automoto.ee foorumid

Täisversioon: kas tasub osta M2141
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Võib-olla oleks mul teema algatajana kohane siia panna väike raport, kuidas masin on end õigustanud.
Nimelt mõned aastad tagasi ostsin Saaremaalt 91a. mosse, mudel 2141, 1.5 mootoriga. Auto ostsin Prangli saarel igapäevasõitudeks. Saare teed on sellised et lõhuvad ka uue auto suht ruttu, Falcki tutikas Kia linnamaastur lagunes paari suvekuu jooksul jäädavalt.
Pean ütlema, et auto ostuhind 2000eek on ennast kuhjaga tasa teinud. Nimelt on tegu ühe saare töökindlama masinaga. Käivitus ka 35-kraadises pakases paari sekundiga. Läbivus on liival ja lumel super hea. Käisin ükskord ära toomas sõbra Escort cabriot, mis on vähe kõrgemaks ehitatud ja jäin sellega momentaalselt liiva kinni. Põhjuseks asjaolu, et enda autoga olin sealt alati "külma kõhuga" läbi sõitnud isegi mõtlemata kinnijäämisele.
Minu eksemplaril on üsna ökonoomne mootor, täpsemaid arvusid ei oska öelda, saares käib arvestamine 5 liitri kaupa. Selle bensiinikogusega sõidan terve nädala sõidud (nii kord päevas paarikildine ots, enamasti 2 või 3 käiguga) Samas töökaaslane sõidab sigulliga korra sadamasse ja tagasi (mingi 5 kilti kokku) ja otsas.
Kere oli ostes üsnagi kobe, kuid saare soolase õhu tingimustes roostetab kõik väga kiiresti. Roostetama hakkas ka minu auto tagantpoolt. Alguses tagumised koopaääred auklikud. Siis pagasiruumi alused poolraami talad omavahel keevitusest lahti. Nüüd tundub, et ka karbid on suht mädad. Mahhaanilistest vigadest on olnud selle aja jooksul - bensupumba membraan, starteri pendiks kulus läbi, paar munakat olen vahetanud, roolilatt kiilus kinni (sõidu pealt muide) ja ukselingid kipuvad ära pudenema. Viimase veana on püsikiirusliigendid kulunud (ragisevad pöörates) ning siduri survelaagris midagi kõriseb (siduri allavajutamisel kõrin kaob).
Meeldib auto juures ruumikus, samuti madal müratase. Samuti meeldib disain.
Kui sellist autot veidi välimuse poolest "järgi aidata", saaks päris kena masina, laseks madalamaks, valuveljed, teised spoilerid jne. Sihvaka siluetiga ja madala profiiliga auto.
Rool mulle küll raske ei tundu (sigullil palju raskem), juhitavusel pole ka viga ausalt öeldes. Mingi sportpill see loomulikult pole, aga maanteel, arvan, on sellega suht mugav kulgeda, selline 80-ndate suurem pereauto.
Tegelikult tuleks 2141-e kui margi päästmine Eestis käsile võtta...sest rooste on viimastel aastatel enamuse neist teedelt ärakoristanud.
Ise nimetan seda marki Vene Audiks ja tegelikult on sillad ja üht teist muudki ka reaalselt vana 100-a pealt suurestu mahajoonistatud.

