automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vene linttraktorid ja muud mullatöömasinad...
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(24-09-2011, 20:43 PM)E303 Kirjutas: [ -> ]Sai pildile püütud eriti rariteetne veok joss millel on roomikute asemel rattad .Masin on pärit arvatavalt kuuekümmnendatest aastatest. See imeloom konutab õues ja arvatavasti lõpeb ta teekond vanarauas.
Ksf on sattunud teedevalitsuse töökoja õuele ja seal hoitavale muuseumi restaureerimisootel varale. Nagu pildilt näha, on selle apastraadi küljele kantud punase värvi-markeriga täht M, mis peaks töökoja meestele teada andma, et tegu museaaliga.
Ja tegu on tõesti vennalikus Läti NSV-s Talsi teederajoonis valmistatud teerulli elik pinnasetihendajaga KSD-100, toodetud vist väikeseerias. Seesamune Talsi Teederajoon oligi spetsialiseerunud igasuguste rullide valmistamisele. Ja kuna nad olid Rakvere Teedevalitsusega sõprussidemetes nagu nõuka ajal kombeks oli, siis sealt see Rakverre sattus. Ja ükskord omakorda muuseumi tellitud treilale ning lõpuks nägi seda ksf E303.
Vana7 Kirjutas:...Ainult iseseisvalt ei suuda ta pinnast oma kopa sisse tõmmata...

http://www.youtube.com/watch?v=GHDTzPwa3...re=related

Joss T-130 mootori pildid.
Samas jossi mootori ķõrval seisis huvitav 8 silindriline õhkjahutusega mootor.Huvitav mis traktorile see küll kuuluda võiks.mootori tehasesilt oli ka kadunud.Mootori tagaosal on reljeefne tehase logo
Lisan teemasse oma lindiga seonduva kiire mure.
Ega kellelgi pole pakkuda DT-74 "käru" ehk lindi tugirataste laagreid. Hetkel täpselt ei tea aga lendas vist peavõlli laager. Teine varjant , ehk keegi oskab öelda millised laagrid sinna istuvad ja kust neid saada võiks.

Kuna asjaga kiire siis võib ka tel. infi anda 56699058
(29-09-2011, 06:00 AM)E303 Kirjutas: [ -> ]Samas jossi mootori ķõrval seisis huvitav 8 silindriline õhkjahutusega mootor.Huvitav mis traktorile see küll kuuluda võiks.mootori tehasesilt oli ka kadunud.Mootori tagaosal on reljeefne tehase logo

Antud V8 kuulub tatrale.



Tallinnas West-ward, Kavial jne.
Veel üks pildike Jossi mootorist. Kõrvalseisev Kirovetsi V8 nurgake annab aimu mootorite suurusevahest.

[Pilt: 0905227070e88f.jpg]

