Kas DT 54 puidust kabiiniga erines millegi erilisega võrreldes plekist kabiiniga masinast, veermik, mootor.
(04-10-2021, 20:52 PM)moscito Kirjutas: [ -> ]Kas DT 54 puidust kabiiniga erines millegi erilisega võrreldes plekist kabiiniga masinast, veermik, mootor.
Näiteks esimestel DT-54 del ei olnud piduripedaale. Kõik oli kangidega. Tõmbasid kangist, lahutas külgülekande... tõmbasid veel kangi ja lõpus oli pidur. Sellist traktorit pole meil kohanud kuskil...
Tavalisel DT-54A-l oli kabiin samamoodi nagu 74-l, aga katus oli puidust ja pealt presendi, termatiiniga kaetud. Stalingradi variandil samamoodi katus, kuid küljed käisid lahti. Sai uksi avada, uksed käisid pooleks ja terve külje sai ka karpidesse kokku lapata. Palavaga igati praktiline.
Esimestel 54-del ei olnud aknaid ega uksi ees, mehed tegid ise puidust raamid, uksed samuti tehti puidust ja löödi alt plekiga üle. Küljed olid puha lahti algul.
T.
Selline traktor, olevat olnud liikuv aparaat.
(05-10-2021, 23:21 PM)jürimees Kirjutas: [ -> ] Erinevate põlvkondade ДТ 75 detailidest vrakk? Midagi ka käsisiduri ja pöördemomendi võimendiga mudelilt?
silma järgi on lindid kitsavõitu, ei mäleta, et ДТ
75 oleks selliseid olnud, samas kogu lindisüsteem oleks nagu
ДТ 54 või
ДТ 75 oma. Fotost ei saa aru mõõtkavast, tundub nagu väiksem traka olevat.
Kas 80 aastatel Eestis põllumajanduses kasutati ka selliseid kitsa roomikuga traktoreid T-70. Eestis nagu pole silma jäänud aga Lätis leidus neid küll , oma silmaga nähtud tööd tegemas seal veel kümmekond aastat tagasi .
Kaarepere ST oli õppetraktor selline nii, et üks oli vähemalt eestis olemas.
Mustlas oli üks ja hiljem tekkis Viljandi ligidal Pärile samasugune. Kas tegu sama traktoriga, ei oska öelda.
T.
(06-02-2022, 18:56 PM)Talupoeg taluja Kirjutas: [ -> ]Mustlas oli üks ja hiljem tekkis Viljandi ligidal Pärile samasugune. Kas tegu sama traktoriga, ei oska öelda.
T.
Nõuka ajal metsamajandites tööl olnud mehed räägivad et mingi aeg saabus läbi plaanikomitee neid mingi partii ka metsamajandeile. Plaaniti taimlates väidetavalt kasutada. Hinnati siin tööks mitte sobivaks ja nii nad seisid kuni uue väljakutse leidsid.
Veel erinevusi vene roomiktraktoritel: ДТ 54 ja ДТ 75 Б juhtrattad olid laiad ehk "kaherealised". T 74 ja tavalisel ДТ 75 olid juhtrattad kitsad.
ДТ 54 käivitusmootoril oli kaks kiirust.
Ja mis "kõige põhilisem"-T 74 oli kiirem kui ДТ 75 ja poes viina järgi käidi ikka 74 'ga.
(06-02-2022, 17:11 PM)E303 Kirjutas: [ -> ]Kas 80 aastatel Eestis põllumajanduses kasutati ka selliseid kitsa roomikuga traktoreid T-70. Eestis nagu pole silma jäänud aga Lätis leidus neid küll , oma silmaga nähtud tööd tegemas seal veel kümmekond aastat tagasi .
Umbes kaksteist aastat tagasi 2010 paiku silmasin belarus mootoriga linti juhuslikult raplamaal Juurus. Oli Mäletamist mööda täitsa külas sees, eramaja hoovis enne korterelamute juurde jõudmist. Nüüd google streetview-ga ringi sõites ei leia enam tuttavat kohta justkui üles ja tundub, et 2011 on seal suhteliselt vähe pildistatud ka. Varemalt olin sellist elukat näinud vaid tumesiniste kaantega raamatust.
Ühest vene foorumist leidsin pilte veel varasemast mudelist ehk DT-16.
Ülisuurte roomikutega T-74 , mida kasutati Kaspia mere rannast soolakogumisel 60-70 aastatel.
(27-11-2022, 08:00 AM)hall kass Kirjutas: [ -> ]Pane tummisem mootor ja masinast saab rallikas. Ainult kaua ülekanded ja roomikud seda jõudu kannatavad?
https://youtu.be/_8KK54Oefmc
vaata kogu videomaterjal ehitusest ja katsetustest läbi. Tal ka muid sellega läbitud OFFROAD koos maasturitega jne. See suht vana teema.