automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vene linttraktorid ja muud mullatöömasinad...
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Natukene küll teine teema, aga kas sa krossifänn räägiksid sellest Soosilla objektist lähemalt. Viimased pildid 1992. aastast, kas saadi objekt enne riigikorra muutust valmis ja kaua seda üldse tehti?

Sass1
ksf Krossifänn respekt fotode üleslaadimise eest, juba ammu olin sellist fotokogu taga ajanud. Ega juhuslikult pole lootust saada ka Elva EPT autopargi fotosid kusagilt. Vanasid Elva EPT olijaid tean,küll kaugelt mitte kõiki aga nime ja nägupidi osasid küll. Tegu oli omal ajal suure asutusega, ligi 500 inmest töötas seal. Vanasid EPT mehi siia meelitada on ülimalt keeruline ülesanne, kõige lihtsam on minna ja veel elus olevatega juttu puhuda ja üles kirjutada,mida annab, nii olen vähemalt mina teinud.

Vastuseks küsija Sass 1-le.See Soosilla oli imelik koht jah - nagu nimigi(soo)
Asub kahe valla (Nõo ja Ülenurme )piiri peal.Siis kui need pildid sai tehtud polnud valdasid aga ikkagi Ülenurme õppe-katsemajandi ja Nõo sovhoosi piiril.
Minule see igatahes meeldis sest nägin mõlema majandi tehnikat + maaparandustSmile Need kõige vanemad pildid(1979) on Nõo sovhoosi maadel.
Ülenurme maadel hakkas tõsisem töö 1984 lõpus.1985 kevadel ei külvatud majandi põldudele viljagi ja kartulimaa oli paika pandud.Lähimal naabril ei olnud paigas ja drenaashitorud jooksid üle kartulimaa.Naaber-sõbrapoiss läks uurima
ühe drenaashimehe käest,et mis saab? To vastas ,et korja vaikselt need juba mahalaotatud drenaashitorud oma kardulamaa pealt ära ja me ei tule oma ekskavaatoriga sinna songima.Nii tehtigi.Naabril kardulad alles ja drenaashimeestel tunnid-meetrid kirjas.Tööd Soosilla objektil lõppesid 1986 aasta jaanipäeva paiku.Objekt anti üle ja põllutööd võisid jätkuda.Teine teema
oli see päris soo ehk süda.Sinna rajati tehisjärv - õige nimi on Nigula paistiik.
Seda nikerdati 1987,88,89 siis pidin vene kroonu minemaSad Sain 1991 sügisel
kroonust tagasi aga oh imet- järv polnud ikka veel päris valmis.1992 ka veel tehti midagi.Ma ei oskagi täpselt vastata,et kas järv sai lõplikult valmis(nigu plaanitud) või lõpetas EPT enne oma tegevuse.Praegu igatahes ilus koht ja suviti suplejaid küllaga.
Tere jälle.Olen siin foorumis suht uustulnuk ja leidsin vanematest teemadest palju huvitavat.Näit.foorumikaaslase pen.skar arvamuse,et pole ilusamat häält,kui suveõhtul Joss tuksub kahe silindriga.Mnjahh! Ka mulle meeldib selle vana Jossi mootori hääl(eripära).Kahjuks pole juba aastaid seda häält oma kõrvaga kuulnudSad Siin aga tuleb appi internet ja YouTube.See pole küll päris see, mis oma Joss aias tiksumas aga ikkagi nostalgitsemiseks kõlbab.
Panen ühe YouTube aadressi ja sealt edasi on juba igaühe enda valik.
(seal võib lihtsalt"ära eksida") palju huvitavat...Wink
http://www.youtube.com/watch?v=5J6UVVrezwY
Aga palun ,tule ja kuula .Tänagi sai lumetõrjet tehtud.
Tänud Uko ! Äkki tulen ka(eriti siis kui lubad Jossi kangide taha istuda ja ise juhtidaRolleyes Selline kogemus puudub,olen kunagi kõrvalistuja olnud -võsajuurimise käigus.Väga äge! Igasugu ralli- ja vormelistimulaatoreid on olemas aga Jossi oma kindlasti mitte.
Kusjuures üritasin täna maale minna(lapsepõlvekodu) ja ei saanud. Seal ukerdas mingi lääne ratastraktor ja ei saanud lumega hakkamaSad
Nii-et Joss on vajalik igasse valda ja külla !!!
pole kyll myygikuulutuse koht...aga [/align]kui keegi tahab...siis põhimõtteliselt on yx väägagi korralik joss...see kollane..ja ylilaia teraga ja taga kobeda vintsiga myygix pakkuda...täpsemat marki hetkel ei tea...uurin järele...töötas viimati sygisel...asukohax raplamaa...ja hinnax...suht vanaraua hinnaga saab kätte
Tere.Jälle mina siin.Panin Picasasse veel ühe fotoalbumi.Seal igasugu nõukaaegset tehnikat mida sai omal ajal pildistatud.Ei hakand eraldi albumeid tegema näit.kombainidele ja roomikmasinatele -kõik said ühte patta ja alustades kõige vanematest.Need kõige vanemad 70-ndad ongi minu vanema venna pildistatud.
Olin siis veel liiga"jumbu" et ise pilte teha aga õppisin asjaRolleyes Selgituseks ka et miks mõned pildid värvilised teised mustvalged.Nendes värvilistes võin taas oma vanemat vennast"süüdistada"Big Grin Tema tegeles siis juba värvifotodega ja igasugu fotoaparaate ja muud tehnikat oli kodus hulgim.Alustades aparaatidest Kiev-30(mingi spioonikas ja pildistas mikrofilmile)
ja lõpetades Ljubiteli(laifilm) ja Zenit ET-ga.Aga jama selles et aparaate küll palju aga ühegis polnud vajalikul momendil filmi sees.No siis sai krabatud ikka vanema venna aparaat milles 100% värvifilm sees.Eks vennas kahtlustas ka et kuda-kurat need filmid nii kähku täis said aga see selgus alles pärast ateljees filmi ilmutamist.Noh eks sain peapesu ka aga nüüd on vähemalt hea vaadata(värviliselt)Smile Aga head vaatamist keda huvitab!
http://picasaweb.google.com/118166576673...uguTehnika#
(13-02-2011, 19:31 PM)krossifänn Kirjutas: [ -> ]Aga head vaatamist keda huvitab!
http://picasaweb.google.com/118166576673254374648/

