automoto.ee foorumid

Täisversioon: Lumekoristusmasinad
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6
Alates arvama vastuseks, ütleks et, seda "jämedamat" tehnikat peaks olema strateegiline varu strateegiliste trasside lähedal, ehk kodumaal nii viis, kuni seitse komplekti..(paari)...

Nõme muidugi ja linnapreilidele-ametnikkkunikulistele arusaamatu, miks on miskit selle mõttega vaja hoida, et... 
(andku Looja, et seda iial tarvis ei läeks!)
(07-12-2021, 00:42 AM)IIIFFFAR Kirjutas: [ -> ]Alates arvama vastuseks, ütleks et, seda "jämedamat" tehnikat peaks olema strateegiline varu strateegiliste trasside lähedal, ehk kodumaal nii viis, kuni seitse komplekti..(paari)...
...
paljukirutud nõuka ajal oli teedevalitsustes (st tänase maakonna kohta) igaks juhuks varus a´ 1 tõsine lumepuhur. Meie muuseumis praegu seisva Ural-375 baasil lumepuhuri D-902 (Шнекороторный снегоочиститель Д-902) läbisõit on natuke peale 13000 km, sealjuures rida aastaid oli tema läbisõit 0 km.
Tegu on siiski masinaga, mille kohta isegi tolleaegses "ametlikus" kirjanduses oli kirjutet, et temaga töötamine on väga kulukas. 
https://youtu.be/IXmMYK8-i90
(07-12-2021, 00:42 AM)IIIFFFAR Kirjutas: [ -> ]Alates arvama vastuseks, ütleks et, seda "jämedamat" tehnikat peaks olema strateegiline varu strateegiliste trasside lähedal, ehk kodumaal nii viis, kuni seitse komplekti..(paari)...

Nõme muidugi ja linnapreilidele-ametnikkkunikulistele arusaamatu, miks on miskit selle mõttega vaja hoida, et... 
(andku Looja, et seda iial tarvis ei läeks!)

Siit edasi tekib järgmine küsimus: kas lumelükkamiseks äkki vajalikud paarikümnetonnised suurtraktorid peavad tingimata olema teedeviletsuse angaaris igaks juhuks stardivalmis või kannataks äkki meie paarikümne suurtootjaga, kel samad masinad talvel suuresti kasutuseta on, mingeid lepinguid sõlmida? Seal on muidugi umbes viiskümmend kuus koma neli detaili vaja läbi rääkida, aga maksumaksjale ilmselt odavam tuleks vastav kord välja töötada, millal ja kuidas säärane tehnika saab õiguse välja tormata. Tuletame meelde, et valdav osa talvel mittekasutatavat tehnikat seisab suvise kütusega ja seda on säärase mölaka paagis poole tonni jagu.

Küsimused, küsimusedSmile
(07-12-2021, 11:21 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]... kas lumelükkamiseks äkki vajalikud paarikümnetonnised suurtraktorid peavad tingimata olema teedeviletsuse angaaris igaks juhuks stardivalmis või kannataks äkki meie paarikümne suurtootjaga, kel samad masinad talvel suuresti kasutuseta on, mingeid lepinguid sõlmida? ...
Mis valitsuse angaarid? "Riigiteede hooldust teevad ettevõtjad 17 hooldelepingu alusel.https://www.mnt.ee/et/tee/teehoole/teehooldajad andmetel.
Kui nende lepingus oleks punkt, et peavad suutma nii-ja-nii paksu lume koristada nii-ja-nii kiiresti, siis on see nagu nende otsustada, kas ostavad omale masinaid või leiavad allhankijad-põllumehed.
PS! Kas ma mäletan valesti, või kiruti hiljuti siinsamas kusagil teehooldehangete vastikuid tingimusi?
tore on kui masinad on olemas aga kui tihend istme ja rooli vahel ei pea siis pole ju kasu. tihti on sellest isegi kahju.
põllumehe traktor on hea seni kuni juht teab ja oskab seda tööd teha.
meelis @ võitleb iga aasta sahameestega. 
saan aru, et iga algus on raske aga kas iga algus päris p....e peab minema ?
kahjuks nii on ja iga kord - teed lükatakse liiga hilja, liiga kitsalt, vales trajektooris, liiga kõrgelt, vale tehnikaga jne. jne.
kontroll puudub seni kuni kodanik valla ametniku tähelepanu karmilt karjuvatele puudustele ei juhi aga siis on hilja.
kinnitrambitud teed enam lahti ei saa kui karmi teraga korduvalt hööveldades, tee äärsed vallid on ära külmunud ja vajavad hullu tööd et tee laiemaks saada, 
lisame lõhutud tee aiad, haljastuse, äärekivid, liiklusmärgid jms.
Nõus Meelisega
jah, need allhankega tööd tähendavad reeglina ebakvaliteetset tööd kuna juht pole antud töödele väljaõpet saanud (teehooldusmasinate juhte koolitatakse Järvamaa KHK ja selleaasta sahajuhtide võistlusel sai medalikoha kooliõpilane pikaajalise staažiga väljaõppimata juhtide ees) ega oma ka kogemusi. Lisaks ei tähenda SUUR TRAKTOR et lumi saaks koristatud, tekib vaid SUUR VALL tee äärde. Ekstreemolukordadeks peaks olema strateegilises varus lumepuhurid.

