automoto.ee foorumid

Täisversioon: Iz Planeta Sport
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Rääkige plussidest ja miinustes!

Kes on omanud seda tsikklit võix rääkida kuidas vastu peab,kuda minek on,sõidu mugavus,juppide kätte saadavus.
Hirmus elukas on. Jawad, uralid, jupiterid jne. jäävad kiiruse/kiirenduse kohapealt alla.
Samas juppe vist enam ei toodeta, IZ350 teab seda muidugist paremini.

Normaalselt sõites ning hooldades peab vastu küll. Äraruunatud katlad võivad juppe närida üsna hoolega.
Mida seal ei toodeta ja mida seal ei ole saada ???
Väntvõll on yks paras pea valu ...seda enam ei liigu jah ....aga samas saab seda taastada uue väntvõlli raha eest ;-)

üks rasvane miinus on originaalne syytemäng ja elektri systeem mis lihtsalt yhel hetkel näitab keskmist näppu ...seda probleemi saab kõrvaldada sellega ,et tuleb lihtsalt panna asemele tavalise izhi elektrisysteem ja syytemäng =)

Pluss on see ,et ta on kergesti forseeritav......võtad ja paned seibe juurde ...no võib ka panna krossika silindrikaane ( +3hp )...;-)
See on hea ,et tal ei ole siduriketti aga vaid hammasratastega ylekanne =)

Miinus ja pluss on väntvõllil see ,et yks on varajasem versioon ja teine hilisem ehk siis sitem =P Varasemal millel on augud sisse puuritud on selle poolest hea ,et tal on keps tehtud korralikust materjalist ning paremini tasakaalustatud aga selle vastu hilisem versioon on kitsamate hooratastega (tänu millele on karteris liiga palju vaba ruumi ) ja halvast materjalist kepsuga ......mida saab kätega kõveraks väänata Big Grin

Kui lenks (juhtraud) ära vahetada sirge vastu või killerite siis saab ka natuke kihutamist ka teha ;-)

Juhitavus on tal suurtematel kiirustel parem kui mõnel teisel vene rattal ...kuna raam ei muutu tal nii vedelaks kui teistel tsiklitel ;-)

Kummipatjadel mootoril on yks miinus see ,et kui need kummist junnid lõpuks ära kuluvad siis hakkab ta mootoril seal olevaid poldi auke närima . Seega ma valiks hilisema varjandi kus olid jäigad kinnitused ning pistaks sinna sisse varajasema mootori väntvõlli =)

amordid ....esimesed on head ...aga need vedru junnid mis taga käivad (ehk tavalised izhi omad mis olid reguleeritavad )need kyll ei kõlba mitte milleski !!!

Noh selle pervertse välimuse kaitseks võin öelda nii palju ,et näeb stiilse \'\'old school\'\' tsikli moodi välja ......ning kui hakkad kihutama siis avastad ka selle välimuse praktilise plussi ;-)

rattad .....need on eriti seffid ...siukse mõnusa välimusega (H) ....raskelt meeldivad nad selle pärast ,et nii suur trummel on neil ( ringraja jupiteril kasutati ka neid Wink ...aint ,et yks ribi laiemad ) Ja pidurid töötavad tal väga hästi !!! .....ainuke probleem on see, et kipuvad ylekuumenema ....aga see on trummel pidurite eripära ;-)

Mis mul rääkimata jäi ....selle räägib ära \'\'klaabu\'\' :-D

Kui hoolitseda tema eest korralikult siis probleeme temaga ei teki ;-)!!!
Rääkige julgelt oma kogemustest, tähelepanekutest
Mis sind konkreetselt huvitab ?

tsiklivend Kirjutas:Rääkige julgelt oma kogemustest, tähelepanekutest
Kuidas masin vastu peab,kuidas on varuosade kätte saadavus.Ja kas tasub endale selline hankida.Kõik räägivad et asjal mega minek,vastab see tõele,kas see asi sellele vattile ka vastu peab
Minekut olen ise proovinud ja kõrgetel pööretel on ta tõesti parajalt äkiline. \"Vatile\" vastu pidamine sõltub rohkem sellest \"vati andmise moodusest\" - igat asja on võimalik lõhkuda. Karastatud käigukast on küllalt tugev, silindri koha pealt hoiataks sissesõiduta mootori kokkujooksutamise eest - väldi uue/kap. rem. mootori puhul kõrgeid pöördeid või vähemalt metsikut kiirendamist(mida Sa Spordi selga istudes tõenäoliselt teha tahaksid)!

