automoto.ee foorumid

Täisversioon: Pobi käimakott
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

pobi

Küsimus kas jätta käigukang põrandale või panna roolikõrvale niikui on originaalis, kumb on mõtekam ja mugavam?
Originaalis läks käigukang rooli kõrvale 1950. aastal. Enne seda oli põrandal (käigukang väljus keset tunnelit mitte nagu ümberehitatud pobedadel vasakust äärest). Kuna arvatavasti on sinu auto alates aastast 50 ja üle soovitan panna käigukang rooli kõrvale.

pobi

mu pobi on 54 a oma ja sellel on k\'igukang porandal(vana villise oma) aga kui mugav neid k\'ike roolikorval vahetada on
Päris mugav. Ei pea isegi käsi rooli küljest lahti laskma vaid lükkad sõrmedega järgmise käigu sisse.
pobi Kirjutas:Küsimus kas jätta käigukang põrandale või panna roolikõrvale niikui on originaalis, kumb on mõtekam ja mugavam?

2. ja 3. seeria Pobidel, millel käigukang roolil oli, oleks stiili pärast mõistlik jätta asi ikka algsesse kohta - Pobi on konstrueeritud Ameerika autode stiili ja moevoolusid arvestades (mitte kopeeritud!), millel oli 1940-50tel kang enamikel rooli juures. Esimese seeria Pobidel (kuni 1950 sügiseni) oli kang põrandal seepärast, et Pobi katseeksemplatist masstootmiseni andis Stalin ainult aasta, mille jooksul ei jõutud uut kasti/käiguhoovastikku teha, vaid laenati see \"emkalt\". Kui 1950 tehti ZIMi jaoks samast kasti edasiarendusena roolikangi-versioon, siis läks see peale ka Pobidele.

Kui nüüd stiil/ajalugu kõrvale jätta ja rääkida praktilist juttu, siis paljude liigenditega roolihoovastik on Pobi üks kulumisaldimaid kohti. Piirkulunud süsteemi tunneb ära nii suurenenud loksudest kui ka sellest, et seda ei ole enam võimalik reguleerida nii, et kõik 4 käiku kenasti ja probleemideta lülitatavad oleks. Sel korral on kaks võimalust, kas hankida uus süsteem (üsna rariteet, kuna liigendid kuluvad palju) või võtta ees mahukas ja keerukas remonditöö (osade detailide remont ja osade uuestitegemine). Just selle viimase pärast on palju Pobisid aastakümnete vältel tehtud ringi põrandakangile (mitte enne 1950 evitud süsteemile, vaid GAZ 69 omale, kus kang on külgkaane otsas ja mootori/kasti tsentrist ca 12 cm juhi poole nihutet.

Mina paadunud uunikumifännina jätaksin/taastaksin algse süsteemi, millisena ta on tehaseväravast välja vuranud. Ehk siis esimesel seerial põrandale, 2.-3. seerial roolile.
minuomal ka põrandale pandud varsaavalt võtsin süsteemi maha ,aga ei tea kas see läheb minu pobile peale mõned vidinad juba vist kadunud ka