Tsitaat:
Tsitaat:
... kas lumelükkamiseks äkki vajalikud paarikümnetonnised suurtraktorid peavad tingimata olema teedeviletsuse angaaris igaks juhuks stardivalmis või kannataks äkki meie paarikümne suurtootjaga, kel samad masinad talvel suuresti kasutuseta on, mingeid lepinguid sõlmida? ...
Mis valitsuse angaarid? "Riigiteede hooldust teevad ettevõtjad 17 hooldelepingu alusel."
Kui nende lepingus oleks punkt, et peavad suutma nii-ja-nii paksu lume koristada nii-ja-nii kiiresti, siis on see nagu nende otsustada, kas ostavad omale masinaid või leiavad allhankijad-põllumehed.
Lepingutes on need punktid ja vähemalt Võrumaal teevad ka talunikud hooldusfirmale allhanget. Samas pean nentima, et kuni teedeviletsuses erastamiseni oli lumetõrje kõrvalteedel paremal järjel, st mindi kohe välja kui lumesadu algas ja lükati ka õhem lumi ära. Nüüd eraomanik loeb raha ja saadab sahad välja alles siis kui lumekiht on ületanud lepingus ettenähtud paksuse ... seni saage ise hakkama. Pärast on teedel muidugi kinnisõtkutud treppis lumi, mida hilisem lükkamine ei kõrvalda.
(07-12-2021, 11:21 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Siit edasi tekib järgmine küsimus: kas lumelükkamiseks äkki vajalikud paarikümnetonnised suurtraktorid peavad tingimata olema teedeviletsuse angaaris igaks juhuks stardivalmis või kannataks äkki meie paarikümne suurtootjaga, kel samad masinad talvel suuresti kasutuseta on, mingeid lepinguid sõlmida? Seal on muidugi umbes viiskümmend kuus koma neli detaili vaja läbi rääkida, aga maksumaksjale ilmselt odavam tuleks vastav kord välja töötada, millal ja kuidas säärane tehnika saab õiguse välja tormata. Tuletame meelde, et valdav osa talvel mittekasutatavat tehnikat seisab suvise kütusega ja seda on säärase mölaka paagis poole tonni jagu.

Küsimused, küsimusedSmile
Tjah, millalgi ammu kui ka Tallinnas lund nähti (ja rohkem kui praegu) siis kutsuti põllutehnika tööle. Suurtootjad mitte, pigem keskmised-väiksed, kellel kopikat kibedamalt tarvis läks. Laadisin isegi ühe NH sangas öösiti kallajatele lund.

Aga kevadel oli see kuu aega soolalume ja liiva ja graniitsõelmete rosoljes rüganud masin igatpidi rebane ja omanik nentis projekti tulu nulliks.

Sellestsamast õppisin oma praeguse hooajabiznise tarbeks ära, et mõned töövahendid on mõtet hooajaväliseks ajaks kasutamise asemel  konserveerida, et mitte alustada hooaega katkise või puuduva masinaga.
Et  õigest trajektoorist lumelükkamisel kinni pidada, selleks on vaja ka kinnistu omanikul natuke vaeva näha ja ära tähistada, kus tee täpselt kulgeb. 
Lume kinnisõkkumine on tõesti vaat, et suurim probleem. Kui sula korral selle keegi ära lükkaks, ei oleks hullu, aga seda paraku ei juhtu.
(07-12-2021, 11:21 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(07-12-2021, 00:42 AM)IIIFFFAR Kirjutas: [ -> ]Alates arvama vastuseks, ütleks et, seda "jämedamat" tehnikat peaks olema strateegiline varu strateegiliste trasside lähedal, ehk kodumaal nii viis, kuni seitse komplekti..(paari)...

