automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vanad bussid2
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Muide, kui tähele panete, on Haapsalu bussi nina parempoolne osa lahtikäiv, väidetavalt oli see selleks, et kanderaame inimestega bussi laadida saaks.

Asp
Aspelund Kirjutas:Muide, kui tähele panete, on Haapsalu bussi nina parempoolne osa lahtikäiv, väidetavalt oli see selleks, et kanderaame inimestega bussi laadida saaks.

Asp

Üks oli mõeldud hoopis selle jaoks, et kasutada bussi tavandi teenuste jaoks ?
Ridala kandis on veel teine 672 ning Martna kandi Tšernigov on ka alles,kuigi üsna õnnetus seisus kerega.
Vanad Bussid ? teemas on Soobel pannud pildi MuinasPAZist.
Minule tundub, et tegu on 652ga.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...7#pid37717
Regardman Kirjutas:
mrali Kirjutas:Sai täna koos Sillu,Regardmani ja SimmuJeega käia Rõude LAZi lähemalt vaatamas.Tegu mudeliga LAZ-695M (ümar esiosa ja kandilisem tagaosa),mis varem kuulunud Kasari kolhoosile,vl.aasta 1974.Klaasid ees,istmed sees,mootor olemas,rattad all.Muidugi,kere vajaks vägagi palju keevitustöid,kuid siin foorumis liikunud vanematest LAZidest paistab see veel kõige kõbusam olevat...

http://img239.imageshack.us/img239/9973/pilt0310vc.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/4135/pilt0326ah.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/9964/pilt0339vr.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/9505/pilt0377oe.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/6996/pilt0351uv.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/2494/pilt0341ld.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/9600/pilt0367gh.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/5075/pilt0394ow.jpg
Ime küll, et selle LAZ-i tagaosa on säilinud originaalkujul! Enamasti aretati sellistele LAZ-idele katusele plekist õhukoguja, kuna muidu kuumenes mootor üle.
smolin Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
mrali Kirjutas:Sai täna koos Sillu,Regardmani ja SimmuJeega käia Rõude LAZi lähemalt vaatamas.Tegu mudeliga LAZ-695M (ümar esiosa ja kandilisem tagaosa),mis varem kuulunud Kasari kolhoosile,vl.aasta 1974.Klaasid ees,istmed sees,mootor olemas,rattad all.Muidugi,kere vajaks vägagi palju keevitustöid,kuid siin foorumis liikunud vanematest LAZidest paistab see veel kõige kõbusam olevat...

http://img239.imageshack.us/img239/9973/pilt0310vc.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/4135/pilt0326ah.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/9964/pilt0339vr.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/9505/pilt0377oe.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/6996/pilt0351uv.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/2494/pilt0341ld.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/9600/pilt0367gh.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/5075/pilt0394ow.jpg
Ime küll, et selle LAZ-i tagaosa on säilinud originaalkujul! Enamasti aretati sellistele LAZ-idele katusele plekist õhukoguja, kuna muidu kuumenes mootor üle.

Seda jahutusega seonduvat imestasime isegi,kui bussi vaatamas käisime.
Ja neid õhukogureid aretati ka uuematele LAZ-idele peale.
Regardman Kirjutas:Vanad Bussid ? teemas on Soobel pannud pildi MuinasPAZist.
Minule tundub, et tegu on 652ga.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...7#pid37717

Ongi tegemist,sellest on samas teemas veidi hiljem samuti juttu.
mrali Kirjutas:
smolin Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
mrali Kirjutas:Sai täna koos Sillu,Regardmani ja SimmuJeega käia Rõude LAZi lähemalt vaatamas.Tegu mudeliga LAZ-695M (ümar esiosa ja kandilisem tagaosa),mis varem kuulunud Kasari kolhoosile,vl.aasta 1974.Klaasid ees,istmed sees,mootor olemas,rattad all.Muidugi,kere vajaks vägagi palju keevitustöid,kuid siin foorumis liikunud vanematest LAZidest paistab see veel kõige kõbusam olevat...

http://img239.imageshack.us/img239/9973/pilt0310vc.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/4135/pilt0326ah.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/9964/pilt0339vr.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/9505/pilt0377oe.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/6996/pilt0351uv.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/2494/pilt0341ld.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/9600/pilt0367gh.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/5075/pilt0394ow.jpg
Ime küll, et selle LAZ-i tagaosa on säilinud originaalkujul! Enamasti aretati sellistele LAZ-idele katusele plekist õhukoguja, kuna muidu kuumenes mootor üle.

