Tervitus siis selle teema inimestele kah!
Nimelt tahavad vanavanemad mulle ära anda Pobeda, millega nad on sõitnud aastast 1955. Kuna auto on juba paar aastat seisnud, sest tahab saada korralikku remonti. Vanaisa soetas omale samara, kuna see ökonoomsem ja oma vanuse (85) juures ei ole tal enam jaksu Pobi remondiga tegeleda. Niisiis otsustasid mulle selle kinkida. Kaasa peaks saama hulga varuosi, aga puudust on ka mõningatest. Näiteks esitiibasid oleks vaja. Ühesõnaga, kui ma kunagi selle omale hoovi toon, siis teen pilte ja kirjutan rohkem, et mis toimub ja äkki saab siin omavahel erinevaid juppe vahetatud.
Selline küsimus veel, et sai käidud mõned päevad tagasi kohila kandis ja seal ühe põllu peal seisid 3 Pobedat. Polnud aega kaema minna. Äkki keegi oskab nende kohta miskit infot anda.
Väga meeldiv kuulda, et üks pobi omanik on lisandumas meie ridadesse.
Esitiibadega on suht kehva seis. Pole neid suurt kusagilt saada. Sama kehtib ka tagumiste tiibade kohta.
Eks annad teada kui kunagi auto kätte saad ja pilte teed. Kui juppe vaja saan ehk aidata.
Mõni aeg tagasi pakuti müüa plastik tiibasid. Siis muidugi ei taibanud keegi neid osta. Küsimus, et kas liigub kuskil kahte korralikku esitiiba, mille järgi saaks vormid teha?
Seakoot Kirjutas:Mõni aeg tagasi pakuti müüa plastik tiibasid. Siis muidugi ei taibanud keegi neid osta. Küsimus, et kas liigub kuskil kahte korralikku esitiiba, mille järgi saaks vormid teha?
Minu kogemus näitab, et esitiibadel on nõrgim ((läbi)järatuim) koht tiivakaar. Kas ei oleks mõtet ehk vormide asemel (püüda) teha kamba peale kaarte stantsid/rakised, et siis neid hulgim vorpida kusagil? Loomulikult järgneb sellele ussitanud tiivalt kaare väljalõikamine ning vanale tiivale traatkeevitusega asemelekeevitamine. Asja võib teha keerukamaks ainult asjaolu, et 3. seeria tiivaäär on 1.-2. seeria omast erinev ning ka 1.-2. seerial on tiivaääred tihti finessides erinevad - tehases on kasutatud 1948-55 vähemalt 3 erinevaid valtse. Nii et kui katta kogu Pobide masstoodang, siis oleks vaja vähemalt 4 stantsi/rakist.
Minugi üsna korralikel esitiibadel kaartel paar järamis-auku sees, aga need asendan ma paikadega lokaalselt ning lokaalse paiga painutab ilma suuremate rakisteta välja.
Seakoot Kirjutas:leidsin ühe rootslase Pobeda.
tegelt norraka
pppp Kirjutas:leidsin ühe rootslase Pobeda....
tegelt norraka
Seda masinat teame me ammu.
kui ma ka oma pobi peaks kätte saama, arvan et hakkan orginaali reeturiks (ärge pahandage), sest originaali lähedast on ikkka mitu korda kallim teha, kui ta lihtsalt sõidetavaks saaks.
Vähemalt on pobeda, mulle meeldib see asjandus:
http://www.carrating.org/car.php?1087
naelsilma Kirjutas:Vähemalt on pobeda, mulle meeldib see asjandus: http://www.carrating.org/car.php?1087
Maitse asi aga... mulle isiklikult ei meeldi uunikumid (ka mitte aretised), mis on metallik-värviga värvitud.
Loomulikult saab Pobi kere ja muude autode tehnika baasil (GAZ 24, BMW, Opel vms) teha igasuguseid iludusi. Ja nende ilmumine on paratamatus, sest Pobi korral on suurim defitsiit isugused pisividinad, mitte \"plekk\".
Ka Maalehe kuulus kollane Pobi põhineb tegelikult baierlase käiguosal...
aga kui kellelgi on palju vaba aega ja viitsib, võiks mulle saata igasusuguseid jooniseid pobedast.
olen.loll.008@mail.ee
naelsilma Kirjutas:aga kui kellelgi on palju vaba aega ja viitsib, võiks mulle saata igasusuguseid jooniseid pobedast.
Mida Sa teha tahad? Joonised (detailjoonised, koostejoonised) on reeglina vajalikud uue detaili valmistamiseks, mida Sa vaevalt põlve otsas ilma põhjalikku töökojasisustust omamata ette võtad. Võib-olla Sa tahad saada lihtsalt Pobeda kohta kirjandust - detailikatalooge, hooldusõpetusi, remondiõpetusi, reguleerimisõpetusi jms. Igatahes - kui auto ka täiesti ükshaaval detailidest kokku laduda, piisab selleks täiesti hooldus-/remondikirjandusest ning detailikataloogist ja (tehnilisi) jooniseid vaja ei ole.
Mis puudutab aga minu poolt ülalmainit Pobi alast kirjandust, siis veebileht
http://gaz20.spb.ru/download_books.htm ses osas abiks. Kui on soov üles ehitada 2. seeria masina asemel 1. seeria (enne 1950) masin, saab vastava kataloogi (koopia tegemise + nõustamise) minu käest - seda Artjomi koostet veebilehel digikujul seda ei ole (seni veel mitte).
tänan, ma igaksjuhuks kogun igasusgust infi, mine sa tea kus vaja läheb.
Neljandal pildil klaasi peegeldusest paistab vedruvanker või midagi taolist. Ega sellest pilti pole?
Pilti ei ole teinud. Natuke sitas seisus on. Rattad täesti mädad.
to. Seakoot!
Mul jällegi vedrukaarik millel üldse rattad puudu. Kes teeks, kust saaks. Info üle vääga tänulik!
Tre! Kohila pobide kohta tean niipalju,et omanik olla need sinna remonti toonud ja kadunud... Väidetavalt elab Soomes,mul mingid tel nr.id aga kätte pole saanud...?? Olen isegi neid luuranud...
Selline küsimus, et kui ma tahan teha pobeda ja mingi teise auto ristsugutist (mootori ning osaliselt veermiku osa), siis mis oleks kõige mõtekam lahendus. Milline auto sobiks selleks kõige paremini?
Kõik oleneb mida sa saavutada soovid. Kui vahetad osaliselt või täielikult veermiku ning mootori volga (gaz 21) vastu välja,ei ole probleeme ei ark ega ka sobivusega masinale. Kui aga on soov ehitada Hüüru moodusel siis läheb keeruliseks. Eks kõige sobivam sel teemal just nende meestega rääkida.