..seda ka, et ise soovitaks küll!
hmm...kas ma mitte ei kirjutanud sellest yleval pool

Lisamata jäi see ,et tal on kõrgete pöörete mootor ....ehk siis madalad pöörded on väga lahjad....tyypilin 2 taktilisel mootoril Wink

Tasub selline osta ? Loomulikult mitte ....ma ostaks (mida ka teen) endale uue lääne tsikli .See peab vastu paremini ja parem minek Toungue Aga kindlasti on see tsikkel kõvasti parem kui jawa\'d või muud izhid Wink

Kui juppidest PEAKS sul tõesti puudust tekkima ....siis oskan kindlasti sind alati aidata ! .....

Mis asi on sinu arust vattile vastu pidamine ?Nii kuidas lõhud ...nii ka laguneb !?

tsiklivend Kirjutas:Kuidas masin vastu peab,kuidas on varuosade kätte saadavus.Ja kas tasub endale selline hankida.Kõik räägivad et asjal mega minek,vastab see tõele,kas see asi sellele vattile ka vastu peab
ootaks siis ka \"klaabu\" kommentaari!!
enamus on juba ära öeldud.

tema eripäraks on see, et keskmistest veidi kõrgematel pööretel toimub järsk võimsuse kasv. kruusal või libedal võib algajale probleeme tekitada.

miinuseks on see, et käigukast eraldi lahti ei käi. vene siklil tuleb seda aga mõnikord teha. ah, see ike rohkem mugavuse asi, kuigi kolb ja sinna juurde kuuluv hakkab jälle omamoodi sissetöötamist tegema.

õhufilter on hea, mass hobujõudude kohta (NL ratta kohta) samuti norm. paagi kuju on selline, et järsul pidurdamisel juhi \"nihet ei toimu\". samuti suunab paagi kuju palju õhku põlvedelt eemale.

kui veljed tasakaalus ja raam sirge, siis juhitavus on päris hea. sellele tuleb rõhku panna, sest enamasti on seda sorti rattad kordi mitu külili käinud.

mina tasakaalustasin ära näntvõlli/kolvi, rihtisin karteripooled sirgeks ja reguleerisin käigukasti paika, lisaks on mootor seibiga deforsseeritud). 2 aastat ja 4000 km pole olnud ühtegi suuremat probleemi (õli on poolsünt, trossid õlitatud ja veljed tasakaalus). saab hakkama nii linnapeal kui maanteel (üle 100 kihutama ei kipu).

veel tuli paar viga meelde: pingerelee on neil nõrguke. abiks on VAZ-i omad, mis 1:1-le sobivad. ja tagaamortisaatorid võiks ka paremate vastu välja vahetada (see kõikide izh-ide viga). ja elektriskeem on suht kohmakana tehtud (esitules on hulk otsi). liikvel on ka krossiratastele mõeldud kontaktivabad ja akuvabad süütemängud, mis tunduvalt lihtsamad on. talvel võtan ise ka selle toimingu ette. lahtise keti tõttu tuleb seda tihti puhastada/õlitada/vahetada.

