automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas riga on mopeed?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Enda arust on ja siin on ta mopeedide all.
kuis su rigal on kax ratast ja mootor siis ta on mopeed, aga kui tal on kax ratsast mootor ja ymar tynnisarnane kest siis on ta pesumasinWink ok riga on jah mopeed või võrrSmile
Loomulikult on Riga mopeed, mitte mootorratas ja sellist terminit, nagu võrr, ei ole olemas - osad vanemad mudelid liigitati abimootoriga jalgratta alla, kuskiltmaalt on kõik nimetatud mopeedideks... aga kui nüüd seaduses täpselt näpuga järge ajama hakata, siis paljud vanemad kahekäigulised mudelid (ka Lvovi tehase omad) on tehniliste andmete järgi max kiirusega 50 ja üle . See teeb neist jälle nagu maanteel illegaalid (nagu on ka ZID).
a ühel rigal oli mootori kaane peal 58 ja teisel 62 ,kas need on mootorrattad v?
need tähistavad mootori marke, mitte kuupsentimeetreid
see 62 tähendas küll kuupsentimeetreid,........ silinder ja kõik olid suuremad tal
see on kaa nüüd loll jutt sul nurr... seaduse järgi on need asjad täpselt paika pandud... kui seadus on selline siis tegelikult on 62 ccm riga eestis justkui mittemiski... kuna ei käi ta ei mopeedide ega mootorrataste alla... nagu zid tegelikult. niit päris nii ei ole et kui mootorratas pole siis on mopeed... nimetagem asju nende õigete nimedega!
Segadust tekitab see,et ilma käigukastita, st. ühekäiguline Riga (nt. Riga 6,Riga 7 ,Riga 11)on justkui abimootoriga jalgratas,seevastu käigukastiga (kahekäiguline) Riga (12 ja 16) oli vanasti mopeed ,kui vaadata mujal maailmas ringi ,siis selline klassifikatsioon kehtib üldiselt tänapäevalgi.
sass Kirjutas:Segadust tekitab see,et ilma käigukastita, st. ühekäiguline Riga (nt. Riga 6,Riga 7 ,Riga 11)on justkui abimootoriga jalgratas,seevastu käigukastiga (kahekäiguline) Riga (12 ja 16) oli vanasti mopeed ,kui vaadata mujal maailmas ringi ,siis selline klassifikatsioon kehtib üldiselt tänapäevalgi.

Aga meie € Eesti Vabariigi seaduste järgi on kõik kuni 50 ccm mootoriga ja 2 rattaga seadeldised mopeedid, olgu käigud või mitte, vändad ka miskit ei muudu ,olgu töömaht kasvõi 1 ccm, ikka mopeed!
mossepower Kirjutas:
sass Kirjutas:Segadust tekitab see,et ilma käigukastita, st. ühekäiguline Riga (nt. Riga 6,Riga 7 ,Riga 11)on justkui abimootoriga jalgratas,seevastu käigukastiga (kahekäiguline) Riga (12 ja 16) oli vanasti mopeed ,kui vaadata mujal maailmas ringi ,siis selline klassifikatsioon kehtib üldiselt tänapäevalgi.

Aga meie € Eesti Vabariigi seaduste järgi on kõik kuni 50 ccm mootoriga ja 2 rattaga seadeldised mopeedid, olgu käigud või mitte, vändad ka miskit ei muudu ,olgu töömaht kasvõi 1 ccm, ikka mopeed!

Ei pole mitte. Abimootoriga jalgratas on JALGRATAS.
LE. paragrahv2, punkt12:
JALGRATTA all mõistetakse vähemalt kaherattalist sõidukit, mis liigub sellega sõitva(te) inimes(t)e lihasjõul; sellel võib olla ka mootor. Termini all ei mõelda puudega inimese ratastooli.
Mootoriga jalgratas on tuntud abimootoriga jalgrattana.
Nurr Kirjutas:to zid50: no jummel küll... see 62 seal mootori peal... olgu ta siis mootori mark või kuupsentimeetrid.... on ta ikkagi mopp.... vahet pole... kui ta isegi natuke üle 50 ccm on, ega sa ei saa seda ikkagi mootortattaks nimetada... ole normaalne... sama lahja saast on ikka... seega mopp....


a) see on mootori mark (nagu ka s50, s51, s52, s57, s58, s62, v50, v50M, v501), see on kahekäiguline mootor töömahuga 49,8 kuupsentimeetrit ja võimsusega 2,2 hp.

