automoto.ee foorumid

Täisversioon: Üks saurustest-> UralZis-355M
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
[Pilt: 0301.jpg]

Tänaseks pea väljasurnud masin.

Asp
Mäletan selliseid masinaid oma lapsepõlvest, juba siis (nii 70-ndate esimesel poolel) olid nad haruldased. Välimuselt nagu ZIL-i ja GAZ-i ristsugutis.
Pole ta midagi nii väljasurnud massin. Ühel mu tuttaval vanatehnika taastajal asi täiesti olemas. Praegu küll vähe räbalas seisus aga loodame et peagi hakkab omal jõul liikuma.
Terv.Jaanus
Kas selline auto on olnud kunagi sõjaväel ka? Kui on olnud siis mis aastatel? Mulle üks korda pakuti ühte veokat, pidi olema teise maailmasõja ajal siia jäänud ja metsa peidetud aga kui omanik läks vaatama siis polnudki enam allesSad
Kas niisuguse isendi:

- kabiin on äravahetamiseni sarnane Molotovi (51) omaga?
- mootor on tavaline sahhaari oma (reas-kuuene)?
- enamik pisijubinaid (tuled, näidikud) on 51 omad?

Kas tal peale kapoti ja esivõre ja raami muud enda ainutükke ongi?

Mul on muide üks sellise isendi velg... hetkel täitsa üle.
valdo Kirjutas:Kas niisuguse isendi:

- kabiin on äravahetamiseni sarnane Molotovi (51) omaga?
- mootor on tavaline sahhaari oma (reas-kuuene)?
- enamik pisijubinaid (tuled, näidikud) on 51 omad?

Kas tal peale kapoti ja esivõre ja raami muud enda ainutükke ongi?

Mul on muide üks sellise isendi velg... hetkel täitsa üle.
Eestis neid autosid ikka oli.EPT-des oli neid ikka üsnagi olemas.Ja motte ainult seal,kolhoosideski oli neid.Vormis saarel kimas selline vähemasti 77 aastal malevlaste kasutuses ringi.Ja mitte ainult baasmudeleid ei leidunud,vaid ka modifikatsioone,tsisterne näiteks.Ja tean minagi,et üks selline praegu taasatamisel on.Kabiin oli neil jah 51 oma.Olen kusagil 11-12 aastasena sellises sõidukis reisijana kordi sõitnud ja mäletan päris hästi. Mootor samast tüvest mis Sahhari R6.Ja tegelikult Sahhaar ta ju ongi.ZIS-5 maise teekonna lõpp.Teekond mis täis mitmeid muundusi.Nii,et tagasild,käigukast ja sidur (kahekettaline)sellelt autolt,kummimõõt (8,25-20)aga ZIS 151 ja GAZ 53-ga ühine.Oma parameetriteltki ju suht sarnane viimasega.
Muuseseas minuteada viimane selline auto liikus Tallinnas(vähemasti oli võimeline liikuma) veel taastunud Eesti Vabariigi alguses.Viimati nägin teist ise sõitmas vististi 90.suvel.Kuulus ta aga \"Dünamo\" suusavabrikule.Sel asutusel oli üldse huvitav autopark.(Sama saab öelda ka Talleksi,raudtee,Estoplasti,Kirovi Kaluri ja muidugi ETKVL-i kohta.)N.Liidu ajaloli Eestis ka mitmeid püsivalt siin olevaid kuid mõne teise\"vennasvabariigi\" numritega
autosid.Igasuguseid üleliiduliste rändkolonnide ja ekspeditsioonide filiaalid näiteks.80-ndate algul sõitis üks selline ja ka üks 164 alatasa Männiku kandis,mõlemil asjatundjate väitel Moskva oblasti numbrid.
Tervitades Flanagan
Upitan natuke teemat, kuna oli hiljuti antud teemaga sama küsimus küll eestis olnud masinate kohta, on video meie suurelt naabrilt...vast. Rolleyes

http://www.youtube.com/watch?v=u-IfewMRS...re=related
Keegi küsis mu arvatavasti Ural-Zis`i käigukasti kohta. Nüüd lume alt väljas. Hüdraulilise piduri peasilindri jaoks seal küll kohta pole. Pedaalidepoolne külg: [Pilt: kpp%20pedaalid.JPG] Käsipiduri hoob, parem pool. [Pilt: kpp%20k%20%C3%A4sseripool.JPG]
Küsija- võib küll Zis 5 käigukast olla. Piilusin küljeluugist sisse- ilma käes 2 aastaga tundmatuseni muutunud- ei käi ringigi enam. Käigukangi murenenud kaitsekummi tõttu liiter vettki oli sees. Talupoja T. tarkusega saaks "kikud jälle särama". [Pilt: zis-5%2BKPP%2Bseest.JPG] Kui huvi, saadaval.
https://www.youtube.com/watch?t=43&v=kBhuzbrO2xM
Samas ca 14.44 minutil kohtasin esmakordselt ratsi porteauto kasti kallutamiseks. Väga huvitav ja teravmeelne. Tundub, et allalaskmine on veidi raskendatud. Rehvid ju jäigad ja kokku suruda raske.