ühesõnaga sõidan sellega igapäevaselt veel vast paar aastat. aga pool tahtest on ikka retrohõnguline...

harley

klaabu Kirjutas:mina tasakaalustasin ära näntvõlli/kolvi, rihtisin karteripooled sirgeks ja reguleerisin käigukasti paika, lisaks on mootor seibiga deforsseeritud). 2 aastat ja 4000 km pole olnud ühtegi suuremat probleemi (õli on poolsünt, trossid õlitatud ja veljed tasakaalus). saab hakkama nii linnapeal kui maanteel (üle 100 kihutama ei kipu).

tere
huvipärast lugesin seda juttu siin..
ja tekkisid mõned rumala inimese küsimused selle klaabu lõigu kohta..
et kuidas sa tasakaalustasind vända ja kolvi, rihtisid karteripooled sirgeks ?
ja mis huvitav seib see seda masinat forsseerib/deforsseerib ?

puht tehnilise huvi küsimus, tahaks lihtsalt targemaks saada Big Grin

terv. Harri
Pingis saab tasakaalustada väntvõlli ....jne ...

Seib käib silindri alla mis vähendab surveastet !




harley Kirjutas:et kuidas sa tasakaalustasind vända ja kolvi ?
ja mis huvitav seib see seda masinat forsseerib/deforsseerib ?
korgits Kirjutas:Pingis saab tasakaalustada väntvõlli ....jne ...

Seib käib silindri alla mis vähendab surveastet !
Kas te nimetate nagu väntvõlli rihtimist tasakaalustamiseks või?
Surveastet vähendav seib käib üldiselt silindripea alla.
Rihiti mootori pooli ... ;-)
Oled sa pl sporti omanud ? Et tead kuhu need seibid käivad ?

stretch Kirjutas:Kas te nimetate nagu väntvõlli rihtimist tasakaalustamiseks või?
Surveastet vähendav seib käib üldiselt silindripea alla.
mult ka küsimus mul pole siiamaani kohale jõudnud,kuidas saab 1 pütisel izhil vänt mitte tasakaalus olla ??
korgits Kirjutas:Rihiti mootori pooli ... ;-)
Oled sa pl sporti omanud ? Et tead kuhu need seibid käivad ?

Ok, võibolla pl spordil on teistmoodi, aga üldiselt käib see seib tsiklitel silindripea alla. Nii nagu autodel pannakse paksemaid plokikaane tihendeid.
Seleta mulle palun ära, kuidas käib väntvõlli TASAKAALUSTAMINE???
mh.....see ju nagu eriti loogiline :S
On olemas muidu kaks väntvõlli pl spordil
yks on korralikum millel on kepsu sõrme juures väntvõllil augud puuritud ja teine siis uuem väntvõll mis on lihtsalt õhem ....
vanem ehk siis aukudega on tasakaalus ENAMVÄHEM aga see uuem aga yldse ei ole .
Väntvõll tasakaalustatakse selleks ,et ei oleks vibra sees ja see ei sööks laagreid .
Tasakaalus tähendab seda ,et kolvi poolne osa kaaluks sama palju kui vastas poolne osa ...ja seda teatud pööretel ja teatud inertsjõu juures .

Segane tekst ...aga eks keegi saab aru või siis parandab mind .

Raigo Kirjutas:mult ka küsimus mul pole siiamaani kohale jõudnud,kuidas saab 1 pütisel izhil vänt mitte tasakaalus olla ??
harley Kirjutas:tere
huvipärast lugesin seda juttu siin..
ja tekkisid mõned rumala inimese küsimused selle klaabu lõigu kohta..
et kuidas sa tasakaalustasind vända ja kolvi, rihtisid karteripooled sirgeks ?
ja mis huvitav seib see seda masinat forsseerib/deforsseerib ?

puht tehnilise huvi küsimus, tahaks lihtsalt targemaks saada Big Grin

terv. Harri

kärnpingis likvideerisin koos kelladega põskede viskumise. ja TASAKAALUSTASIN väntvõlli nagu seda juba sadakond aastat tehtud on. asetasin väntvõlli koos kolvi, sõrme ja rõngastega horisintaalsetele teravaservalistele tugedele, puurisin kepsu alumise pea raadiusel selle vastaspoolele väikese augu ning riputasin sinna tasakaalus olemiseks vajaliku lisaraskuse. selle järgi arvutasin vajaliku koefitsendi ja kuna see lubatust veidi erines, siis sai põske üks auk puuritud.
loodan, et selle TASAKAALUSTAMISEGA sai nüüd selgeks... kui neid valemeid vaja on, siis olen nõus neid lahkelt jagama.