Nõme muidugi ja linnapreilidele-ametnikkkunikulistele arusaamatu, miks on miskit selle mõttega vaja hoida, et... 
(andku Looja, et seda iial tarvis ei läeks!)

Siit edasi tekib järgmine küsimus: kas lumelükkamiseks äkki vajalikud paarikümnetonnised suurtraktorid peavad tingimata olema teedeviletsuse angaaris igaks juhuks stardivalmis või kannataks äkki meie paarikümne suurtootjaga, kel samad masinad talvel suuresti kasutuseta on, mingeid lepinguid sõlmida? Seal on muidugi umbes viiskümmend kuus koma neli detaili vaja läbi rääkida, aga maksumaksjale ilmselt odavam tuleks vastav kord välja töötada, millal ja kuidas säärane tehnika saab õiguse välja tormata. Tuletame meelde, et valdav osa talvel mittekasutatavat tehnikat seisab suvise kütusega ja seda on säärase mölaka paagis poole tonni jagu.

Küsimused, küsimusedSmile
Mul siin naabril keila betoonil 23T kaalub front laadur olemas ja kui viimane suur lumehäda oli siis lükkas külateed laiemaks ja ka riigimaanteedel müras valle põllule lükata ja üks masin kõrval turvas.siin neid peletisi 2 tk suisa,uuem ja vanem.Teedevalitsus ilmselt juba ajalugu...
(07-12-2021, 17:36 PM)saarrand Kirjutas: [ -> ]Et  õigest trajektoorist lumelükkamisel kinni pidada, selleks on vaja ka kinnistu omanikul natuke vaeva näha ja ära tähistada, kus tee täpselt kulgeb. 
Lume kinnisõkkumine on tõesti vaat, et suurim probleem. Kui sula korral selle keegi ära lükkaks, ei oleks hullu, aga seda paraku ei juhtu.
Kui ikka korralik lumi siis lükatakse need tähised koos lumega minema...Puhuriga saab igas olukorras seal vahel slaalomit sõita.
(07-12-2021, 19:21 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]
(07-12-2021, 17:36 PM)saarrand Kirjutas: [ -> ]Et  õigest trajektoorist lumelükkamisel kinni pidada, selleks on vaja ka kinnistu omanikul natuke vaeva näha ja ära tähistada, kus tee täpselt kulgeb. 
Lume kinnisõkkumine on tõesti vaat, et suurim probleem. Kui sula korral selle keegi ära lükkaks, ei oleks hullu, aga seda paraku ei juhtu.
Kui ikka korralik lumi siis lükatakse need tähised koos lumega minema...Puhuriga saab igas olukorras seal vahel slaalomit sõita.

Ja paned tähised uuesti! Kurat, natukene austust töö tegija suhtes, palun.

Siin on suti vahet, kas nikerdad oma teekest või lased tunnihinnaga, GPS kuklas tiksumas, võõraid teid.
no ei ole tähistel mõtet kui need niikuinii minema lükatakse, hea veel kui teeäärsed viljapuukesed vms püsti jääb. Lisaks maksavad need plasttorukesed ka pisikese raha ...
(07-12-2021, 20:13 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]no ei ole tähistel mõtet kui need niikuinii minema lükatakse, hea veel kui teeäärsed viljapuukesed vms püsti jääb. Lisaks maksavad need plasttorukesed ka pisikese raha ...

Sahamehega rääkinud oled? Sahk ikka ära mahub Su tähiste vahele?
(07-12-2021, 17:36 PM)saarrand Kirjutas: [ -> ]Et  õigest trajektoorist lumelükkamisel kinni pidada, selleks on vaja ka kinnistu omanikul natuke vaeva näha ja ära tähistada, kus tee täpselt kulgeb. 
Lume kinnisõkkumine on tõesti vaat, et suurim probleem. Kui sula korral selle keegi ära lükkaks, ei oleks hullu, aga seda paraku ei juhtu.

(07-12-2021, 20:14 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(07-12-2021, 20:13 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]no ei ole tähistel mõtet kui need niikuinii minema lükatakse, hea veel kui teeäärsed viljapuukesed vms püsti jääb. Lisaks maksavad need plasttorukesed ka pisikese raha ...

Sahamehega rääkinud oled? Sahk ikka ära mahub Su tähiste vahele?

