automoto.ee foorumid

Täisversioon: Uunikute kindlustus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mobilisti 4 numbris kirjutati (ja näidati õudsaid pilte) ühest tulikahjust,milles hävis täielikult 18(!) vana liikurit, nende hulgas väidetavalt maailma ainus neliveoline SAAB 96. Öudne!!Sad Ja need masinad olid veel kindlustamata! Kuigi Soomes on see võimalik - nimelt on Tapiola kindlustusel seesinane teenus lausa olemas. Kuidas on aga lood meie armsa banaanivabariigiga? Kas kuskil kindlustajate juures võetakse uuniku-omanikku kah jutule? Ja millist asja on juba võimalik kindlustada - ilmselt 0-projektist (hunnik plekke või mõtteline osa autost) ei taheta kuuldagi! Aga kui see hunnik plekki on ainus Eestimaal...
Vaatasin nt If Eesti kodukindlustuse üldtingimusi. Selle kohaselt on kindlustusobjektiks ka mitteeluhoone, sh garaaž koos selle oluliste osadega.

Üldtingimuste kohaselt ei ole kindlustatud mootorsõidukid ja põllumajandusmasinad ning nende haagised, lisaseadmed ja osad kui need on kindlustuslepingus eraldi loetlemata.

Ehk saab mõne kindlustusseltsiga sedapidi kokkuleppele, et kindlustada garaaz, märkida eraldi kindlustatuks selles hoitavad sõidukid ning määratleda kindlustuslepingus ka nende väärtus. Kahtlane muidugi, et seda keskmisest oluliselt suuremana lastakse märkida.

B.
Töötades kunagi RGO Kindlustuses uurisin vanade või unikaalsete sõidukite kindlustamise võimlust. TEOORIAS saaks neid kindlustada, kui antiikesemid, kuid sel juhul ei saaks nendega liigelda. Erikokkuleppel sak neil ekkosko peale, kuid siis läheks kindlustusmakse summa üle igasuguse mõistuse piiride.