automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kraanadest ja korvtõstukitest varasemal ajal
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7
Kuna siin foorumis on oma teemad erinevatest erimasinaist oma koha leidnud,siis võiks võtta veel vaatluse alla autodel baseeruvad tõstemasinad,nii koormate kui ka inimeste tõstmiseks.
Kraanadest rääkides tulevad mulle N.ajast meelde eeskätt ZILidel,MAZidel ja KrAZidel baseeruvad masinad.
Levinuimad mudelid peaksid N.aja lõpuperioodil olema:
KC-2561(L,K,E)-baasmasin ZIL-130,sõrestiknool.
KC-2571-ZIL-130,teleskoopnool.Uuem mudel,vähem levinud.
KC-3575-baasmasin ZIL-133 (\"krokodill\"),teleskoopnool
KC-3562,CMK-7-baasmasin MAZ,sõrestiknool.
KC-3577,Ivanovets-MAZ ja teleskoopnool
KC-4561-KrAZ,sõrestiknool
Samas olen ka piltidelt näinud ZILil baseeruvaid kraanasid,mille sõrestiknoole ots on teatava nurga alla alla keeratud (veidi lennuki Tu-144 moodi...Wink ).
Üldiselt tundubki,et ZIL oli kraanaehitajaile tänuväärne baasmudel,erineva tähistusega (AK-xx või LAZ-xx) leidub spravotšnike kütuskulunormide tabelis hulgemini.Olen kuulnud,et kraanasid paigutati ka GAZ-53 peale (tähis KC-1562),näha pole sellist kombot kunagi aga õnnestunud.
Lisaks veel Poolas tehtud Bumarid (mingil Vene erialusel) ning Jaapani päritolu KATO-d.
Kuid ka korvtõstukid on vähemalt minu jaoks üsna huvitav teema;paistab et N.ajal oli nende seadmete põhiline alus kas GAZ või ZIL.
Leidub nii erinevaid liigendtõstukeid-GAZ-53 ja ZILide peal ning \"torne\" (enamalt jaolt GAZid,ka ZIL-157).
Liigendite põhimudelid,mida tean:
BC-18-alus GAZ-53,noolte ristlõige kandiline,üks suur korv.
BC-22-ZIL-130,kandiline nool
AGP-xx-nii GAZide kui ZILide peal,eristatav kahe väikese korvi järgi.
Siis veel n.ö. \"ämblikud\" (kahjuks ei tea täpset mudelit)-ümara nooleristlõikega ning ämblikujalgu meenutavate tugikäppade poolest.Ühe sellise leiab momendil Osta.ee-st müügist-vt ka http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=182503
\"Tornid\" olid enamalt jaolt GAZ-5x alusel ning kasutasid neid eeskätt side-ja elektriettevõtted,kuid oli ka suuremaid isendeid (ZIL-157 peal).
Aga kindlasti oli ses valdkonnas igasugu huvitavaid masinaid veelgi,nii et igatsugu info,mälestused vms on oodatudWink
mrali Kirjutas:Kuna siin foorumis on oma teemad erinevatest erimasinaist oma koha leidnud,siis võiks võtta veel vaatluse alla autodel baseeruvad tõstemasinad,nii koormate kui ka inimeste tõstmiseks.
Kraanadest rääkides tulevad mulle N.ajast meelde eeskätt ZILidel,MAZidel ja KrAZidel baseeruvad masinad.
Levinuimad mudelid peaksid N.aja lõpuperioodil olema:
KC-2561(L,K,E)-baasmasin ZIL-130,sõrestiknool.
KC-2571-ZIL-130,teleskoopnool.Uuem mudel,vähem levinud.
KC-3575-baasmasin ZIL-133 (\"krokodill\"),teleskoopnool
KC-3562,CMK-7-baasmasin MAZ,sõrestiknool.
KC-3577,Ivanovets-MAZ ja teleskoopnool
KC-4561-KrAZ,sõrestiknool
Samas olen ka piltidelt näinud ZILil baseeruvaid kraanasid,mille sõrestiknoole ots on teatava nurga alla alla keeratud (veidi lennuki Tu-144 moodi...Wink ).
Üldiselt tundubki,et ZIL oli kraanaehitajaile tänuväärne baasmudel,erineva tähistusega (AK-xx või LAZ-xx) leidub spravotšnike kütuskulunormide tabelis hulgemini.Olen kuulnud,et kraanasid paigutati ka GAZ-53 peale (tähis KC-1562),näha pole sellist kombot kunagi aga õnnestunud.