45-l pildil albumis "Igasugu tehnika" tundsin ära "Lääne kaluri" embleemiga "Praga".

Kaks väga huvitavat pilti: https://picasaweb.google.com/11816657667...2110300610
https://picasaweb.google.com/11816657667...0037520290
Ehk peaksid neid (mõtlen kõiki seal galeriis) pilte pakkuma kusagile Eesti Rahva Muuseumisse või mõnda arhiivi. Neil tundub olema ka pikaaegsem väärtus.
Mille jaoks kasutati masinat piltidel 163 ja 164 kaustas igasugust tehnikat?
Kadestan tohutult vanema generatsiooni esindajaid kel on olnud au sellel ajal elada, kui sedamoodi tööd tehti.
(13-02-2011, 23:17 PM)siim006 Kirjutas: [ -> ]Mille jaoks kasutati masinat piltidel 163 ja 164 kaustas igasugust tehnikat?
Jään vastuse võlgu.Käisin seal turbarabas vaid ühe korra ja puhkepäeval siis kui kõik masinad seisid.See on kindlasti mingi omalooming mitte tehasetoodang aga milleks sihuke"kuukulgur"??? Tahaks isegi teadaCool
Mul jäi krossivännile eila õhta virtuaalkummardus tegemata, jäin Bondi vahtima. Aga tänuväärt töö on tehtud, "tänud ka vennale" värvipiltide eestBig Grin
Väga kihvtid ülesvõtted on, sihukesi värvipilte ju imevähe miskites Nõuk.EEsti albumeis näha.
(14-02-2011, 22:49 PM)IIIFFFAR Kirjutas: [ -> ]Mul jäi krossivännile eila õhta virtuaalkummardus tegemata, jäin Bondi vahtima. Aga tänuväärt töö on tehtud, "tänud ka vennale" värvipiltide eestBig Grin
Väga kihvtid ülesvõtted on, sihukesi värvipilte ju imevähe miskites Nõuk.EEsti albumeis näha.
Värvilisi (põllutehnika) pilte võib imetleda ka ajakirjas "Sotsialistlik Põllumajandus", seda just 1978. a. ja hilisemates numbrites (eelnimetatud aastal hakati kogu ajakirja värvitrükis välja andma; aasta varem, 1977. a. läksid värviliseks üksnes ajakirja kaaned). Aga krossifänni pilte imetlen minagi ja kahetsen, et ise sellel ajal/selles vanuses veel praktiliselt midagi ei pildistanud. Nojah, mis siin ikka, eks minu jaoks pidi see aeg ca veerand sajandit hiljem tulema...

