automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kuidas panna lada karpa zaz968m-ile?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
mul süke mure et kuidas panna lada karpa zaz968m-ile?
Vahtükiga otseloomulikult ja see puuri välja ntx. poole cm paksusest plekist, raudplaadist ,soovitatav on ka kollektori avad suuremaks lihvida/puurida.
aga kus saaks selle jupi skeemi või sabloni vms ?

siimuss

jah omal oleks sama soov et keegi võiks lähemalt infi anda kuda teha ja millest ja mõõdud jne
oleks mega tänulikSmile
Mäletamist mööda oli mingis 80-ndate Tehnika ja Tootmises vastava vahetüki joonis olemas. Nii et tuleb väike raamatukogu külastus ette võtta.
mossepower Kirjutas:Vahtükiga otseloomulikult ja see puuri välja ntx. poole cm paksusest plekist, raudplaadist ,soovitatav on ka kollektori avad suuremaks lihvida/puurida.

vahetükk tehakse ikka tekstoliidist ja tikksaega

ei olegi joonist vaja, ise vaatad, et lõõrid ilusti kohakuti läheksid

Mõnikord ei ole vahetükki vajagi, panin kunagi Fiero monopritsungi asemele mosse karpa, tuli kollektorisse lõõrid sisse puurida/viilida ja kinnitusaugud puurida/keermestada.
siimuss Kirjutas:jah omal oleks sama soov et keegi võiks lähemalt infi anda kuda teha ja millest ja mõõdud jne
oleks mega tänulikSmile

1. Mõõdad ära kollektori (sapakas) ühendusääriku.

2. Mõõdad ära karburaatori (Ziguli) ühendusääriku.

3. Leiad karburaatorile koos õhupuhastiga sisselaskekollektori peal või läheduses mootoriruumis koha, kus ta kapoti sulgumist ei jää segama. Kriteeriumiks on seejuures kollektori ja karburaatori ääriku asetsemine võimalikult lähedal (et vahetükk ei tuleks väga pikk).

4. Kui koht leitud, siis mõõdad ära äärikute paiknemise üksteise suhtes (kõigi kolme telje suhtes).

5. Ääriku jooniste ja kahe ääriku omavahelise paiknemise jooniste põhjal visandad vahetüki kavandi. NB! Vahetüki \"toru\" ristlõige peab olema kogu pikkuses võrdne äärikute avadega.

6. Veidi metalli (lehtterast, torujuppe), lõikamist ja keevitust ja vahetükk saabki valmis Smile

7. Vahetükk kohale panna, st karbuss vahetüki abil

8. Lahendada kõikide trosside, torude jm ühenduste probleem karburaatori külge.

Ja ongi kõik. Muide - eeltoodu on rakendatav kõikide automarkide korral.

Repliigiks veel niipalju, et minu Pobile oli säärase vahetüki abil pandud peale Lada 06 Weber-karpa (kes tahab, kingin ära) ja minu 51-le 52 sisselaskekollektor, millele 51 K-22G karburaatori pealepanekuks oli tehtud ka vahetükk...

3a3zaz

ma tahaks seda 06 karpussi

tola

Aga te räägite 968m-ist. Siis segaks vahele ja uuriks kas kellegil on aimu kas zaz 968(1975) masina peale mahub vaz-karburaator ?(küsimus on just nimelt ruumi puuduses ?
Leidsin sellise skeemi vahetükist. Sapakal tuleb õhupuhasti ümber teha, originaal ei sobi vaz- karbussiga.
tola Kirjutas:Aga te räägite 968m-ist. Siis segaks vahele ja uuriks kas kellegil on aimu kas zaz 968(1975) masina peale mahub vaz-karburaator ?(küsimus on just nimelt ruumi puuduses ?
Umbes samal ajastul (1975) laskis tehas "Kommunaar" välja ka  zaz 968A-sid, mille 45 h/jõulised (eksporttoodang) mootorid olid varustatud Vaz-i karburaatori ja kuivfilterelemendiga õhupuhastiga, aluseks võetud tavaline 40 hj mootor. Selliseid isendeid liikus ka maarjamaal. Võibolla tasuks ennem otsida antud mootori sisselaskekollektorit ja õhupuhastit, kui ise hakata aretama. Kuna 968M mootoriruum on sama suur kui 968A-l, ei tohiks ruumipuuduse pärast karta.

Trike

Mul 968M kohta raamat, kus olemas 40 hj, 45 hj ja 50 hj mootorid. See 50 on 45 vaz karpaga, seal spets kollektor, paar aastat tagasi oli üks selline kollektor müügis siin samas ja see annab alust arvata, et 50 hj mootor jõudis kavandamisest ka tootmisesse ja vaz karpa puhul raamatus jah kuivfilter, aga sama moodi eemal nagu praegu märg filter zazil, karpa üpeal põlv mis keerav 90 kraadi ja sealt edasi oleks tänapäeval juba mõtekas panna koonus.