Tehnika osas võiks veel lisada, et 08-a SOLEX-ga on UMZ331 ökonoomne ja ülekandelt potensiaalselt 3,0 l mootorile kohane 5-käik annab siin palju juurde.
Talveti panen naelutatud 175/80-14 alla ja siis ei peata massinat miski (puud pole proovinudWink)
Väike stiilinäide tuunitud 2141-st
Eks olen isegi 2141 tuunumise üle mõtisklenud, aga ajafaktor segab tugevasti...
Kuna 412 mootor on algselt olnud BMW, siis ilmselt oleks mõni vanem karpaga 1,8 kuni 2,0 lidrane sidurikoja ja võlli nuudi mõttes üpris lihtne originaali asemele käigukasti otsa sokutada. Audi jõuallikas tuleks ilmselt koos oma käigukasti ja difriga vahele aretada, mis ilmselt nõuaks kandurite ringikeevitamist, jms. mootoriruumi arendustööd...
Keevitamist ja värvimist on juba harjutatud, täidistraadiga on see kere keevitamine muidugi üsna karm töö...
Ma käisin üksvahe ühe doonorauto pealt juppe toomas (roolilatt) ja selle omanikul oli teise auto tuunimistöö just pooleli. Peal oli Audi mingi pritsungmootor (5-silindriline) koos käigukastiga. Ainuke asi, mida tema sõnul oli pidanud ringi tegema, oli veovõllid. Kõik muu istus peaaegu 1:1-le
Pildid:
http://static1.nagi.ee/i/p/43/83/023443835cf3a4_l.jpg
http://static1.nagi.ee/i/p/43/95/02344395d01eb2_l.jpg
http://static1.nagi.ee/i/p/44/03/0234440354a58a_l.jpg
Tere,
Ka minu kasutuses on üks 2141. Isa ostis selle auto vene aja lõpus, kohe varsti sai hakata lääne autosid ostma ja nii jäigi mosse kohe ostes tutikana garaazi seisma. Nii on ta seal pere teise-kolmanda autona olnud aastast 92, hetkel on odomeetril 66000. Suuremaid tehnilisi probleeme ei ole (vist) selle aja jooksul esinenud. Nüüd olen kaks nädalat sellega Tartu linnas liigelnud ja ütles üles salongiventilaator koos tagaaknasoojendusega, võibolla on kaitse läbi, ei ole olnud aega uurida veel. Kuna mina olen selle autoga väga vähe sõitnud, siis ei oska lada mootori kütusekulu kohta midagi öelda. Aga muidu võrreldes 21406ga on rool ja käigukang tuimad küll Big Grin Minek on muidugi parem.
Mart, siis tasub (kui oleks minu) asja hoida, teha antikorr,
võin mitme eksemplari kogemuste baasil anda juhendeid kohtade suhtes mida töödelda.
Osad kohad eeldavad ka mõningast lammutustööd (esi- ja tagaamortide kandurid pole ilma amorte lahti ja välja võtmata korralikult tehtavad).
Samuti on B piilari alumine osa (esiturvavööd vaja välja) roostealdis. Tagavedrude kandurid ja talad (vaja mõned avad teha), jne.
Üks salaurgas on Tagumiste õõtsade kinnituse juures, kuubi kujuline suletud õõnsus, jne. Muidugi tuleb teha kõik avade ja korkidega karbid-talad, uksed seest, koopad...
vootele Kirjutas:Ma käisin üksvahe ühe doonorauto pealt juppe toomas (roolilatt) ja selle omanikul oli teise auto tuunimistöö just pooleli. Peal oli Audi mingi pritsungmootor (5-silindriline) koos käigukastiga. Ainuke asi, mida tema sõnul oli pidanud ringi tegema, oli veovõllid. Kõik muu istus peaaegu 1:1-le
Pildid:
http://static1.nagi.ee/i/p/43/83/023443835cf3a4_l.jpg
http://static1.nagi.ee/i/p/43/95/02344395d01eb2_l.jpg
http://static1.nagi.ee/i/p/44/03/0234440354a58a_l.jpg

Super!
Kui ARK sellist "looma" ka aktsepteerib, siis tuleks endalgi plaani pidama hakataBig Grin