b) just kubatuur ja tippkiirus määravadki ära mopeedi ja mootorratta vahe. Vastma peavad mõlemad - kui tippkiirus on kuni 45km/h JA töömaht alla 50cc siis on mopeed. Kui ükskõik kumb neist parameetritest on üle, siis on seaduse järgi tegu mootorratta või motorolleriga (see viimane sõltub puhtalt mootori ja kütusepaagi asetusest). Välimus käikude arv, võimsus jne ei puutu üldse asja... olenemata sellest , mida mõni tarkmees arvab....
To \"oldmoped\":
Kas abimootoriga jalgratas (võrr,punnvõrr vms),millel on alla 50 ccm mootor ja tehase poolt antud kiirus alla 45 km/h ja millel ei ole käigukasti (D4, D5, D6 jne mootoriga RIGA võrri)on mopeed või mitte???Mootorratta ja mopeedi eristamisega mul raskusi ei teki üldiselt.
Tehase andmete järgi on tegu kergmopeedidega. See kas on/ei ole käigukast jne ei puutu üldse asja.
oldmoped Kirjutas:
Nurr Kirjutas:to zid50: no jummel küll... see 62 seal mootori peal... olgu ta siis mootori mark või kuupsentimeetrid.... on ta ikkagi mopp.... vahet pole... kui ta isegi natuke üle 50 ccm on, ega sa ei saa seda ikkagi mootortattaks nimetada... ole normaalne... sama lahja saast on ikka... seega mopp....


a) see on mootori mark (nagu ka s50, s51, s52, s57, s58, s62, v50, v50M, v501), see on kahekäiguline mootor töömahuga 49,8 kuupsentimeetrit ja võimsusega 2,2 hp.

b) just kubatuur ja tippkiirus määravadki ära mopeedi ja mootorratta vahe. Vastma peavad mõlemad - kui tippkiirus on kuni 45km/h JA töömaht alla 50cc siis on mopeed. Kui ükskõik kumb neist parameetritest on üle, siis on seaduse järgi tegu mootorratta või motorolleriga (see viimane sõltub puhtalt mootori ja kütusepaagi asetusest). Välimus käikude arv, võimsus jne ei puutu üldse asja... olenemata sellest , mida mõni tarkmees arvab....

täpsemalt siis on mootori margiks s-62m..........ilmselt ka töömaht 62 kanti kuna silinder on tunduvalt suurem neist 50-test aga väntvõll ,garter jms on samasugused
kirjutan veelkorra... ja seekord siis hästi aeglaselt, et kõik aru saaksid.
KÕIK riga kahekäigulised mootorid on 49,8cc. KÕIGIL on sama kolvikäik ja läbimõõt. Erinevuseid on ülevoolu/sisselaske ja väljalaske akende kujus, jahutusribide kujus, S50 on kolme rõngaga kolviga ja 10mm sõrmega, sealt edasi mudelitel on 2 rõngast ja 10mm sõrm. V50 alates tuli 12mm kolvisõrm ja osadel v501 on kolvisõrm juba nõellaagritel.
Ülejäänud erinevused on käigukastiehituses, karteri kujus, karburaatori tüübis ja süütemängus.
zid50 Kirjutas:täpsemalt siis on mootori margiks s-62m..........ilmselt ka töömaht 62 kanti kuna silinder on tunduvalt suurem neist 50-test aga väntvõll ,garter jms on samasugused

No neid ju omal ajal puuriti ja pandi ka suuremaid silindreid ja kolbe, mida kõike Sotsialistlikus Eestis teha oli võimalik.
seda 60cc komplekti tootsid leedukad veel suhteliselt hiljuti. Aga see oli 12mm kolvisõrmele ja seda ei saa kohe mitte s62 mootorile panna.
Muidugi on võimalus, et keegi on ise hülsi 42mm puurinud ja sobiva kolvi ja rõngad otsinud, aga sel juhul ei ole sellel ju ikkagi mittemiskit pistmist mootoril oleva s62 kirjaga!!! vaid on tegu käsitööga, mis oleks iga mootoriga võimalik.
mul on kah selline sillu tundub täitsa tavalise v-50 silinder, tundub nagu uus, yhtki kriimu lohku triipu ei midagi nagu uus ei yhtki kulumisjälge, aga paned tutika kolvi koos rõngastega sisse ning kolvi ja hylsi vahel on ymber ringi vähemalt 2mm vaheWink ju see silinder ka kellegi omaloomingToungue