automoto.ee foorumid

Täisversioon: Probleem DELTA käsikäikudega
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Marcuz

Probleem siis järgmine: esimene käik hüppab välja. Teine käik töötab ilusti. Kui hakkan kohalt minema siis vaikselt siduri hooba lahti lastes koik ok, kuni hoob jouab täiesti lahti, siis hüppab käik kohe välja. Hoob ise ka eriti sees ei seisa, aga kui jõuga esimest sees hoida (mis pole eriti lihtne) hakkab nõksudes edasi liikuma nõka-nõka, nagu jätaks miski vahele. Teisele edasi lülitades on koik ok. Proovisin trosse regullida, vaatasin, et õli oleks, käikude trossi panin uue ja pingutasin ära ja kaugemale ei ole uurinud...

Kas oleks mõtekas V-50 jalakäikudele teha? Ja äkki keegi Tallinnas mingi kokkulepitud tasu eest teeb seda, kui jupid ära osta?

raix666

minu arust on jalakäigud tõesti ettemad , käsikäigudel on jah see jama et tahab esimest välja loopida , a sul võib midagi käigukastil kah äda olla ju?
julgen nüüd vahele segada. see kas käik püsib sees ei olene küll sellest kas tegu käsi- või jalgkäikudega. kui sul käskikäigu mehanism ilusti korras ja tross õieti pingutatud ei hüppa mingi käik kuskilt välja . samas kui lenkstange peal mehanism kulunud (see pulk mis läbi lenkstangi käib ja siduri hoob) siis viskab tõesti vaba peale. kui see ok siis mure arvatavasti karteris

Marcuz

Mootor on nüüd maas laiali ja niipalju lahti, et need kaks osa on vaja pooleks saada. Nad nagu hakkavad juba tulema aga kas peab ära võtma veel mingeid laagreid, võlle või magnetot?

PuZuP

Sul tõenäoliselt probleem esimese käigu \'\'haakumishammaste\'\' kulumisega...ma ei oska neid paremini nimetada...kui ise kunagi sai mopiga maailma uuritud, siis oli sama probleem 2 käiguga...kuigi ei hüpanud välja, vaid tegi jõnk-jõnks hoo peal...nukid olid maha kulunud ja hüppas üle kogu aeg....mootori pooleks võtmisel kasutatakse küll tegelikult tõmmitsat, kuid piisab kui teha seda kruvikeeraja ja puuhaamriga...lihtsalt kangutad pooled ettevaatlikult laiali ja siis koputad lahti...noh eks igal ühel ole omad meetodid nende poolte lahti saamiseks...
Magneeto tuleb sul kindlasti ära võtta nagu ka sidurikorv ja see suur hammakas....samas ka ketihammakas....edu

Marcuz

Korras! Olidki esimese käigu hammaka haakumisnagad kulunud ja seetõttu viskas välja. Panin mõlemad hammakad koos vahejupi ja võlliga uued ja nüüd töötab ilusti.
Vot mina ei saa aru kuidas teil need käikude \"haakumisnagad\" ära kuluvad...(Sidur ei lahuta). Minul kuluvad hoopis väntvõllid ära sest ma sõidan prakt pidevalt gaas põhjas ja kiirus üle 60 kõvasti. Siduri ja käikudega pole näiteks mingit probleemi olnud...va. see et hammasrataste otsad olid sitaks teravaks kulunud.

matz

hmz imelik mul on vahetatud minil 2ra k6igukasti hammakad aga ikka k2ivad k2igud sitasti. esimest k2iku tahab v2lja loopida teine on ok ja vabak2ik on ka kahtlane kui on vabak2ik sees kipub 2 k2iku ise sisse l88ma. On see mingi trossi pingutamise kysimus v6i mis?

matz

esimene k2ik pysib sees aint siis kui seda k2gistada ylesse poole:S

Marcuz

Kui hammakad korras, siis sul asi hoovas. Endal kaa esimene kukub välja ja vabalt kukub teise peale kui kinni ei hoia. Seal sees on nagad, mille peale üks pulk toetub(käigutrossiga), aga kui need nagad juba kulunud ajapikku siis nii juhtubki. Ära kulub ka üks puks seal hoova kinnituses, seda poest ei saa, kas teed ise või puurid hoova augu sama suureks kui see auk millega ta kohakuti läheb ja paned suurema poldi, siis hoiab ka paremini sees.

matz

hehe oligi asi hoovas mul l2kstross lahti sealt kui uuesti kokku panin hakkas ilusti toimima, k6ik k2igud pysivad sees

Marcuz

Probleem. Kui delta tööle panna, läheb tühikäigult esimene käik sisse, aga kui juba 2-ga sõita ja siis seisma jääda või hoogu pidurdada niiet vaja 1-ne sisse lükata, ei õnnestu see. Lihtsalt ei lähe sisse, jääb kuhugi poole peale ja ära minnes kõriseb natuke ja käib tühja. Kokkuvõtlikult: kohalt minekut saab teha ainult pärast käivitamist. Kas asi võib olla siduris, sest see tundus natuke vana ja käigukasti hammakad on just tutikad sisse pandud ning uued trossid ja regullitud..?
Kes te käsikäikudega deltaga sõidate, kas on üldse võimalik linnas sõita? ..kus koguaeg vaja käiku vahetada ja kuidas te 2-lt esimesele panete, kas otsida vabakäiku seisma jäädes ja siis startides esimene panna või on kergem teiselt otse esimesele tõmmata ja seistes lihtsalt sidur all hoida?? Arvamused ja nõuanded oodatud!
loomulikult saab
Marcuz Kirjutas:Kes te käsikäikudega deltaga sõidate, kas on üldse võimalik linnas sõita? ..kus koguaeg vaja käiku vahetada ja kuidas te 2-lt esimesele panete, kas otsida vabakäiku seisma jäädes ja siis startides esimene panna või on kergem teiselt otse esimesele tõmmata ja seistes lihtsalt sidur all hoida??


Loomulikult saab igal pool sõita. Ma sõitsin 1980te teisel poolel oma Riga 3ga ikka palju ja igal pool. Kui käiguvärk hästi reguleeritud ja tross õlitatud ja käib kergelt, siis hooba asendisse \"0\" keerates (Riga 3-l olid aknast näha muide käigunumbrid), vabakäik ilma probleemideta sisse ka läks. Ning siis piisavalt kaua vabakäiguga hooga aeglustades ning vajadusel ka pidurdades sai vahegaasi abil esimene käik madalal kiirusel sisse pandud.

Uuematel käsikäikudega Rigadel oli see küll veidi raskem, sest Riga 3-l oli esimene vaja vajutada alla ja teine (tuli vedru mõjul kergelt) üles, uuematel aga vastupidi, esimene vedru kokkusurudes üles tõmmata ja teine läks kergelt vedu mõjul alla. (Oldmoped vast teab, millal käiguvahetusmehhanism muutus Smile ) Kuna ma sääraste isenditega sõitsin vähe, siis ma ei harjunudki \"tagurpidikäikudega\" ära, kuid kindlasti ei ole ka see probleemiks Smile

Kui hiljuti sai endale 1963. aasta Riga 1 soetatud, mis juhtimisseadmete osas Riga 3-ga pea identne, siis tulid 15-20 aasta tagused sõiduvõtted esimesi proovikilomeetreid tehes kiiresti meelde Smile