automoto.ee foorumid

Täisversioon: eksperimentaalturist?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
https://www.kuldnebors.ee/search/jalgrat..._ids=10710

Leidsin sellise huvitava jalgratta müügist, saatesõnad on veel huvitavamad:  eksperimentaalrattaks teeb selle kesjooksul teine hammasratas on ovaalne, selle hammasrattaga annab eelise mägisemal maanteel.
Mäletan küll 80ndatest, et selline uudis tehnikavallas kerkis esile, suudan ka hoomata, kuidas töötab. Nimelt abistab nö surnud punktist üle hetkel kui lükkad peadaali mitte ei vajuta. Samas on mul tugev kahtlus, et see toredus mõeldi välja kusagil väljaspool nõukogudemaad. Kas keegi oskab midagi kosta?
Mõned pildid ka, nende järgi on konkreetne isend võltsing või juhuslik koost, esimene käiguvahetaja ja käigukang on puudu.

[attachment=98869]
[attachment=98870]
[attachment=98871]
Neid ovaalseid hammakaid müüdi vene ajal rattajuppide poodides, selline veoratas kompenseerib jalgade muutuva jõu vändapöörde jooksul muutuva jõuõlaga e. igal ajahetkel on sama kerge/raske vändata. Mul ka selline küljes aga eelistan tavalisega sõita kuna jalad saavad vahelduvat koormust ehk jõud ja taastumine vaheldumisi. Seega ei midagi eksperimentaalset.
https://www.youtube.com/shorts/MCzxEarjkfU

Kas siin üritatakse samamoodi surnud ala pöörde jooksul vähendada? Teoorias on eelduseks veel ühe vabajooksumehanismi/ühesuunasiduri lisamine pedaalivõllile.
Tuhkagi, kinnikiilunud polti avatakse. Ei süvenenud, minu paha. Samas surnud ala ületamiseks saaks sellist vigurit kasutada. Ühesuunasidureid vaja 2 tükki ja harjunud väntamise geomeetria läeb paigast ära.
Turisti ellips oli ikka väga paha sõita,äkiline.Samas Shimano Biopace kasutuses juba paarkümmend aastat ja hea.