Lisaks veel Bumarid (mingil Vene erialusel) ning Jaapani päritolu KATO-d.
Kuid ka korvtõstukid on vähemalt minu jaoks üsna huvitav teema;paistab et N.ajal oli nende seadmete põhiline alus kas GAZ või ZIL.
Leidub nii erinevaid liigendtõstukeid-GAZ-53 ja ZILide peal ning \"torne\" (enamalt jaolt GAZid,ka ZIL-157).
Liigendite põhimudelid,mida tean:
BC-18-alus GAZ-53,noolte ristlõige kandiline,üks suur korv.
BC-22-ZIL-130,kandiline nool
AGP-xx-nii GAZide kui ZILide peal,eristatav kahe väikese korvi järgi.
Siis veel n.ö. \"ämblikud\" (kahjuks ei tea täpset mudelit)-ümara nooleristlõikega ning ämblikujalgu meenutavate tugikäppade poolest.Ühe sellise leiab momendil Osta.ee-st müügist-vt ka http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=182503
\"Tornid\" olid enamalt jaolt GAZ-5x alusel ning kasutasid neid eeskätt side-ja elektriettevõtted,kuid oli ka suuremaid isendeid (ZIL-157 peal).
Aga kindlasti oli ses valdkonnas igasugu huvitavaid masinaid veelgi,nii et igatsugu info,mälestused vms on oodatudWink
On olemas autokraana GAZ 53 baasil! Veel paar aastat tagasi seisis Ülemistel kusagil sealkohas,kus asub EMEX,vaid teiselpool raudteed ühel territooriumil koos teiste mingisuguste masinatega. Rongiga mööda sõites oli hästi seda kraanat näha Kraana oli jah sõrestiknooléga,ots teatud nurga allapoole keeratud. Viimasel aastal vähemasti seda seal enam näinud ei ole.
ETV oli veel mõned aastad tagasi GAZ 52 baasil operaatori kraana.Olen sääl ülewal küll istunud.See töötas väga lihtsalt,kui oli tarvis üles minna pandi toisele poolele raskused pääle .Tolle jaoks oli veel eraldi klemm tööle võetud,kes neid plaate edesi tagasi tõstis.
\"Tornide\" margid olid: ТВГ-15,baseerus GAZ-51l ja 52l.Tõstekõrgus 15 meetrit.Olen 51 ja 52 tornide juures kohanud ka tähistust TB-2.
TB-26,baasmasin ZIL-157.Kõrgusega 26 meetrit.
GAZidel \"torne\" kasutasid,nagu varem mainitud,aktiivselt sideettevõtted.Omal ajal,kui mu isa ET-s töötas,sai seal päris tihti käia ning Haapsalus oli ET-l üks 52 alusel \"torn\".Ning tavaliselt sõideti ,kui vaja järjestikusi maste remontida,sellega ühe juurest teiseni,torn üleval.Ja Haapsalus oli üks koht,kus pidevalt rikkeid õhuliinis.Samas kohas aga käis liin risti üle tänava ning pahatihti sai tõstukiga seal rohkem pahandust tehtud kui muidu rikked tegid...
Juhtimiseks olid neil lisakangid kabiini põrandal,ühega-\"torn\" püsti,teisega liigutati teleskoopi sisse-välja.Käpad keerati käsitsi alla.
Mina olen Tarus korduvalt näinud sellist korvtõstukit, nagu Star. Kabiin ja muu kere koos noolega on kollased, kabiini kuju meenutab veidi uuemate Liaz-veokite omi. On ilmselge, et taoline auto ei saa olla eriti sage nähtus. Kas kellelgi on aimu, mis maa päritolu see auto on?
Poola veoauto.Ida-Euroopa veokite esimeses osas on mõnest sellisest kah juttu.Kunagi oli üks Star-tõstuk ka Läänemaa Elektrivõrgul.Sellise tõstuki mudel on tõenäoliselt P-183,tootjatehas Bumar (Koszalini ehitusmasinate tehas).Tunneb sellise seadme ära noole külgedel olevate korvi juhtlattide järgi.Haapsalus ja Tallinnas on selliseid tõstukeid aretatud ZIL-131 peale.
Illustratsiooniks ka üks Poolas tehtud pilt.
[Pilt: image003.jpg]

