automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ 24 tahab tegemist!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2

zwanes

Tere

Olen uus siin foorumis ja tahaks asjatundjate arvamust ühele karvasele projektile.

Nimelt õnnestus suve hakul üks tore hall 77 aasta GAZ 24 kätte saada. Spido originaalnäit 73000 ja sigahästi säilinud nii seest kui väljast. Isegi tore originaal-käetugi on eesistmete vahel. Endise omaniku jutu järgi oli see tema isa (Laevaremonditehase ühe direktori) tööauto, mis liikus suht harva ja viimased viis aastat seisis lihtsalt garaazis. Tehnilist kontrolli tehes arvasid ka remondimehed et see jutt võib tõele vastata.

Siis, pooljuhuslikult sain veel teisegi 24 omanikuks, seekord 79 aasta, originaal-punane, spidokal 143000 ees. Omanik ei tahtnud kuidagi loobuda, see oli algusest peale tema auto olnud ja ka näha oli et papi oli masinat hoidnud nagu armukest. Kui võtmed üle andis poetas pisaragi...

Terve suve Volgaga ringi lastes on ainult kasvanud austus nende lahedate laevade vastu!

Nüüd on kindel plaan, et ühe jätan 100% originaali (egs selleks eriti palju tegema ei peaSmile, teisest tahaks midagi huvitavat teha. Väga lahe oleks sellele gaz 53 V8 peale istutada, aga ilmselt ei saaks sellele ARK-st luba...

Seega, tulles tagasi maa peale, oleks miinimumprojektiks kiire sild ja 5-käiguline kast alla panna. Ilmselt 2410 või 3310 peab doonoriks võtma (Kel mõni siuke üle on võiks märku anda). Lisaks tahaks selle masina u 10 cm madalamaks lasta (Kas lühemad esivedrud teeksid pool tööd ära?), veidi edevam velg alla panna ja ka laiad papud võiks komplekti kuuluda (kas keegi teab mis kaasaegne velg sinna sobib?).

Ja kui siis veel küllalt pole saanud siis tahaks proovida UAZ-i 2.9l mootorit veel peale paigutada. Sellise kombinatsiooniga oleks ka pikemad otsad veidi vastuvõetavamad (praegune 4 käiku ei luba trassil müra pärast eriti üle 80 sõit).

Oskab keegi asjatundja kommenteerida sellist kombinatsiooni. Kuivõrd teostatav selline kooslus üldse on? Ehk on keegi veel sellisest ümberehitusest huvitatud? Võtaks koos ette!

gumduck

volga 24 velje mõõdud on 14 tolli 5,0 ja 5,5 lai,auguvahe 5*139,7.
14 tolli sama auguvahega ei ole teistel auto markidel, on 15 tolli nt. MB,vitaral jne. enamus jeebid
omalgi on tükkaega mõttes liikunud teha KGB volga,V8 (gaz 53) mootor peale panna aga jah aega ei ole sel aastal
head pealehakkamist
Ümberehitamisele kuuluvale projektile soovitan panna rõhku ka heliisolatsioonile. Sellest peaks siin foorumis ka juttu olema tehtud, veel leiad infot www.ladaklubi.ee - teema alt teeme ise \"müraisolatsioon\", seal ka paar pilti ilmestamaks. Ka carrating.ee \'s on midagi, peugeot 406 audioworld autole tehti lisaks müraisolatsioon \"tehnikol\" bituumenmatist, sealt leiad pilt.ee lingi kus on ka näha kuidas tehti.
Suzuki Vitarale sobivad veljed on ära proovitud variant. Erinevad tootjad Ameerikast pakuvad ka 18 tolliseid kroomitud kodarvelgi, sel juhul tuleb rehvid muidugi madalamad panna. Interneti kaubamajadest peaks leidma.
Mootorite osas tean omadest kogemustest, et uuem Gorki tehnika ei erine saavutuste poolest milleski vanast. Küsimus on pigem kvaliteedis. Minu vana Volga sõidab ka 100 km tunnikiiruse juures päris vaikselt ja jõudu on ka piisavalt. Oluline on, et mootor (kepsud, kolvid, hooratas) oleks tasakaalus või sarnased jupid võrdse kaaluga. Samuti ei tohiks kardaan visata ja kummidetailid olla liiga pehmed.
Nõukogude V8 automaatkastiga tohib Volgale panna küll, sest selliseid on tehtud. Keegi ei riku ju seadust kui ta restaureerib nö KGB Volgat originaali lähedaseks. Iseasi kas sel on mõtet kui need oleks olnud hea juhitavusega autod, siis oleks neid tehtud märksa rohkem.
Mina muidugi originaalifännina ei ehitaks midagi ümber, sest Volga on ilmagi huvitav liikur!
Piibur Kirjutas:Mina muidugi originaalifännina ei ehitaks midagi ümber, sest Volga on ilmagi huvitav liikur!

