automoto.ee foorumid

Täisversioon: motikale ketiõlitaja =)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Huvitav ja vajalik asi Smile

Oskab keegi selle asjanduse mõned miinused välja tuua ? =)


http://www.chainoiler.co.uk
Tegin kunagi sellise ise. Õlipaagiks kasutasin Lada siduriõli paaki. Sealt voolikuga edasi, otsas peenike toru(düüs). Praktikas oli tolku vähe, sest kippus ikka ära ummistama. Kui augu suuremaks teed kipub liialt limama ja õlipaak ka kiirelt tühi. Jälle kasu vähe.
Oleks pidanud edasi arendama aga arvasin, et käsitsi lihtsam määrida.
Minu arust suht mõttetu asi, kuna pidevalt päälepressiv õli ka õhust igasugust tolmu kaasa haarab.
Kasulikum on ikka ketti vahel õli sees keeta ja kasutada aerosoolõli -- see nagu kisub ennast keti lüli vahele kui peale lasta.
Teisalt, 400 krooni pole ka kuigi suur raha, võib ju eksperimenteerida.
Ma olen laisk inimene ja pyyan alati minna kergemat teed pidi (reeglina mööda rahaliselt kulukamat teed pidi) Smile


Kenu Kirjutas:Kasulikum on ikka ketti vahel õli sees keeta ja kasutada aerosoolõli -- see nagu kisub ennast keti lüli vahele kui peale lasta.
Teisalt, 400 krooni pole ka kuigi suur raha, võib ju eksperimenteerida.
Kenu Kirjutas:Minu arust suht mõttetu asi, kuna pidevalt päälepressiv õli ka õhust igasugust tolmu kaasa haarab.
Tegelikult on kett just pidvalt puhas ja õlitatud. Pealetilkuv õli (piisavas koguses) peseb pidevalt ketti. Ülearune õli koos mustusega lendab minema.
Druzbadel või uralitel(mootorsaagidel) on selline ketiõlitus süsteem, et litsud nuppu ja õli pääseb ketile. Midagi sellist annaks mootorrattale kah aretada.
nirf Kirjutas:Druzbadel või uralitel(mootorsaagidel) on selline ketiõlitus süsteem, et litsud nuppu ja õli pääseb ketile. Midagi sellist annaks mootorrattale kah aretada.

Kõikidel Lääne mootorsaagidel (Husqvarna, Partner) on täpselt sama süsteem - õli kandub peale keti liikumisel. Kas ei annaks ehk mõnelt täiesti amortiseerunud saelt (nt mille mootor totaalkokku jooksnud) midagi ketiõlitusdetailide osas tsiklile \"laenata\"?
Tänapäevastel saagidel tuleb õli automaatselt, aga mingil vene sael oli kohe spets lüliti selle jaoks.
Tänapäeva saagidel on siduri all selline väike vedrumoodi tigu mis õli töötab õlipumbana...
Seff ....äkki kellegil on selline asi yle ? ...või oskab keegi öelda kust ma sellise asja saaks endale ära lohistada Smile

Molotov51 Kirjutas:Tänapäeva saagidel on siduri all selline väike vedrumoodi tigu mis õli töötab õlipumbana...
minu iz`il on automaatne keti õlitus katkise kummitihendi kaudu.
see on minu arust 90 % izhidel.. Smile
milleks siis vaja miskit üleliigset aretist külge panna, ma parem lappaks mootorit paremaks kui aretaks ebavajalikku.
Minu meelest aga täitsa põnev asi... Mul endal hunnik druzbasi, peaks siis uurima, et kas mõnel on nupuga keti õlitaja... Sellisel juhul võin kellegile ära ärida Big Grin
To korgits: selle võid ise ehitada ühest torust ja sinna külge paned sisse mineva toru ja teisele poole välja mineva ja asi korras... panna saad sa selle väikse hammasrattaga keti pealt jooksma või siis nagu osadel spiti süsteem tuleb...
tee keti ümbert kõik hermeetiliseks ja kalla õli sisse, niiet kett oleks kogu aeg õli sees.