K-700 kabiin vanarauana.
Panen siis pildid enda kaunikesest kaWink Mootor käib nagu shveitsi kell ja kõik mis küljes see töötab. Otstarve puudub, rohkem nagu hobikorras saab vahest käima pandud ja mõned kiiremad tiirud tehtudWink Ning kui teised masinad enam oma jõuga planeet maa seest välja ei saa siis vana hea nati ikka abiks....[attachment=37339][attachment=37340][attachment=37341]
(26-10-2011, 20:36 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Panen siis pildid enda kaunikesest kaWink Mootor käib nagu shveitsi kell ja kõik mis küljes see töötab. Otstarve puudub, rohkem nagu hobikorras saab vahest käima pandud ja mõned kiiremad tiirud tehtudWink Ning kui teised masinad enam oma jõuga planeet maa seest välja ei saa siis vana hea nati ikka abiks....
Tundub et väga hästi hoitud masinWink,mis marki tõstuk taga?
Parem uus värv kui śitt kappremont. Tegelikul oli masin ikkagi kolhoosi näinud ja nö keerlulistel aegadel siis erakätesse sattund. Isa ja vanaisa vedasid ikka metsa välja ja ka 10-15ha põldu sai pidevalt küntud ja kultiveeritud. Kui see enam ära ei tasunud siis jäi masin seisma, lisaks lahkus üks väljalaskeklapp oma positsioonilt. Peale mõningast seismist sai lõpuks endale uhiuue tehase plokikaane koos klappidega ja peale seda pole rohkem probleeme olnud. Tehniliselt masin nagu uus, et siis mootor, kast ja sild toimivad nagu peab. Käivitub nagu ikka need lühikeste pihustitega masinad, peale aastast seismist mõned ringid peale ja läheb, kui viimase paari kuu jooskul oled käivitand siis esimesest pöördest. See kopp mis taga on siis praktiliselt uus PG 02, t16 peal väga levinud. Nüüdseks on mul kopale eraldi ratastega raam alla tehtud nii et natil nagu ühtegi haakeriista polegi. Oli idee vahepeal niva kompaini turboga mootor peale panna, 75hj asemele 120hj Wink, aga kuna see mootor nii hea käiguga ja tööd nagunii ei tee, siis ajapuudusel pole sinnamaani veel jõudnud... Esivõre veel vaja otsida siis jään ise rahule...
mamittearueisaa, miks nimetada Pavlodari tehase ДТ-75М hoopis teise traktori nimega NATI.
petrooleummootriga masinad vt http://www.avtomash.ru/pred/muzei_t/cxtznati.htm
sealjuures pole netist leidnud pilte, aga suht levinud olid ka transport-natid, sellise metsaveotraktori moodi ninata kabiini ja taga kastiga. Vat neid nimetatigi natideks, aga detu't sadaviisi kutsuda ...

Ja veel üllatav, oma noorusajast ei mäleta kolhoosides-sovhoosides neid ДТ-75, kõik lindid olid T-74-d. Aga nüüd foorumis on neid ДТ-75 säilinud masinate hulgas üsna palju, 74 pole nagu keegi välja pannud.
(26-10-2011, 22:24 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: [ -> ]Ja veel üllatav, oma noorusajast ei mäleta kolhoosides-sovhoosides neid ДТ-75, kõik lindid olid T-74-d.

Oli ikka. 74-d vahetasid 54-d välja ja siis mingi aja pärast tulid 75-d juba ning sõitvat 74-ja enam eriti ei kohanud.



(26-10-2011, 22:36 PM)korvimees Kirjutas: [ -> ]
(26-10-2011, 22:24 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: [ -> ]Ja veel üllatav, oma noorusajast ei mäleta kolhoosides-sovhoosides neid ДТ-75, kõik lindid olid T-74-d.

Oli ikka. 74-d vahetasid 54-d välja ja siis mingi aja pärast tulid 75-d juba ning sõitvat 74-ja enam eriti ei kohanud.
jah, 54 oli kah, tegelt ju tehaseliinilt tuli 54 viimati aastal 1979, samas 75 tootmine algas 1963, aga 74 oli tootmises 1960-84. Seega üsna veneaja lõpuni.
Aga ma vist sel ajal olin kaugel ära, kui 75 meie maale tuli ... mälestused traktoritest ikka 60-ndatest ja seitsmekümnendate alguspoolest.
(26-10-2011, 22:24 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: [ -> ]mamittearueisaa, miks nimetada Pavlodari tehase ДТ-75М hoopis teise traktori nimega NATI.
petrooleummootriga masinad vt http://www.avtomash.ru/pred/muzei_t/cxtznati.htm
sealjuures pole netist leidnud pilte, aga suht levinud olid ka transport-natid, sellise metsaveotraktori moodi ninata kabiini ja taga kastiga. Vat neid nimetatigi natideks, aga detu't sadaviisi kutsuda ...

Ja veel üllatav, oma noorusajast ei mäleta kolhoosides-sovhoosides neid ДТ-75, kõik lindid olid T-74-d. Aga nüüd foorumis on neid ДТ-75 säilinud masinate hulgas üsna palju, 74 pole nagu keegi välja pannud.