(15-02-2011, 16:43 PM)Sillu Kirjutas: [ -> ]
(14-02-2011, 22:49 PM)IIIFFFAR Kirjutas: [ -> ]Mul jäi krossivännile eila õhta virtuaalkummardus tegemata, jäin Bondi vahtima. Aga tänuväärt töö on tehtud, "tänud ka vennale" värvipiltide eestBig Grin
Väga kihvtid ülesvõtted on, sihukesi värvipilte ju imevähe miskites Nõuk.EEsti albumeis näha.
Värvilisi (põllutehnika) pilte võib imetleda ka ajakirjas "Sotsialistlik Põllumajandus", seda just 1978. a. ja hilisemates numbrites (eelnimetatud aastal hakati kogu ajakirja värvitrükis välja andma; aasta varem, 1977. a. läksid värviliseks üksnes ajakirja kaaned). Aga krossifänni pilte imetlen minagi ja kahetsen, et ise sellel ajal/selles vanuses veel praktiliselt midagi ei pildistanud. Nojah, mis siin ikka, eks minu jaoks pidi see aeg ca veerand sajandit hiljem tulema...

Nõnda on jah, neid Sots Põllumajanduse pilte oleme ju kõiki näinudRolleyes seetõttu ongi maruvahva endistest erinevaid ülesvõtteid vahtida...
Ma tegin ka tatikana pilte aga paraku mitte tehnikast...

Kuna teemaks vene linttraktorid siis sooviks foorumlastelt teada, et ehk on kellelgi vedelema jäänud TDT55? Lui on siis võtke palun yhendust. Samas pakuvad huvi kõiksugu varuosad.
Jaanus.Mooses@gmail.com või privaati.
Ja vaatamist jätkub nüüd kauemaks... Tänuväärt töö!
Tervitus! Panen siia pildi oma ühest DT-54 A-st.

[Pilt: 1788260134df13_l.jpg]


Traktoril on rippsüsteem ja peal nn.Stalingradi kabiin. Olen otsinud infot selle kohta,kuna selliseid veel toodeti,kuid ei ole jaole saanud. Kabiin nimelt on selline,et uksed käivad pooleks ja ka karpi kokku. Nii jäävad küljed vabaks. Palaval ajal hea...Pole selliseid variante palju kohanud. Kas kabiin on traktorile ise kellegi poolt pandud,või on selline variant tehase töö. Olen nagu arvamusel,et rippsüsteemiga selliseid ei tulnud. Kas mul ka õigus on,ei tea. Kas keegi oskab selle kohta rääkida? Tänud ette.
Ps: buss kõrval on PAG.2 Kahe tulega variant.

Kah "mullatöömasin". Pilt kusagil 50-ndatest. Koht teadmata.
http://fortschritt-landma.forumieren.de/...m3-t-130-m
Ei ole küll eestiga seotud,kuid saksamaal tundub sellised mulla ja põllutöö masinad, hoopis tükis ausees olema. Loodan,et meie maal ka kunagi nii kaugele jõutakse.