automoto.ee foorumid

Täisversioon: Venelasel v8?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tean siis, et \"kas 53\" oli v8 mootor peal. Millistel vene autodel on veel v8 peal olnud?
Zil, Maz, ...
Kamaz, Tšaika,Laz,Liaz,Ural...+ palju sõjatehnikat ,mis kasutas eelnimatatute tehnikat
ühesõnaga päris paljudel oli v8 peal. kuidas see mootor muidu ennast ka tõestanud on? on kellegil mõne venelasest v8-ga kogemusi olnud? Eriti tahaks kuuda arvamust mis ei ole veoautodest ja muudest suurtest loomadest.
Lisaks veel MAZide kohta ,V-8 olid veduritel .Tavalised kallajad olid V-6 kui just keegi ise toda omale pääle ei aretanud.Sama oli KAMAZiga(ainuke vene auto mida ma juhtinud pole,seepärast ma endas kindel pole)KRAZidel oli ka V-8.
Venelastel tegelikult vähemalt neli täiesti erinevat V8 mootorit,bensiinikad GAZ ja ZIL tüüpi autodel ja diislid MAZ ja KAMAZ tüüpi autodel.Tõestamiseks neil kõigil aega antud aastakümneid, sest olulisi muudatusi ei ole pärast väljatöötamist tehtud.Vaid ZIL-i mootorist on arendatud suurema kubatuuriga versioon URALi ja LIAZ bussi jaoks.Oskaja mehe käes on kõik need kaheksased head tükid.Endal suuremad kogemused ZILil oleva mootoriga MMZ 130, vabrikumootor oli väga hea, kap. remont tuli endal üle teha.Kui vaadata kubatuuri-võimsuse-küttekulu jm suhteid, siis peab mainima ,et maailm on sellest ajast palju edasi arenenud, kui need mootorid leiutati ja tänapäeval saavutatakse palju paremaid näitajaid.SSSR-i ajal oli aga Bakuu meie oma ja ei omanud erilist tähtsust, kas 100km peale läks 30 , 40 või 50 liitrit bensiini.
Kamaz-il oli ikka V8 peal kõikidel,selle sama V8 versiooni V6 kasutati üsna lühikest aega uue tüübi Kutaissi Volvodel ehk siis Kolhiidadel,täpset marki ei mäleta ,aga jutt nendest mida hiljem valmistati ja mis olid oranži värvi, diiselmootoriga ja vist 4x4 veovalemiga.See V6 oli justkui lühemaks lõigatud V8, endal kogemused puuduvad,ei tea täpsemalt.
Nii peksan natuke segast... millegi järgi mis kunagi kusagilt kõrvu on jäänud... nimelt pidavat olema gaz53 mootor mingi ameeriklase mootori \"edasi arendus\" nii et küsimus lihtne... Järsku leidub kusagil ameeriklaste lõputus varakambris forseerimis detaile gaz 53le. Loll jutt ja utoopia aga huvitav oleks teada saada ikkagi...
Ise olen oma silmaga näinud aastal 1985 Leningradis Poljustrovo limonaaditehases GMC veoautot ,mis vedas laiali mingit Colat (Pepsi? ) Peal oli sellel Zili MMZ 130 V8 mootor, väidetavalt USA-s ehitatud auto ja mootor ka seal paigaldatud.Mootor oli tõesti 100% Zili oma ja auto oli ka 100% GMC ,aga kes ja kus selle komplekti ehitas ,mina küll ei tea.
Neid GMC Pepsi autosid oli ka Tallinnas 2 tükki 2filiaali omad.Kui ivan AFGANISTAANI läks tuli boikott.Autod sõitsid mõnda aiga siis jäid juppide puudusel seisma.Kui ma 83 aastal 2 baasis tööl olin siis üks nondest seisis töökoja nurgas tolmukorra all.Mis nondest autodest sai ,ei tea.Olen toda ZILi kone aretamist ka kuulnud aga kas see siinmail toimus?
sass Kirjutas:Ise olen oma silmaga näinud aastal 1985 Leningradis Poljustrovo limonaaditehases GMC veoautot ,mis vedas laiali mingit Colat (Pepsi? ) Peal oli sellel Zili MMZ 130 V8 mootor, väidetavalt USA-s ehitatud auto ja mootor ka seal paigaldatud.Mootor oli tõesti 100% Zili oma ja auto oli ka 100% GMC ,aga kes ja kus selle komplekti ehitas ,mina küll ei tea.
80nendate alguses oli ka eestis selline GMC veoauto mis vedas PepsiCola´t laiali (sest Pepsi oli alates Moskva Olümpiast ainuke legaalne cola siin pool soome lahte)
Kuid mis jõuallikas seda autot liigutas ei tea äkki sammuti Zil ...?
Otse loomulikult tekib küsimus, et ega kellegilülalmainitud GMC vedukitest pilti pole? Huvitav oleks ka teada, miks siis vene masinad selleks ülesandeks ei kõlvanud? Smile
Alts Kirjutas:Otse loomulikult tekib küsimus, et ega kellegilülalmainitud GMC vedukitest pilti pole? Huvitav oleks ka teada, miks siis vene masinad selleks ülesandeks ei kõlvanud? Smile
Kas keegi on väitnud ,et ei kõlvanud?See käis ikka selle va Pepsi Colaga kaasas.Ärgu keegi ajagu jama mingist Zil-i V-8st.ikka olid totaalselt erinevad mootorid.Neid masinaid oli kaks.Veel 82-83 aastal võis neid masinaid näha.Aga juba nii,et tagasild ja veljed olid pärit Zilit.Miks?Polnud ju tegelikult hoolduseks vajkalikke vahendeid.Leand-lease kordus taas.
Flanagan
Originaalis võisid seal olla tõesti teised mootorid, aga sellel autol ,mida mina Leningradis nägin ,oli kindalt peal Zili V8.Kahtlust pole, sest olin u meetri kaugusel,kui sellel jagajat vahetati.Aasta oli siis 1985 ja võibolla tõesti oli see mootor paigaldatud kohalike lukseppade poolt.Seda ma ei tea.
Räägitakse, et need Zil-i V8-d pidid Mopari big blockiga kahtlaselt sarnased olema. Ainult väntvõll pidi \"tagurpidi\" sees ringi käima. 53 mootor nüüd vaevalt et millegi koopia on...
GAZ 66\'el on vähe järgi aidatud 53 mootor peal,muudetud on nimi: \"ZMZ-66\"
53 mootor on põhimõtteliselt nagu 2 GAZ-24 mootorit kokku pandud ja ühe väntvõlli külge istutatud.
Gaz 66 ja Gaz 53 mootoritel on muidki erinevusi.Plokikaande on puuritud lisaaugud milledesse kinnituvad Gaz 66-l roolivõimendi pump ja kompressor(Paz bussil vaakumpump).Väidetavalt on ka nukkvõllid erinevad,aga selles ei ole kindel.Igatahes käivad need nn. 66 mootorid tunduvalt paremini.Sidur on 66 mootoril hüdroajamiga.