Seda jahutusega seonduvat imestasime isegi,kui bussi vaatamas käisime.
Ja neid õhukogureid aretati ka uuematele LAZ-idele peale.
Olen näinud ka seda \"õhukogujat\". Oli tehtud mingisuguse veoauto(Zil?Gaz53?) kapotist, see lihtsalt sinna keevitades. Ega ta ilus ei paistnud aga kaugelt tundus nagu vana Laz...
Martti Kirjutas:Olen näinud ka seda \"õhukogujat\". Oli tehtud mingisuguse veoauto(Zil?Gaz53?) kapotist, see lihtsalt sinna keevitades. Ega ta ilus ei paistnud aga kaugelt tundus nagu vana Laz...
Üldjuhul Zil, õhukoguja alaservas oli alati ka näha selline reljeefkiri nagu Zili mootorikattelgi.
Regardman Kirjutas:http://img239.imageshack.us/img239/9973/pilt0310vc.jpg
Vaatasin seda pilti ja hakkasin mõtlema. Laz-il on ju Zil-i V8, aga kas sinna võiks paigaldada ka Zil-i R6?
Vanadel katuseakendega ja vabriku õhukondliga LAZ bussidel olid R-6 mootorid.Mis aastatel selliseid toodeti ei tea.On kellegil selle kohta täpsemat infot?
1958-64 oli tootmises LAZ-695B (vene B),millel Sahaari mootor ja taga õhuvõttur.Samuti polnud neil tuuleklaasiesist \"nokka\".
1964-70:LAZ-695E.Mootor ZIL-130,taga õhukogur,tuuleklaasi peal \"nokk\".
1970-76:LAZ-695M.Mootor 130,tagaosa kandiline,ilma õhukogurita,esiosa ümar ja eesmine voldikuks kolmeosaline (nagu ka eelnenud mudeleil).Tagasild esmakordselt Raba.
1976-200?-LAZ-695N.Kõige tuntum ja levinuim mudel hilisemas Eestis.Mootor originaalis 130.
Esimesed 695 katsemudelid ilmusid 1956,mootor sel 6-sil.ZIL-124.Sarnasusi olevat palju mingi tolleaegse Magiruse bussiga.
http://kodu.pri.ee/fotogalerii/251_Lvov1957_1.jpg
http://kodu.pri.ee/fotogalerii/500_Lvov1957_2.jpg
http://kodu.pri.ee/fotogalerii/369_Lvov1957_3.jpg

Tartu Autoremonditehase nr. 3 ekskursioon Lvovi autobussitehasesse 1957. a. Teisel pildil on kõrvuti Magirus ja LAZ-i katsemudel. LAZ-i hilisem logo bussi ninal meenutab samuti väga-väga Magiruse embleemi.
Need TAR i pildid päris head.Mina mõtlesin ,et LAZ oli venelaste oma väljamõeldis.See vene L mis bussi ninal oli minu esimne vene keele täht mis ma selgeks sain.
PETSS Kirjutas:Mina mõtlesin ,et LAZ oli venelaste oma väljamõeldis.

Nagu pildid näitavad, on asi täpsest kopeerimisest üsna kaugel. St arvatavasti võeti vaid snitti kerekuju, konstruktsiooni ja detailide osas (a la Pobi vs 1940ndate USA limusiinid), ei enamat.
valdo Kirjutas:
PETSS Kirjutas:Mina mõtlesin ,et LAZ oli venelaste oma väljamõeldis.

Nagu pildid näitavad, on asi täpsest kopeerimisest üsna kaugel. St arvatavasti võeti vaid snitti kerekuju, konstruktsiooni ja detailide osas (a la Pobi vs 1940ndate USA limusiinid), ei enamat.
Smile umbes sama täpselt kopeeriti ka Opel Vectra Lada 110ks
Ei ole õige rääkida LAZ-i kopeerimisest, pigem stiili tabamisest. Sellised ümarate otste ja katuseakendega bussid olid 50-ndatel väga moes.
Näiteks selline Neoplan:
[Pilt: 103.jpg]
Fakt on see, et LAZ-695 eksperimentaalmudel seisis 1957. a. LVovi tehases kõrvuti Magirus bussiga.
Kui sm Hrushov käis 59 aastal USAs lubas ta ,et 64 aastal on SSSR USAst ees nii maisitoodangult kui ka autotööstuselt.Pole mingi ime ,et bussiehitusel võeti malli USA bussidelt.Vaadake tolleagseid vene busse LAZ PAZ ZIS(L).Kõik nad meenutavad tollaseid USA või Lääne-Euroopa tehnikal põhinewaid asju.Moskvas sõitsid ju ka kahekordsed trollid.Millegagi ei tohtinud maha jääda roiskuva kapitalismuse ees.
See ahvimise küsimus on selline mõttetu asi ikkagi. No milliseid busse siis venkud tegema pidanuks, et mitte paista silma ahvimisega? Selliseid busse, millel tagumised rattad keeravad esimeste asemel? Või selliseid, mille on pakiruum ja mootorid katusel ja reisijateruum vastu asfalti?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20