Kui ise sai 2000 algul vallateid lükatud, tuli keerukama objekti omanik sageli esimesel korral vastu ja rääkis/näitas objekti eripärad ära. Või helistas ülemusele, sai numbri ja helistas siis mulle. Kulus mõni minut kuulamisele, aga ei olnud reeglina probleeme et midagi ära lükkasin või lõhkusin. Ainult üks kord sain suure pahandusega hakkama kui talumees oma tee äärde paarkümmend senti pikad kuused otse teepeenrale istutas sügisel(peale minu teeäärte kontrollringi) ja neid mitte kuidagi ei tähistanud. Tuisuvaaludes ei olnud aimu ka et seal miskit olla võiks.
Tõsi, GPS-iga ei jälgitud nagu tänapäeval. Seda omal nahal tunda ei saanud.

Praegu lükkab iga aasta ise mees. Masin/firma on aastaid sama aga kaader vaheldub. Mul tee ka mitte kõige laiem ega sirgem ei ole. Kui samal ajal juhtun varahommikul õues jalgteid lahti lükkama kui sahk saabub siis ei ole ükski masinamees keeldunud väikesest selgitusest et kuhu ja kuidas. Jah, väravast sisse ta tulla ei tohigi, ja see ajab osad tegelased pahaseks, et mis mõttes ma pean ise oma õue puhtaks lükkama...

Mina olen küll seni kõigi töömeestega viisakalt ja sõbralikult üksteisemõistmisele jõudnud.
Ja kui ta siis ütleb et näed, see kuuseoks segab siis seda oksa ta järgmise visiidi ajal enam ei ole.

Kõiki maailma töömehi pole kohanud muidugi aga mulle on mulje jäänud et tõelisi m...e kohtab ikka harva ja enamasti on kõik suhtlusega selgeks saanud.

Ehk siis tõsiselt soovitan. Proovi oma lumelükkajaga kontakt saavutada. Ilma sõimu ja karjumiseta. Suure tõenäosusega olete mõlemad pärast paremas tujus kui enne.
(07-12-2021, 20:13 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]no ei ole tähistel mõtet kui need niikuinii minema lükatakse, hea veel kui teeäärsed viljapuukesed vms püsti jääb. Lisaks maksavad need plasttorukesed ka pisikese raha ...
Vaatasin et ei sekku lumetõrje teemasse, kuid olles asendanud suvilarajoonis teist traktorit siis mina ei kujutanud küll ette et inimestel on nii erinev nägemus lumetõrjest!
Ühel ei tohi muru peale lund lükata, teisele postkasti ette ja kolmandal on miski eksootilise mägimänni oks murdunud ja neljandal on veel mingi häda milleni puhta loogikaga jõuda on ebareaalne.
Seal muidugi oli enamvähem iga maja juurde viiv tee ka tänavasildiga ja no katsu siis välja mõelda et kui kahel pool on aiad ja lumevalli jaoks ruum puudub ning tuled sahatäie lumega
värava taha ning lund polegi kuhugi panna ja värav on lahti siis no ma panin selle siis murupeale väravast sisse kus juba oli lumi kuhjatud siis kus sellest tehti vallamajas skandaal!

Teine tee lõppes metsa ääres ära ja kummalgi pool väravad.

Loogiline, et ei jäta lumehunnikut värava ette vaid lükkad otse keskele selle ära ning väravate eest ka ära et inimesel vähem tööd oleks ja siis saad sõimata, et miks ma tema lillepeenra ära lõhkusin...

Siis kellelgi oli kurvi peal muru nurk täisnurga all ümardamata ja ma jälle süüdi, et lükkasin tee TEMA muru peale!!!

Kuskilt mäest läks tee alla ja no kas mina võin teada, et seda kasutavad vaid need inimesed kes jala käivad ja miks mul oli vaja nende männil oks ära murda???

Lõpuks tuli vallamajja 17(!)kaebust ja veel 7-8 inimest jooksid taga et sõimata.

Üks kiitus ka muidugi tuli, et keegi pole veel tema tänavat nii laiaks lükanud ja isegi prügikasti ja kuuri juurest lükkasin ära aga seal oli asi viisakalt tähistatud ka ja oli kohe aru saada kus midagi asub ning vana polnud paljuks pidanud panna silti et lumi lükka siia.