Lisaksin juurde veel seda, et kui vanahärra autoga hüvasti jättes pisara poetas, siis kindlasti soovib ta et asi jääks headesse kätesse algsel kujul.

zwanes

Ngu ma ennist kirja panin, et üks jääb originaali, teise ehitaks ümber. Kahte originaali on nagu natuke igav pidadaSmile, tahaks midagi sellist mida teistel ei ole. Ja kui juba teha siis korralikult, et ka papi ei peaks pahameelt tundma ja ise rahul.


PS! see hall Volga osales Autolehe testis sel suvel (number ilmus vist juuli kuus) kõrvuti Mosse ja Zigulliga. Päris naljakas test oli, eriti põdrakatse ja slaalom VolgagaSmile.
Väga lahe oleks sellele gaz 53 V8 peale istutada, aga ilmselt ei saaks sellele ARK-st luba...

Seega, tulles tagasi maa peale, oleks miinimumprojektiks kiire sild ja 5-käiguline kast alla panna. Ilmselt 2410 või 3310 peab doonoriks võtma (Kel mõni siuke üle on võiks märku anda). Lisaks tahaks selle masina u 10 cm madalamaks lasta (Kas lühemad esivedrud teeksid pool tööd ära?), veidi edevam velg alla panna ja ka laiad papud võiks komplekti kuuluda (kas keegi teab mis kaasaegne velg sinna sobib?).
************************************************************
Kiire silla saad 200 seeria diisel Volvolt.Laius sama kui Volgal ainult ketaspidurid.Smile
* 5käigukasti diisel Sierralt annab veel tsipa juurde.
* Kui Volga esivedrudelt 1,5 ringi maha võtta siis töötavad veel küll. Igaks juhuks tuleks sillastendis kontrollida ka kalded üle.
*Tagasillast lased madalamaks pikemate kammitsate ja klotside lisamisega.
Enamvähem seaduslik.Vähemalt 2 ülevaatust läbikäidud ja ütlemist pole olnud.
*Nüüd rehvid ja veljed.Mul velgedeks Mangelsi 8spoke(kodaraga) kroomveljed
15\", 5*5,5 , ja 7\" laiad.Ees rehv 195/65/15 taga 205R15. Hetkeseis selline .et kui spidomeeter näitab 90km/h siis tegelik kiirus tsipa üle 110km/h. Kui 70km/h siis tsipa üle 90km/h.Mida see annab? Mootor töötab väiksematel pööretel ja sealt kõik tulenevad head ja vead.
Nii kui sa tagant lased 10cm allapoole siis loomulikult nii kõrget rehvi sinna panna ei saa. Gaz 2410 mõõt oli 205/70/14.Samas see kõrge rehv käib natuke vastu logarit kui temaga \"ussi\" sõita ja äkilisemalt kurvidesse siseneda.Kui logar eemaldada siis oleks OK.Kui sa plaanid ka laiemat ( kui215) rehvi paigaldada siis pead taga koopad suuremaks tegema(pagassi poole). Muideks Volga juhitavust parandatakse lattrooli lisamisega(hetkel pooleli kui õnnestub annan teada). Igatahes jõudu tööle.

zwanes

saan ma õieti aru et sa oled need trikid oma Volgal juba ära teinud? Näha saab seda imelooma kuskil? Kasvõi internetis?
zwanes Kirjutas:saan ma õieti aru et sa oled need trikid oma Volgal juba ära teinud? Näha saab seda imelooma kuskil? Kasvõi internetis?
**********************************************************
Noh 5kasti ja silda ei ole kuna sain teistsuguse(raskema) nipi.Teised asjad tehtud.Nädala lõpus saab ka pilte teha ja ka ülesse panna.
Kuna oli aega mõtteid liigutada ja tollipulk(pole seotud Eesti Tolliga) peos ringi jalutada ja vajalikud detailid käepäraselt mõõdetavad siis oleksin kasutanud neid \"trikke\" kui poleks saanud miskit muud.
Kuidas see sierra 5 käigukast volgale istub, kas mingi vaheplaadiga? Või mõtlesid koos sierra mootoriga?
[quote=robi]
Kuidas see sierra 5 käigukast volgale istub, kas mingi vaheplaadiga? Või mõtlesid koos sierra mootoriga?
**************************************************************
Vaheplaadiga.

zwanes

vahemärkusena siis vene tehnika vastupidavusest:

vahetasin volgal bensiinipumba ära, kuna vanal ei pidanud tagasivoolu klapid enam kinni ja hakkas ära tüütama see käsitsi pumpamine. Uue pumbaga sain sõita u 30 km, kui mootor vait jäi. Hiljem lahti võttes selgus, et pooleks oli läinud see jurakas hoob, mis väntvõllilt tuleb membraani juurde.