Mul siin kõrvaltoas askeldab üks lindimees...Rolleyes,kes ütleb,et NATIKS kutsuti ka teisi uuemaid mudeleid. Lihtsalt hea ja lihtne oli öelda. Linttraktorit kutsuti lihtsalt NATIKS..... kuigi tõesti jah Nati oli hoopis vanem masin. Olen seda ütlemist kuulnud ka ise siin -ja sealpool. Ju siis on tegu rahvapärase nimetusega,mis külge jäi ja laialdast kasutust leidis.
(27-10-2011, 08:01 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(26-10-2011, 22:24 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: [ -> ]mamittearueisaa, miks nimetada Pavlodari tehase ДТ-75М hoopis teise traktori nimega NATI.
petrooleummootriga masinad vt http://www.avtomash.ru/pred/muzei_t/cxtznati.htm
sealjuures pole netist leidnud pilte, aga suht levinud olid ka transport-natid, sellise metsaveotraktori moodi ninata kabiini ja taga kastiga. Vat neid nimetatigi natideks, aga detu't sadaviisi kutsuda ...

Ja veel üllatav, oma noorusajast ei mäleta kolhoosides-sovhoosides neid ДТ-75, kõik lindid olid T-74-d. Aga nüüd foorumis on neid ДТ-75 säilinud masinate hulgas üsna palju, 74 pole nagu keegi välja pannud.


Mul siin kõrvaltoas askeldab üks lindimees...Rolleyes,kes ütleb,et NATIKS kutsuti ka teisi uuemaid mudeleid. Lihtsalt hea ja lihtne oli öelda. Linttraktorit kutsuti lihtsalt NATIKS..... kuigi tõesti jah Nati oli hoopis vanem masin. Olen seda ütlemist kuulnud ka ise siin -ja sealpool. Ju siis on tegu rahvapärase nimetusega,mis külge jäi ja laialdast kasutust leidis.

Jutt jumala õige. Väga levinud oli/on suhtumine, et on kahte sorti linte, NATI ja JOSS. Esimene siis põllumajanduses kasutatav ja teine buldooser. Smile
Umbes nii, nagu GAZ/UAZ 69 oli villis (Willys) või jalga tõmmati dšiinsid (Jeans) jne. Või et arvuti on raal (uudissõna, mis moodustati kunagisest vene arvutimargist "Ural").
... ja seda loetelu võiks lõputult jätkata. Aga ega selle pärast pea inimestega kuri olema Wink
(26-10-2011, 20:36 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Panen siis pildid enda kaunikesest kaWink Mootor käib nagu shveitsi kell ja kõik mis küljes see töötab. Otstarve puudub, rohkem nagu hobikorras saab vahest käima pandud ja mõned kiiremad tiirud tehtudWink Ning kui teised masinad enam oma jõuga planeet maa seest välja ei saa siis vana hea nati ikka abiks....

Mis mootor sellel peal on SMD?

mamittearueisaa, miks nimetada Pavlodari tehase ДТ-75М hoopis teise traktori nimega NATI.


Kasutajale maanteemuuseum ütleks et tähenärijaid ei salli keegi... Kui ise oleksid vähegi kokku puutund DT-ga siis teaksid et rahvakeeli on natid nad kõik, nö üldnimetus. Nime dźiip alla koondadakse kõik maasturid, isegi ÕS annab selle variandi välja, kuigi dźiip ise tuleneb kas siis sõnapaarist General Purpose(gee-pii) või marginimest Jeep. Samamoodi sõnaga nati. Mõne silmaring ikka nii väike nagu nööpauk...
EPT ajal ja sovhoosis kolhoosis kutsuti neid aparaate ka tet.Natiks nimetasid neid vaid vanemad mehed ,mõni ilmselt lausa töötas kunagi nendega.
Mis mootor sellel peal on SMD?

Mootor СМД 14 jah, vana lühikese pihustiga ilma turbota seeria. Väntvõlli pealt võid tühilkäigul pöördeid lugeda Big Grin