automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mure kapotiga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere,
on väike mure Pobeda kapotiga. Kui see liiga kõrgele üles tõsta,vajuvad kapoti tagumised nurgad tiibade peale. Ja masin on ju värskelt värvitud! Mingit piirajat ka ei suuda välja mõelda. Väga kole oleks ju lihtsalt mingi tross vahele panna... Kuidas sellega originaalis peaks olema? Või on mu kapotil mingid liiga pikad tagumised nurgad või midagi muud kahtlast? On kellelgi teisel ka sellise asjaga muret olnud?

urr
Kas Su 1949. masinal on kõik plekid algsed? St kas ei ole vahetatud esiosa plekke a la kapott, esitiivad, esimene poolraam vms? Eriti esitiivad (sh sisetiivad ehk lonzeroonid) olid kaare juurest servadest ja iluvõre/tulede juurest väga roostetamisaldid ning kui selle aastakäigu masinat on vähegi kasutatud, siis kipuvad nad olema läbi roostetanud ning vahetatud.

Ning uuemate plekkidega on see jama, et kõik Pobi plekid ei ole üksteisega identsed. Nt esitiiba on vähemalt 3 erinevat profiili, mis arvatavasti vastavad eri ajastute kolmele eri stantsile. Täiesti kindlalt erinevad mingite nüansside poolest uuematest enne 1949/50 valmistatud 1. seeria masinate plekid, sest neil aastail evitati GAZi tehases nn suured stantsid, mis võimaldasid katust/tiibu/torpeedot/ kapotti ühe mürtsuga välja lüüa. Varem (1. seeria Pobidel) valmistati need väikeste stantsidega jupikaupa ja keevitati hiljem \"suurteks\" kokku, tasandades ühenduskohad tinapahtliga. Arvata on, et suurte stantside alt tulnu ei olnud alati identne väikeste stantside alt tulnutega, arvestades Vene töö täpsust...

Ning kui midagi on hilisematel aastakümnetel vahetatud, siis alates 1950te aastate lõpust varuosadena saadud uued plekid
olid reeglina 3. seeria omad, st viimatikasutatud suurte stantside alt tulnu. Arvata on, et 1949. aasta autol ei olnud enne 1950te lõppu midagi vaja vahetama hakata...

Kardan, et Sinu masinal võivad olla mingid ülaltoodud laadi erinevate seeriate plekkide sobitusprobleemid. Nt minu 1949. aasta (1. seeria) Pobile on pandud kunagi Warszawa esitiivad ja 2. seeria hilisema mudeli kapott ja tulemuseks on see, et kapott istub tiibade peal, kuid torpeedost ca 13 mm kõrgemal. Seda hoolimata asjaolust, et Warszawa (201 kuni 223) tiivad peaksid olema kuju osas 1.-2. seeria Pobi tiibade täielikud replikad ning kapoti (stantsi) kuju ei ole kuni Pobi tootmise lõppemiseni 1958 kordagi ametlikult muudetud.

Mina lahendan oma vehiiklil probleemi arvatavasti nii, et rakendan mingite \"plekkide\" laialilõikamist ja uuesti kokkukeevitamist, lõigates kuskilt kas siilu vahelt või pannes vahele. Kaasaja traatkeevituse ajastul ei ole seda teha eriti raske. Ma ei ole oma Pobi keretööde osas lihtsalt veel tiibade/lonzeroonide/kapoti sobitamiseni veel jõudnud, seni (st viimased kuud) taastasin kere muid osi (pagasiruumi vahesein, lävekarbid jms) vahepealsete aastakümnete jubedis-ümberehitustest vabastatuna algseks.

Kui Sul auto juba värvitud, siis on plekitöödega kere geomeetriat päästa väga raske. Äkki saaks aga muuta kapoti hingede kinnituste geomeetriat vms, mis päästaks osaliseltki olukorda? Selleks peaks Su autot aga nägema, et midagi soovitada - kas see oleks kusagil ja millalgi võimalik?
Selline probleem on olnud ka teistel pobedadel, kuid mina ei ole täpselt aru saanud kus see vahe tuleb. Osadel läheb vastu teistel ei lähe. Uurin veidi.
minul läheb vastu selle sain selgeks kohe peale värvimist ,aga tuleb lihtsalt ettevaatlik olla pole vaja nii kõrgele tõsta parasjagu saab ju kasutada küll vähemalt mind see ei häiri