automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kraanadest ja korvtõstukitest varasemal ajal
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7
Veebruari lõpus nägin Läänemaal Nõva metsas GAZ 53 baasil tehtud kraanat mis töötas!!! Ilmselt kolistas mööda kohalikke ehitusi .
Saue SHKODA 607 korwtõstuki osa maha lammutatud ,auto ise alles,kabiin ja tagumine osa alles.Ma ei tea aga selliseid asju rohkem siinmail wist pole.Kui keegi Saue kandist viitiks uurida selle SHKODA kohta rohkem.Mina nõus hoobilt asja päästmist toetama.Sarnased autod olid ka kunagi Sovtransautol,tänu neile(tolleaegsete SSSR autodega nagu öö ja päew)Sealt vist pärit ka minu huvi suurte LKW de vastu.Oleks tuhandest tänulik kui keegi kampa lööks.
Võrus täpselt samasugune.
Potsataja103 Kirjutas:
EdR Kirjutas:Kamaz kraanad on Eestis üldse ühed haruldused alati olnud.
Ei ole neid seni pildistamisväärseks pidanud, aga nüüd hoian silmad lahti, Pärnus peaks mõni liikuma küll.
Pilt ka minu poolt:
[Pilt: 122029850.jpg]
andres22 Kirjutas:GAZ 53 kraana müügis:
http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...t_id=10709

Kahju,et hind nii "kirves" on,organiseeriks selle isendi varjupaika. Järva-Jaanis minuteada GAZ 53 kraanat veel pole?
Ega ei ole vist küll. Gaz 53e baasil kraana polnud vist omal ajalgi nii levinud masin, seda vähem siis säilinuna nüüd. Üks 53e kraana oli näiteks Pärnu rajooni Kalevipoja kolhoosil, kasutati seda veel eesti aja algul prügikastide tõstmiseks veokile. Väiksena sai nimetatud vaatepilti küll ja küll jälgitud: alati näis nagu võetaks kraanast "viimast välja", kuna toimus see tegevus suure mürina ja vaeva saatel. Ilmselt jäi Gazi mootor kraana jaoks ikkagi nõrgaks, tõstevõime ju kesine.

Kui mõtlema hakata, siis ega polegi vist Gazi kraanasid rohkem liikuvate/liikumatutena kohanud. Ehk keegi teine on...
...kui juba jutuks läks, siis paar aastat tagasi sai sellist isendit (Gaz 53 kraanat) Pärnu külje all ühes talus seismas nähtud. Praegust olukorda ei oska öelda :S...
Ida-Virumaal Maidla vallas peaks ka selline Gaz kraana veel seisma.
3 GAZi baasil kraanat peaks vähemalt veel olema. 1 Põlvamaal, 1 Jõgevamaal ja 1 Võrumaal. Viimasest, töökorras isendist, pildid:
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_0205
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_0206
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_3845
Pildid on olemas ka ühest Võrumaa isendist, mis nüüdseks vanarauda viidud:
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMGP0302
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMGP0303
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMGP0301
Üks omamoodi kraana 60 ndatest.Tõstis 18T 5m kauguselt ILMA TUGEDETA.



[attachment=26888]
http://www.techstory.ru/kr_spec_ps.htm

Siia teemasse sobib ka selline veebiaadress, mis pajatab 1970. ja 1980. aastatel NSVL ja Poola koostöös toodetud suure tõstejõuga autokraanadest. Selle mudelivaliku väiksemaid esindajaid KS-5473 "Dnepr" liigub meie mail veel praegugi mõni eksemplar, samuti ehk ka mõni suurem mudel KS-6471/6472 "Janvarets". Šassiid tootis neile masinatele Poolas Chrzanowis asuv veduritehas Bumar-Fablok, nii alusvankri kui ka kraanaseadme jõuallikas oli vähematel mudelitel (KS-5473...8471) JaMZ-diisel (nii 236, 238 kui ka 240), pealisehitused tulid nii Odessa kraanatehasest kui ka Poolast Gliwcest kombinaadist Bumar-Labedy.
Äparduste aasta. Kas on vana tehnika töö jaoks liiga viletsaks jäänud või tööprotsessid lihtsalt halvasti kavandatud?
Mister X Kirjutas:Äparduste aasta. Kas on vana tehnika töö jaoks liiga viletsaks jäänud või tööprotsessid lihtsalt halvasti kavandatud?
Ei usu , et tehnika vanadusest sellised äpardused, nagu piltidel näha, juhtuvad... Pigem ikka viimane variant.
Need Zil 131e baasil tõstukid on üldse ühed parajad "saurused": kunagi suvel juhtus üks selline korteri akna all töötama - pärast oli kogu elamine bensiinivingu pilgeni täis... Aga minu teada Pärnus ainuke Zil 131 korvtõstuk veel siiani alles, välimuselt üsnagi viks ja viisakas, peaks mainima. Kuigi kütusekulu poolest ju vist üsnagi jubedad, peab mõni ettevõtja neid siiani ülal.
Tea seda kütusekulu midagi. Kraanana töötamisel pole mootorivõimsust kuigi palju vaja ja liigub selline masin üsna vähe...

Kui moootor korralikult ära reguleerida, siis on kütusekulu mõistlik.

Ning täna on valge diisel kallim, kui bensiin...
Kaevasin vana teema üles, kuna leian, et siin on nende piltide jaoks õigem koht kui kusagil traktoriteemas.

Juhtusin nimelt sobrama kunagi minu kätte sattunud portsu kaasfoorumlase Aiv`i pilte ja avastasin paar minu arvates üsnagi unikaalset fotot. Nimelt, vähemalt minule ei meenu, et oleksin kusagil kohanud pilte meil 80ndate aastate 2. poolel vähesel määral levinud, traktorile MTZ-80 paigaldatud, nii kraana kui ka korvtõstuki funktsiooni ühendavast seadmest "Patu-5000" vahetult töötamas. Kahel Aiv`i pildil aga on jäädvustatud töömehed sellise masina korvist tänavavalgustit korrastamas (pirni vahetamas vms.?).
Türilgi peaks olema Patu 5000 tõstukiga russ veel alles olema.See kuulus kunagi ühele ehitusfirmale "AS Lokuta Ehitus",masinat polnud keegi kunagi korralikult hooldanud ja sellepärast kippus see vägisi hingusele minema,aga kui minul tuli sellega tööle hakata,siis enne ei toimunud midagi kui hädapärased hooldudtööd tehtud said,sest mulle ei meeldinud igal hommikul nöökida käimasaamisega.
Kas keegi teab kus kohas see kamaz kraana ida-virumaal on?
Äkki teeb keegi pilte?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7