martinmannik Kirjutas:Mina olen Tarus korduvalt näinud sellist korvtõstukit, nagu Star. Kabiin ja muu kere koos noolega on kollased, kabiini kuju meenutab veidi uuemate Liaz-veokite omi. On ilmselge, et taoline auto ei saa olla eriti sage nähtus. Kas kellelgi on aimu, mis maa päritolu see auto on?
EdR Kirjutas:[On olemas autokraana GAZ 53 baasil! Veel paar aastat tagasi seisis Ülemistel kusagil sealkohas,kus asub EMEX,vaid teiselpool raudteed ühel territooriumil koos teiste mingisuguste masinatega. Rongiga mööda sõites oli hästi seda kraanat näha Kraana oli jah sõrestiknooléga,ots teatud nurga allapoole keeratud. Viimasel aastal vähemasti seda seal enam näinud ei ole.

Just kolmapäeval nägin Tallinna lähistel ühte sõitmas ja mõtlesin omaette tükk aega, et pole sellist looma teab mis ajast sõitmas näinud, mis tõstevõime võib olla ja et lasteaias sai mängitud just gaz-i baasil kraanat meenutava autoga Smile
Mulle tuleb noorpõlvest ette mälupilt ka KMAZ baasil teleskoop kraanast.

Siin veidi pilte ka, eks pange mudelid ja numbrid juurde:
[Pilt: 535_2_2.jpg]
[Pilt: 172_1_2.jpg]
[Pilt: 114_1_2.jpg]
[Pilt: KC1.jpg]
[Pilt: 500_1_2.jpg]
[Pilt: 277_1_2.jpg]

[Pilt: 111_1_2.jpg]
[Pilt: 32_1_2.jpg]
[Pilt: tostuk1.jpg]


KC-3577-
[Pilt: KC3577.jpg]
KC-2561-
[Pilt: KC2561.jpg]
Roomikkraana RDK-
[Pilt: RDK.jpg]
[Pilt: aleks1.jpg]
[Pilt: aleks2.jpg]
[Pilt: kraana.jpg]
[Pilt: 2.jpg]
[Pilt: korv.gif]
GAZi baasil tõstukid on ilmselt BC-18,kandilise noolega ZIL BC-22MC,ZIL-133GJ kraana on KC-3575 (Landy pildid).
Tallinnas Elektritsentrumil on veel üks selline huvitav kraana-Ural-4320 alusele on pandud vana ZIL-130 kraana (mudel mingi AK-xx) mehhanism.
Rakvere elevaatori territooriumil püüab pilku KRAZ(?) autokraana, sellise vôreja noolega. Asja teeb huvitavaks see, et kraana noolele on lisatud kaks vahesektsiooni, mis muudavad selle noole nii pikaks, et allalastult ulatuks ta esistangest vähemalt auto enese pikkuse jagu ettepoole. Muidu seisab ta seal juba aastaid, nool püsti.
Haapsalus oli üks sihuke KrAZ-250 baasil jurakas veel vähemalt möödunud aastal ja täesti töötav.Nool tuli ja tuli auto enese ees...
N.aja lõpul toodi Eestisse veel mingil hulgal Belarussile paigaldatud Soome päritolu korvtõstuk-kraanasid PATU-5000,tõstekõrgusega 12 meetrit.Jagati neid minu teada enamaltjaolt kolhoosidele vms põllumajandusettevõtetele.Ühe sellise (vl.aastaga 1988) masina pildi toon ka.Asub Haapsalus,vahepeal liikus mõne kuu ka Hiiumaal.


Soobel Kirjutas:Rakvere elevaatori territooriumil püüab pilku KRAZ(?) autokraana, sellise vôreja noolega. Asja teeb huvitavaks see, et kraana noolele on lisatud kaks vahesektsiooni, mis muudavad selle noole nii pikaks, et allalastult ulatuks ta esistangest vähemalt auto enese pikkuse jagu ettepoole. Muidu seisab ta seal juba aastaid, nool püsti.
mrali Kirjutas:Haapsalus oli üks sihuke KrAZ-250 baasil jurakas veel vähemalt möödunud aastal ja täesti töötav.Nool tuli ja tuli auto enese ees...
N.aja lõpul toodi Eestisse veel mingil hulgal Belarussile paigaldatud Soome päritolu korvtõstuk-kraanasid PATU-5000,tõstekõrgusega 12 meetrit.Jagati neid minu teada enamaltjaolt kolhoosidele vms põllumajandusettevõtetele.Ühe sellise (vl.aastaga 1988) masina pildi toon ka.Asub Haapsalus,vahepeal liikus mõne kuu ka Hiiumaal.


