automoto.ee foorumid

Täisversioon: Dnepril kiire 4 käik?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas keegi oskab ütelda kas ka Dnepri käigukastil on 4 käigu hammasrattad vahetatavad nn. kiiremate vastu? K-750-l ja Uralil selline võimalus on, aga Dnepri kohta ei tea veel.
peaks olema küll, mine kuskile poodi n. kloostrimetsa ning küsi hinda ja sobivust.
Tegin ka kunagi K-750 4-käigu kiiremaks. Hammaste arvu ei mäleta aga arvestasin nii: kui emmi soovitatav max kiirus on 60 km/h, siis arvutasin ülekandearvu selliseks, et samad mootoripöörded oleksid kiirusel 90 km/h. Hammasrattad tegi üks kogenud treial. Maksma läks 800.- Asi üldiselt läheb jamaks, kuigi sõita on madala pöördega mõnus, sest kolmandalt neljandale vahetamine nõuab kogemust- läheb raginaga sisse. Viilisin ka 3nda ja 4nda vahele vabakäigu- korraks vaba peale, oodata kuni mootor rahuneb siis neljas sisse. Õigem oleks kõik käigud ümber teha.
Mis erilist vahet näed K750, Urali ja Dnepri käigukastide sisul?
V.a. tagurpidi käigu puudumine K-l.
vahe selles et urali kk-l on vedav võll 1,2 ja 3 käigu hammasratastega ühes tükis ning 4 käigu hammakas on teisaldatav. dnepri kk-l on vedav võll 1,2 ja tagurpidi käiguga (juhul kui see olemas on) ühes tükis ning 3 ja 4 käigu hammasrattad on teisaldatavad ainult et hoopis teise konstruktsiooniga võrreldes urali omaga.
Täitsa olemas sellised asjad.
Juba pikemat aega sõidan ise hammakatega 23/23. See variant sobib aga ainult 750cm* mootori puhul. Dnepri jaoks liiga kiire. 750sega saab sõita rahulikult 90km/h ja pöördeid 2900. Tagasild aeglane. Käiguvahe jah pikk aga sellega harjub ära.
Dnepri jaoks sobivad hammakad on 21/25 (originaalil suurem hammakas 26 väiksemat pole käepärast lugemiseks). Selle variandiga tuleb kasutada kiiret silda. Siis on hea ja käiguvahe ei ole enam tuntav.
noo nii dnepri 4 käik on siiski 26/20 (ehk siis 1,3 ülekandearv). dneprile oleks hea tõesti see 25/21=1,19 ülekandearvuga 4 käik 3,89 peaülekand puhul. sel juhul 90-ga sõites langeksid pöörded u 250 P/min. nii oleks mootoril veel piisavalt jõuda ka kiirendamiseks. kui veel norida siis originaal atastega k750 peaülekandega 4,625(aeglane), 4 käik ülekandearvuga 1 sõites 2900p/min tuleb kiiruseks u80 km/h. lihtsalt väike märkusSmile
gaaz Kirjutas:4 käik ülekandearvuga 1 sõites 2900p/min tuleb kiiruseks u80 km/h. lihtsalt väike märkusSmile
Mina sain 80km/h sõites pöörete arvuks 2500. Võin ka nati eksida - mõõtmine toimus 1,5 aastat tagasi. Motikal peal jalgratta spido, mis on meetri pealt täpseks aetud. Pöördeid mõõtsin elektron tahhomeetriga küünlajuhtmelt.
mul on selline kast olemas,kus on kiire 4. käik sees.Alguses töötas väga hästi,väiksed problad olid 4. käigu lülitamisel.Nüüd viskab pidevalt 4. käiku välja,lülitushambad on kuidagi vildakalt ära kulunud,veohammikad aga korralikud.Redu oli kiire ja üksi sõites vedas Dnepri mootor ära küll,kehekesi jäi jõudu väheks.
jah nende mõõtmistega on nii nagu on sest ükski mõõteaparaat ei näita 100% täpset tulemit. ma tegin siin väikse arvutuse ja võttes tagaratta ümbermõõduks 2,16m peaülekanne 4,625, 4 käik 1,3 siis tuleb 80km/h ette 2900 p/min juures. mul on dnepril peaülekanne 3,3 ,käigukast originaal ning siis tuleb 3000p/min juures kiiruseks 91 km/h.