Võta nüüd kinni kuidas see juhtuda sai, ilmselt ikka tehase praak. Nüüd ei teagi kas kasutada uusi või vanu juppe, kuna tundub, et see paras loterii on kumb paremini vastu peab Smile

Skalaar

Selle teema juures olen Valdoga päri ............ mis ikka originaalis see las selleks ka jääb. Tee mõnel töelisel fännil tuju heaks ja müü see maha ning asemele soeta mõni selline mis juhul kui ümberehitus tuksi läheb pole suurem kaotus kellegile.
Niigi vähe neid korralikke Eestis veel liikvel !

zwanes

on sul pakkuda mõni selline fänn? Ühest olen nõus täitsa loobuma.
zwanes Kirjutas:Ja kui siis veel küllalt pole saanud siis tahaks proovida UAZ-i 2.9l mootorit veel peale paigutada.

Üks artikkel vene keeles.

http://s-sergio.hotbox.ru/uaz03.htm
Komplekt suuremale töömahule maksab u. 1100 kohalikku vene rubla. (Kui ma õieti aru sain).

zwanes

oi-oi-oi - vene keelne tehniline jutt, selle tõlkimisega läheb enne mu volga rooste, kui ühele poole saan Smile
[quote=zwanes]
oi-oi-oi - vene keelne tehniline jutt, selle tõlkimisega läheb enne mu volga rooste, kui ühele poole saan Smile
************************************************************
Hmmmmm.Hea viide.Panen siis varsti lühikonspekti eest keeles.Wink
[quote=agaa]
[quote=zwanes]
oi-oi-oi - vene keelne tehniline jutt, selle tõlkimisega läheb enne mu volga rooste, kui ühele poole saan Smile
******************
Nii.See inff mis Volgamehi peaks huvituma on lühidalt selline.
Gaz24 plokki \"istutstakse\"/sobitatakse Zil-i hülsidBig Grin. Siis ostetakse poest 2,8l Uaziku kolb ja paigaldatakse need plokki.Smile Plokikaane tihend Volgalt ja plokikaan
Gaz3102 oma.Kuna hülsi sobitamisega treitakse teda õhemaks on vaja suuremat
vee liikumist mida saavutatakse väiksema rihmarattaga.Jahutuse eest hoolitseb Gaz3102 \"paks\" radiaator.
**************
Nii.Kogu lugu. Paljuski juba teada aga,et ZILI hülss....mm? Isiklikult seda ei teadnud.Juba sai Mahle kolvikataloogist \"lääne\"kolbe hakatud otsima mis silma läbimõõdu ja kolvisilma keskkohast ülesse serva oleks sobiv.Cool
---------------------------------------
Kas autu juba roostes?
Ise kogu teksti pole veel lugenud, aga üks rasvane lause jäi silma. Üldiselt oli seal vastatud küsimusele kumb on parem kas volga 2,45 või trjöhlitrovõi ehk 2,89. Vastuseks oli, et volga mootor, kuna on vastupidavam, see zili hülsi sisseistutamine pidi olema siiski ka töökindluse arvelt naha võtmine.
Kui oma esimese 24 mootori lahti võtsin ja siis nuputama hakkasin (meeles mõlkusid rinkavolgade ligi 3L mootorid), siis laenasin ühest autobaasist ühe tutika ZIL 130 hülsi ja kolvi lihtsalt võrdlemiseks.

Peale mitmeid mõõtmisi ja kalkuleerimisi, leidsin et piriparajalt võib see combo läbi küll minna, just see hülsside osa.

Põhimõtteliselt tuleb Zili hülss madalamaks treida ja ka üleni seinu väljaspoolt maha võtta. Jahutuseks vajalik ruum muidugi paistis päris nigelaks jääma.

Kolvi suhtes lahendust kohe ei leidnud, kolvisõrm teine jne. Kõva tahtmise korral ehk oleks midagi ikka sisse leidnud, aga polnud tol hetkel eriti ressursse ja aega ka. Sai lihtsalt 93,5 mõõdus mootor kokku pandud Volga oma juppidega. Tuli hea küll. Smile
Lehti: 1 2