Üldiselt peaks oletatavasti vana Audi 100 roolilat minema ka 2141-le.
Kuis su 41 siis elab, liigub renoveerimise või Kuusakoski suunas?
Tegniline pool elaks veel kaua ma arvan, aga kere mädaneb. Pealegi saarelt autosid ära vedada on üsna kallis (traalpaadiga). Üks ots 600-1200eek.
Tänagi sõitsin.
Väike video asjast:
http://www.youtube.com/watch?v=1Rev8_yf-xs
Kriuksud videol on siduri allavajutamisest (vedru)
Mart Laanelepp Kirjutas:Aga muidu võrreldes 21406ga on rool ja käigukang tuimad küll Big Grin Minek on muidugi parem.
Olen proovinud 412-ga ka sõita ja üsna imelik kogemus oli, esimene nali oli selles, et ei leidnud käigukangiga kuidagi käike üles, kang käis väga ebamääraselt. 2141-l on selgelt tunda "nõksud" eri käikude vahel ja kang käib üsna konkreetselt. Teine asi, mida tähele panin, oli, et kõrge ja kitsas masin on Smile. Mootor oli sama, aga vääne madalal on 2141-l palju parem. Võin tühikäiguga sidurit aeglaselt lahti lastes kohalt võtta...
Müratase on ka hoopis erinevatelt planeetidelt.
Vaatasin su videot, paistab sul Sadolini 506 toon Gulfstream (Golfi hoovus) massin olema. See mulle eriti armas värv, mu esimene 21412 on samaSmile
Hääl oli küll kehva, aga tagaamortide pukside klobinat ja stabikavarda klõginat ning ilmselt esisarniiride oma paistis kostuvat.
Paistab sul ka avariiline aparaat olema, panid ise laksu, või tõid sellisena?
Olen ka Iz kombiga üksjagu kunagi sõitnud. On mis muidu on, aga kitsas ja hea manööverdusvõimega, saab hädaga kasvõi sõita otse läbi metsaBig Grin
41-l on mootoril teine kaas ja kolvid kui 412-l. Karakteristika on seetõttu teine. Aga pöördeid armastab vana 412 rohkem. Üle 4500-5000 pöörde hakkab 41 mootor juba üsna rõvedat häält tegema. Korras 412 kannatab 6000 ja rohkemgi nigu kiisu...
via Kirjutas:Vaatasin su videot, paistab sul Sadolini 506 toon Gulfstream (Golfi hoovus) massin olema. See mulle eriti armas värv, mu esimene 21412 on samaSmile
Hääl oli küll kehva, aga tagaamortide pukside klobinat ja stabikavarda klõginat ning ilmselt esisarniiride oma paistis kostuvat.
Paistab sul ka avariiline aparaat olema, panid ise laksu, või tõid sellisena?
Ise panin jah laksu, tagurdasin puu otsa.
Vedrustus loomulikult koliseb, see siin kõigil va. UAZ jms.
Värviks on mingi ehitustmarketist ostetud must email...
Golfihoovus on üsna mustjassinine 41-e värv, Hall 41 on sadolini "Narva", teiste toonide jälgi pole tarvidust olnud ajada...
Minu Golfihoovus on saanud kaaskodanike abil kaks sissesõitu, ühe tünga kergelt tagumikku ja teise libamisi külge pidi, ka üks tagurdamine õkva posti vastu, kes jällegi polnud mina... Sad
Kevadel keevitasin tal taguosa, sai ka uuesti värvi peale...nii armas teine...
Mu omal tegelikult koliseb kõige rohkem tagaluuk, kuna peale laksu tagaosa päris sirge ei ole, üks nurk on allpool. Samuti roostetas luugi luku ümbert plekk ära, peale mida käib seal lihtsalt traadist väänatud konks luku avasse väljast.
Eks ta paras peldik ole, aga sõidud saab sõidetud.
Alguses, kui tõin, oli asi suht veatu. Prangli tingimustes roostetab enamus autosid paari aastaga läbi, eriti kui mere lähedale näiteks sadamasse pidevalt parkida.
Siis on Pranglil nagu aastaringi talv ja soolSad
Tagaluugil kipub tavaliselt alumine äär läbi minema, samuti besuka luuk läheb kergesti rooste...
Pranglil peaks siis Trabant parim liikur olema, plast ja puha.
via Kirjutas:Pranglil peaks siis Trabant parim liikur olema, plast ja puha.

See kuradima kaltsuplast, kestvus sõltub sellest kas ja kuipalju saarel rotte on...!!? Toungue
Ostsin ka paar kuud tagasi sunniviisiliselt sellise aparaadi.(lada mootoriga) Kui pakkumine tuli ostsin kohe ära sest oli hädasti liikumisvahendit vaja. Ja ei kurda, arvestades ostuhinda (4k.) on autot rohkem kui küll, nagisab ja koliseb küll ja tuul puhub peeglitevahelt sisse kuid LIIGUB, ja veel ka paganama hästi, eriti pean silmas siin metsateid ja lund. Remonti olen teinud ka nats, sai vahetatud pooltelje kaitsekummid umb kuuaega tagasi ja.... JA KÕIK, vahetevahel kuigi ei taha hästi käivituda, kuid see arvatavasti põhjustatud tühjenevast akust, mis põhjustatud nõrgalt laetavast genekast. Ka selle asja saaks kergesti korda kuna vana omanik lubas teise geneka kaasa anda. aga sõita saab, kiirust tuleb 140 ilusti, kitsaste rehvide pärast kiiremini ei taha eriti proovidagi. Juttu oleks veel palju kuna igasugu huvitavaid asju juba selle autoga katsetatud aga ajapuudus.. Smile
mõned pildid ka:
[Pilt: Mosse2.JPG]
[Pilt: Mosse1.JPG]
Mul sõber ostis 3000 kr kallimalt 626. Seal on ikka way rohkem autot.
Tegelane5 Kirjutas:Mul sõber ostis 3000 kr kallimalt 626. Seal on ikka way rohkem autot.

ega ma ostnud seda autot selle eesmärgiga et sellega igapäev liikuda. ta ikka selle eesmärgiga et kasvõi metsas kalal käia, sest igapäeva auto jube madal, ja ei usu et ka mzd626 eriti kõrge oleks.. pluss kui kuhugi kännuotsa sõidad siis läheks mzd remont kindlasti kallimaks kui mosse oma, pluss see ka veel et mosset hulka lihtsam parandada. ja ikkagi see et see on ju MOSSE. Toungue
ÕnnitlenWink Gulfstream värvi, see sobib...
Piltide järgi kere veel päris otsas ei paista olevat, põhjaalust muidugi ei näe. Korralikud tagumised porilapid viitavad siiski veel talutavale tagumiku seisukorrale. Kui masina juures nõu vaja, ole lahke küsima!
Lehti: 1 2 3