automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kuidas eemaldada M400/401 ninas asuvad iluliistud ?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Skalaar

kas ehk keegi on selle läbi teinud ja teab anda kasulikke näpunäiteid .
Skalaar Kirjutas:kas ehk keegi on selle läbi teinud ja teab anda kasulikke näpunäiteid .

Enamik tolle ajastu asju kinni kas kruvidega või mutritega. Aastakümned on need tihti kinni pannud/roostetanud,nii et oskamatu, kiirustav ja/või räpakas töö võib paljut hävitada.

Soovituslik eemaldamise järjekord.

1. Mögida kõik esinina kinnituskruvid/poldid ja liistude kinnituskruvid/poldid MoS2 eraldusõliga. Lasta seista nädala vähemalt ja nädal aega asja mitte üldse puutuda.

2. Vähemalt nädal hiljem mögida uuesti MoS2 eraldusmögiga ja siis mitte enne kahe tunni pärast kallale asuda. Soovitan esmalt eemalada kogu ninapleki koos liistudega, siis on ird-ninal parem ligipääs kruvidele/mutritele, st ninaplekk on kummuli nt miski pingi/töölaua peal maas. Kui midagi lahti ei tule, siis anda kergeid ja järske vasaralööke ja mögida uuesti (NB! Löögid ei tohi asja kõveaks taguda, st kasutada väga kerget vasarat). Äärmisel vajadusel võib/tuleb mutrid relakaga katki lõigata, kuid tuleb jälgida, et ei purustaks/lõikaks plekke!

3. Nina kummuli pingil tuleks mögida ninakruvisid veelkord. Ja siis poole tunni pärast hakata lahti keerama. Kruvisid hea teava sirge otsaga kruvikerajaga; kõlbavad veneaegsed korralikumad keerajad ning ca 100-kroonised või kallimad kaasajal müüdavad profikeerajad. NB! Odava keeajaga mitte kallale minna, see rikub kruvipea, nii et võib hiljem olla suurt jama lahti saamisega. Enne keeramist võib olla vajalik kergete vasaralöökidga kruvikeeraja pita puhastada kruvisälk ja avada löökidega kinniroostetanud liide.

Kui ei ole kruvid, on mutrid tikkpoldil, siis nid soovitan proovida kvaliteetse toru- või padrunvõtmega. Ei sobi 12-kandilised, peavad olema 6-kandilised, need ei kera mutril kanti maha. Ja profi omad, et kinnine mutter palju võtit ei rikuks. Siis keerab kas lahti või katki. Amatööri/poolprofi padrun keerab tavaliselt mutrist üle ja siis on vaidb relakas abiks...

4. Rikutud sälguga kruvid tuleb kas relakaga välja lõigata või puurida. NB! Jälle tuleb tegutseda ettevaatlikult, et mitte kahjustada plekki!

5. Puruks keeratud, puruks lõigatud või välja puuritud asjad tuleb:

- tikkpoltide osas tagasi keevitada (ettevaatlikult) pannes galvaaniliselt kaetud osa ümber märja kaltsu ja lastes traatkeevitusega nn \"jurtshaaval\" (galvaaniliselt kaetud osa ei tohi üle 100 kaadi kuumeneda);

- kruvie ja sissekeeratavate poltide osas veelkord mögida, köndiots kandiliseks lõigata ja käskruustangidega püüda välja keerata; kui ei õnnestu, siis välja puurida ja uus keere keerata (ei soovita ligineda varem kui nädal peale mögimist, katkikeeramist ja taasmögimist).

Mina olen niiviisi enamik Pobi \"ninasid\" ja ka muud kola lahti saanud. Nii lihtne see ongi. Loomulikult... teatud % liiteid keerab olenevalt säilivuse/rooste astmest ka niikuinii puruks ja need tuleb taastada.

Skalaar

suured tänud ................ ma nüüd ka targem !
See konkreetne habras silumiinitükk on mosse nina küljes kinni teraskruviga ja need metallid annavad omavahel reageerides praktiliselt igavese ühenduse. Mõttekas on kruvi ettevaatlikult hea teava puuriga aeglaste pöretega välja puurida keeret rikkumata ja katsuda siis näpitsatega välja keerata. Õliga leotamised kõik omal kohal.