubli mitu tundi, ette kui pinna enam-vähem rahuldavaks sai.
Jätan siinkohal tüütu jutu vahele ning panen kohe fotod pärast värvimist. Sai üsna hea. Kui kõik konteinerid sama karva, siis on ja silmale parem vaadata.
Ning siin värvitud pind pisut lähemalt. Jääb pisut tekstuurne tänu rullile, paksule värvile ja kiirele kuivamisele.
Kõik nurgad ja nurgatagused püüdsin samuti korralikult puhtaks teha ja värvi igale poole peale saada. Konteinerite paneelid keevitatakse suuremas osas kokku vaid ühelt poolt, seega peab õmblused ära kaitsma. Kui väljas on vigastused, siis tuleb seest kontrollida, ega pragusid ei oleks. Konteinerite ehitamisel on tegemist odava liinitööga ja näha on, et konteineril ja konteineril on valmistamise kvaliteedis suur vahe. Ja ega see parema kvaliteediga töögi mis teab viisakas ei ole.
Puhastasin ja värvisin kõigepealt küljed ja tagaosa. Sellised 1-2 detaili sain päevaga tehtud. Ukse avad ja uksed olid kõige tüütumad ja need jätsin viimaseks. Nagu näha ja tegelikult ka isemõistetav on, siis tihendipinnad ja tihendid on kõige enam kahjustatud elemendid.
Lisaks on tööasend nadi. Alt üles ja ebamugava kõrguse peal. Lisaks konksusid ja nurkasid palju, mis nurklihvijale ja teraskettale väga ei meeldi.
Konteinerite uste tihendid on kergelt ebamäärase H tähe kujuga ning kinnitatakse uste servade külge plekiriba ning neetidega. Servad kaetakse tihendusmassiga. Nagu eespool märkisin, siis konstruktsioon on selline, et kui tihendid on läbi ning pinnad roostes, siis ega vihmavesi nii lihtsalt sisse ei pääse. Samas pedantidele teadmiseks, et sellistel vanadel konteineritel on uksetihendite alaosa tihendusmassi ilmselt juba kordasid uuendatud. Ja ega selle all olevat roostet keegi eemaldama ei rutta. Üleval on hea näide, kus tihend tundub visuaalselt heas korras...
...kuid kui aga tihendusmass survepesuriga maha lasta, siis tuleb alt välja selline "üllatus". Tegelikult ei ole ka siin häda väga midagi. Mina panin nurklihvijale lõikeketta peale ja lasin selle sodi sealt minema. Tuli üsna kena metallipind välja. Peab aga ettevaatlik olema, et tihendit seest puruks ei lõika. Pisut roostemuundurit vahele ning lasin seista. Seejärel veelkord puhastus, ning värv peale. Hiljem saab ka uue silikooni laadse toote sinna vahele.
Kes on veebist vaadanud merekonteinerite värvimise videoid või kes on kokku puutunud "kodusel" teel värvitud konteineritega, siis väga suur osa neist on värvitud üleni. See tähendab, et pritsiga on üle joostud ka kõik riivid, käepidemed ja lukustid. Muidugi ka tihendid sinna otsa. Mulle selline asi ei meeldi - ei ole nägu ning värv hakkab elastsetelt tihenditelt kooruma. Seetõttu katsin enne värvimist kinni kogu tsingitud inventari ning teipisin ära kõik uksetihendid.
Kaks komplekti sain nüüd tehtud, kolmanda teeb millalgi hiljem.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et praeguseks on kokku kulunud umbes-täpselt 2 nädalat intensiivset tööd, 24kg (ca 20L) värvi, 8 värvirulli, 2 pintslit, 8 segamisnõud ning 1,5 punutud traadiga harja nurklihvijale. Kogukulu kulumaterjalidele on 450...500 euro ringis (sis.tarbitud õlled). Värvi on järgi ca 6kg (5l), lisaks mõningad rullid, segamisnõud ja kanister lahustit. Seega, kui ise konteinerid ära värvida (ja kasutada korralikku kahekomponentset uretaanvärvi), siis võiks jämedalt arvestada kulumaterjalidele 150...200 eurot konteineri kohta. Ühesõnaga, ise tehes on sääst võrreldes värvimisteenuse sisseostu või uue konteineriga mäekõrgune. Kui ise teha ei saa või ei taha ning kui rahakott kannatab, siis kasutatud odavama otsa konteineri hinda ning värvimisteenuse hinda arvestades on mõistlik kohe uus konteiner osta ja valge inimese kombel edasi elada.