Soobel Kirjutas:Rakvere elevaatori territooriumil püüab pilku KRAZ(?) autokraana, sellise vôreja noolega. Asja teeb huvitavaks see, et kraana noolele on lisatud kaks vahesektsiooni, mis muudavad selle noole nii pikaks, et allalastult ulatuks ta esistangest vähemalt auto enese pikkuse jagu ettepoole. Muidu seisab ta seal juba aastaid, nool püsti.
Zis-150-el oli selline kõvera nokaga kraana,margiks vist LAZ...,Mehaaniliste piduritega,mõtlen kraana omi.Selline tänini töövõimelisena säilinud Tallinna lähistel.Samat versiooni kasutati ka 164/164A baasil ja esimesed 130-nedki kandsid enda peal sellist masinat. Samas oli ka 164a/130 samatüübilised sirge nokaga kraanad,margiks mingid K-....Üks selline sõitis Tallinnas veel 80. lõpul ringi.Neil oli ju ka nool masinast pea masina jagu eespool.Hijlem,kuskil 80 ndate esimesel poolel tulid samast kraanast ka versioonid kus tugikäppi ei pidanud juba käsitsi maha keerama,vaid need olid nagu praegustel autodel hüdraulilised.
Ja GAZ-53A baasil kraanad polnud üldsegi haruldased,80-ndatel oli neid KEK-ides ja ka mujal päris palju
Ja tõstevõime võis olla mõne ZIS/ZIL kraana versioonist suuremgi.Ma võin eksida,aga minu meelest oli nenda tõstevõime kuskil 5 tonni.
Tervitades,Flanagan
Kui mu mälu mind ei peta, siis oli Jõgeva emeksis paar nädalat tagasi kaks sõrestiknoolega MAZ-kraanat. Seal seismise eesmärk... kardan et väga ühene Sad
Tartu lähedal Viljandi maantee ääres on firma \"Ehtra\", mis pruugib MAZ-kraanat ja vene korvtõstukeid.
http://www.kraanad.ee/
Aga eile hommikul seisid Tartus Küüni tänaval tervelt kaks ühesugust GAZ 53-korvtõstukit, vist teleskoopiliselt toimiva sõrestiknoolega. Täpselt ei saanud aru, sest mõlemil olid nooled all. Landy piltidel sellist masinat pole.
Kehras üks ZILi baasil korvtõstuk(2 korviga)
Ja mingi akendeta MAZiromu seisab Tartu raudteejaama tasulises parklas, vist Ivanovets kraanaga.
Need on vast nn.redeltõstukid (korv on teleskoopredeli otsas),kahjuks ei oska hetkel täpsemat mudelitähist öelda.Kasutavad neid vähemalt Tallinnas aktiivselt nii elektri- kui ka kommunaalfirmad.


smolin Kirjutas:Tartu lähedal Viljandi maantee ääres on firma \"Ehtra\", mis pruugib MAZ-kraanat ja vene korvtõstukeid.
http://www.kraanad.ee/
Aga eile hommikul seisid Tartus Küüni tänaval tervelt kaks ühesugust GAZ 53-korvtõstukit, vist teleskoopiliselt toimiva sõrestiknoolega. Täpselt ei saanud aru, sest mõlemil olid nooled all. Landy piltidel sellist masinat pole.
Täna nägin Tartus Ilmatsalu tänaval Eesti Energia üüratul territooriumil ZIL 131 korvtõstukit.
Seal territooriumil on üldse igasugust imelikku veneaegset tehnikat nähtud, küll augupuurijaid, postipaigaldajaid, tohutupikki elektripostide vedamise kärusid. Kuna käib üleliigsete hoonete müümine või väljarentimine, on osa sellest kraamist ilmselt juba utiliseeritud e. vanarauda viidud.
Soobel Kirjutas:Rakvere elevaatori territooriumil püüab pilku KRAZ(?) autokraana, sellise vôreja noolega.

Üht KrAZ kraanat sai paar aastat tagasi nähtud vedelemas (ja küllap teeb ta seda praegugi) keset Ruhnu saart. Nool samamoodi taeva poole sirutet.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7