Seega suhelda võiks ikka püüda omavahel ja selgitada oma nägemust milline tulemus peaks jääma!
Lihtsalt väike näide sellest, kuidas Soomes Lapimaal teid tähistatakse - paarimeetrine vitsake teeserva, nii pikk, et paistab kabiinist, üleval otsas käib veel värviline lulla nagu oleks ring isoleeri vmt, see pildilt ei paista:
[attachment=90815][attachment=90816]
Ja see ei ole mingi ajutine, vaid standard kruusateedel, paigaldamiseks pidada spets puur olema, seda pole ise näinud.
Kas paigaldab tee omanik või hooldaja, seda ka ei tea.
Võrumaal on auto taga selline platvorm kus seisab inimene ja siis õige koha peal jääb auto seisma ja vajutab piigiga augu maasse- sinna topitakse helkuriga pajuoks sisse. Kahjuks järjest vähem, aga see on ka mõistetav - töökätte puudus.
(07-12-2021, 20:14 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]... Sahamehega rääkinud oled? Sahk ikka ära mahub Su tähiste vahele?
Egas sahamees süüdi pole, kui talle kätteantud tehnika on liig suur ... vana väikse valla ajal lükkas naaberküla talunik väikese traktori ja sahaga, nüüd suure valla ajal on hankega tulnud uus firma ja sahameesteks erinevad juntsud niipalju kui on õnnestunud näha.
Uue aasta algul tuli üldse suurtalu traktorist asendama kuna selle firma mees oli jäänud pikalt aastat vastu võtma ja see asendaja sõitis sissetrambitud jalajälgi pidi üle muru sahaga mu kompostihunnikusse, siis tulid õunapuud vastu
(07-12-2021, 21:29 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]...
Ühel ei tohi muru peale lund lükata, teisele postkasti ette ja kolmandal on miski eksootilise mägimänni oks murdunud ja neljandal on veel mingi häda milleni puhta loogikaga jõuda on ebareaalne.
... kui kahel pool on aiad ja lumevalli jaoks ruum puudub ning tuled sahatäie lumega värava taha ning lund polegi kuhugi panna... siis saad sõimata, et miks ma tema lillepeenra ära lõhkusin...
... Seega suhelda võiks ikka püüda omavahel ja selgitada oma nägemust milline tulemus peaks jääma!
Siin on kaks probleemi
1. sahaga polegi midagi teha ja lund kuhugi panna, puhur peaks olema, mis lume hajutab suurema ala peale ja ei tekita tee äärde valle ega lükka aedu ümber jne.
2. lükkaja on ikkagi teenindaja ja raha teenimiseks peaks ENNE lume tulekut lükatavad kohad üle vaatama ja omanikega läbi rääkima, st et käima läbi sel ajal kui ka enamik inimesi kodus on elik peale tööaega või puhkepäevil. Mitte iga elanik ei pea otsima lükkajaga kontakti ja mõistatama, mil viisil on lükkajale arusaadav, kuhu ja kuidas ...
(07-12-2021, 23:21 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]Siin on kaks probleemi
1. sahaga polegi midagi teha ja lund kuhugi panna, puhur peaks olema, mis lume hajutab suurema ala peale ja ei tekita tee äärde valle ega lükka aedu ümber jne.
2. lükkaja on ikkagi teenindaja ja raha teenimiseks peaks ENNE lume tulekut lükatavad kohad üle vaatama ja omanikega läbi rääkima, st et käima läbi sel ajal kui ka enamik inimesi kodus on elik peale tööaega või puhkepäevil. Mitte iga elanik ei pea otsima lükkajaga kontakti ja mõistatama, mil viisil on lükkajale arusaadav, kuhu ja kuidas ...

Sul on nüüd asjad natuke sassis. Sahamehel ei ole vaja lund lükata. Big Grin Sinul on vaja, et lumi oleks läinud. KOV ilmselt ei taha maksta erisoovide eest. Tema tellib lükkamise tavalise pöördsahaga. Puhuriga töötamine on oluliselt aeglasem, kui sahkamine. Aga ootaja aeg on pikk. Seepärast  paraku pead ise tellima sobivama teenuse, kui KOV pakutav standardlahendus ei sobi.

Rääkimata sellest, et puhuri juga oskab oi, kuidas lõhkuda ka ilma kivide ja jääkamakateta. Need aga lendavad veel ekstra kaugele.

Ma püüan ka peale suuremat tuisku enne vallasahka välja pealt paksema lääne poole ära lükata, et kõrget valli ida poole ei tuleks. Mitte ei kiru sahameest, et sel pole meeles minu jupikest "valele poole" (elik vasakule) lükata. Hea, kui lai ja korraliku teraga sahk tee üle käib, mul aega neid valle ja kurve nokitseda küll selgema ilmaga.

Seda nagu ei oskagi kommenteerida, et sahamees peaks iga suitsu juurde mineva tee omanikuga kooskõlastama, millal töömees tohib pöörduda.... Hea, kui jõuavad valges käbi sõita enne lume tulekut kõik kilomeetrid.
Lehti: 1 2 3 4 5 6