karterite liitepinnad on üldjuhul kõverad. piisab siledast aluspinnast, millele on liivapaber kinnitatud ja nühka-nühka. viimane laks veidi jämedama liivapaberiga, et tihendil suurem efekt oleks ja mitte tilkagi ei tule sealt läbi.

surveastet vähendasin algselt tehase poolt paigaldatud, kuid enamasti kasutajate poolt koheselt eemaldatud lisatihendiga pea alla.

ps osa väntvõlliga teostatavaid toiminguid võib ka rihtimiseks nimetada, kuna sai kontrollitud/muudetud kepsu paralleelsust silindriga, kepsu väändumist, väntvõlli paralleelsust silindri ristitelje suhtes ja veel mõnda asja. KUID oli mainitud ike karteripoolte rihtimist, seega hoolikas lugemine lahendab nii mõnegi probleemi.

Raigole: seda saab selgitada nii: võta jäme paarimeetrine kaigas ja keeruta seda peakohal, hoides keskkohast kinni. ei taha teine kuhugi suurt lennata. tekkiv kesktõmbekiirendus on suunatud piki kaigast kumbagi haara mööda. kuna need on võrdsed ning vastassuunalised, siis süsteem on tasakaalus. kui aga nihutad kinnihoidepunkti, siis need enam võrdsed pole ja kinnihoidmisega võib probleeme tekkida. kui ühepütisel on väntvõll ilma vastukaaluta, siis on see nagu kaika otsast kinni hoidmine je selle keerutamine. avaldub see mootori vibratsioonis ja laagritele neile mitte ettenähtud töötingimuste tekitamises. küsimus ongi siis selles, et kui suur see vastukaal peab olema (siin tuleb teha tegelikult päris palju järeleandmisi ja lihtsustusi teha), aga põhimõte on siis selline. kui teed nt kolvi kergemaks, siis selle võrra tuleb vastukaalu vähendada.
klaabu Kirjutas:ps osa väntvõlliga teostatavaid toiminguid võib ka rihtimiseks nimetada, kuna sai kontrollitud/muudetud kepsu paralleelsust silindriga, kepsu väändumist, väntvõlli paralleelsust silindri ristitelje suhtes ja veel mõnda asja. KUID oli mainitud ike karteripoolte rihtimist, seega hoolikas lugemine lahendab nii mõnegi probleemi.
Lugesin piisavalt hoolikalt, probleem oli hoopis milleski muus. Kui Klaabu oleks karteripoolte jutu juures kasutanud ükskõik millist muud sõna kui \"rihtima\", oleks mina oma postituse ikka samamoodi kirjutanud. See on lihtsalt kokkusattumus, et kahte erinevat asja sama sõnaga nimetati. Minu postituste mõte seisnes selles, et lükata ümber kahtlus, mis mu hinge viimasel ajal natuke närinud oli. Nimelt oli tekkinud selline tunne, et mõned inimesed peavad väntvõlli tasakaalustamist ja kokkupanemisjärgset kelladega rihtimist samaks asjaks, minu tagasihoidlike teadmiste kohaselt nad seda aga ei ole. Sellepärast tahtsingi teada, kuidas mõne arvates tasakaalustamine täpselt välja näeb. Õnneks langes tasakaalustamise kirjeldus enam-vähem kokku minu arusaamadega sellest ja kahtlus saigi ümber lükatud.
üks sõber ostis ka Planeta sporti aga elektri systeem täielikult segi aetud...äkki oleks kellegil skeeme. või sis vähemalt põhi värki seletada (skeemi) kuidas saaks akugi ära laadima?? sealt süütemängust tleb 6 osta välja.
Lehti: 1 2 3