automoto.ee foorumid

Täisversioon: Palun aidake vea leidmisel
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

WorldChemp

[size=2][font=Arial][color=black]Mul on Mini mopeedi mootor stella raamil. Viga on selles, et miski blokkab terve mootori, käigud et tööta, ja vänt lööb tyhja. Mis võiks seda põhjustada.(Hammasrattad, kuullaagrid)

WorldChemp

Mootor on v501 m
võta sidur lahti endal am arvan et seal on sul viga midagi...

WorldChemp

Selles viga ple, sest mootorist tuli kuullagri tykke.....

harley

nu mis sa veel ootad siis... mootor pulkadeks laiali, ega enne teada ei saa mis viga.. ja kui veel laagri tükke tuli, siis tahad sõita v ?

WorldChemp

OK..... Sain vea teada..... 2 uut kolvirõngast. Üks hammasratas o n ka väga kulung ja ajab tykke välja(se käiguvahetuse juures olev hammasratas(kuda seda nimetatakse))Kui need on uues siis peaks se jälle töötama......
WorldChemp Kirjutas:OK..... Sain vea teada..... 2 uut kolvirõngast. Üks hammasratas o n ka väga kulung ja ajab tykke välja(se käiguvahetuse juures olev hammasratas(kuda seda nimetatakse))Kui need on uues siis peaks se jälle töötama......

Ma ei saa aru, kuidas saab mootorit ekspluateerida rahus nii, et seal tööorganite (hammasrattad, kuullaagid jm) TÜKKE hakkab tulema.

Reeglina on purunemine vahel väsimuse, ülekoormuse, valuvea jm tõttu paratamatu, kuid... iga sellise juhtumi korral tuleb mootor KOHESELT seisata ja osandada algosadeks, sest purunenud detaili tükid võivad purustada/vigastada teisi detaile lausa ahelreaktsioonina. Millele järgneb kogu lahtivõetud liikuva osa (korpused, laagrid, võlli, hammasrattad) kriitiline ülevaatamine ning viimase kui ühe purunenud/vigastatud/sissesöönud detaili vahetamine. Vaid lubatud loomuliku kulumise piires olevad detailid võib jätta samad.

Nt mootorrattal võib reeglina purunenud laager hävitada hammasrattaid, võlle kui ka korpused. Kui kohe ei reageeri, võib kogu mootor muutuda vanarauaks Sad küll on nähtud elus sääraseid isendeid...

WorldChemp

Nojah, Mul on se jupp mis vahetab käiku(üks jupp liigub keskel ja vahetab)päris puru(kuidas seda juppi nimetatakse) ja kaks kolvirõngast kah siis peaks päris tore olema jälle

WorldChemp

Ikka se käiguvahetuse 1 või 2 käigu hammasratta hambad on poolenisti puudu. Kas se võiski kogu probla olla??
Üks asi on suhteliselt kindel:
Kui käigukastist tuleb metallitükke, siis kolvirõngastes probleem olla ei saa.

WorldChemp Kirjutas:Ikka se käiguvahetuse 1 või 2 käigu hammasratta hambad on poolenisti puudu. Kas se võiski kogu probla olla??

Loe korralikult mu eelmist vastust - kui midagi on mootoris (resp. käigukastis) purunenud, võta kõik algosadeks lahti, vaata kõik detailid kriitiliselt üle ja vaheta KÕIK purunenud/vigastatud/piirkulunud osad, uurides igat viimset kui pulka. Ühe detaili purunemine võib vallandada ahelreaktsioonina teistel detailidel kõiki nimetet kolme omadust. Mida rohkem peale (esimest) purunemist edasi sõita, seda enam muide.

Hammasratas, millel osa hambaid on puudu, ei täida loomulikult oma funktsioone - edastada pöörlemine ühelt võllilt teisele. Ja vedav võll pöörleb sel juhul loomulikult tühja; olenemata sellest, kas tegu on käivituskangi võlli hammassektoriga (vt Su kurdetud mure), S-klassi mersu roolilatiga või tuumapommide sahti luuki liigutava reduktoriga Wink

Ja kui säärane hammasrataste murdumine on toimunud, on mittetoimiv/ragisev ülekanne pool häda. Teine pool häda seisneb selles, et vaid Jumal taevas teab, kuhu needsinased murtud hambad (käigukastis) otsustavad liikuda. Kui teiste hammasrataste vahele, siis tuleb võib-olla needki varsti emeksi poole sõidutada. Kui aga näiteks kuullaagrite sisemusse (õlituse eesmärgil on need käigukasti poolt tihti lahtise separaatoriga), siis näeme võibolla varsti poolikuid kuule ja murdunud separaatoreid. Samuti ka laagri/võlli loperdamisest tingitud muude detailide purunemisi, piirkulumisi ja sissesöömisi. Sa mainisid midagi ju ringihulpivatest kuulidest ka... ?

Napilnik

Tegelt, kui kast pudenema hakkab, siis tuleks vaadata, kas ei peaks oma sõiduharjumusi muutma või võimasama pilli muretsema. Nende moppidega on üks suur probleem, kui ei kulgeta rahulikult punktist a punkti b, milleks nad ette on nähtud vaid tõmmatakse nagu krossikaga kanda ja joonelt üle mätaste... Küll nad siis lagunevad ka.Cool
Tegelikult on mul tunne et paljud siin foorumis abiotsjad tuleks saata sõitmis kursustele, sest 50cm nüüd enda jõududega käigukasti ära ei lõhu, selleks on ikka inimese vale käiguvahetus stiil. Deltal on piisavalt hea käigukast et saab siis kui juba liigud ilma sidurita isegi käike vahetada ilma igasuguste raksudeta (ärge järele hakake proovima, sest siis on neid abipalujaid juures...)

Sry! vähe teemast mööda aga nii ta on...