automoto.ee foorumid

Täisversioon: moskvich 408 mootor???
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

õlirull

oman mosset 407 millel 408 mootor..kere on väga korralik. mõtlesin et hakkax vaixelt putitama teex kap remondi...praegu on kere puhtax kistud, mootor maha ja sisu ja polstrid välja.
aga sellest mootorist siis! et kuidas teda teha paremax mootori nagunii kisun juppidex ja hakkan kulund juppe vahetama.kuidas muuta mootorit töökindlamax ja et paremini liigux..kuulsin et sellel surveaste väga madal..kas olex kuidagi võimalik plokikaant lihvida.palju tohib ylce lihvida seda?? ja kuidas seda lihvimist ylce teostataxe..???? mul isal on tööjuures mingi siuke puuri meenutav freespink millel otsas siuke mitme teraga kettakujuline ots mida saab liigutada neljas suunas?? mõtsin et sellega äkki saab natuke pealt maha freesida..või on koduseid võimalusi kaa ??
Madal surve on hea, saab otse kompressorit või turbot panna!
õlirull Kirjutas:kas olex kuidagi võimalik plokikaant lihvida.palju tohib ylce lihvida seda?? ja kuidas seda lihvimist ylce teostataxe..???? mul isal on tööjuures mingi siuke puuri meenutav freespink millel otsas siuke mitme teraga kettakujuline ots mida saab liigutada neljas suunas?? mõtsin et sellega äkki saab natuke pealt maha freesida..või on koduseid võimalusi kaa ??

Suure käiakiviga. Võtad kaane sülle ja kivi kätte ning hakkad ringikujulisi liigutusi tegema Smile Paari nädalaga peaks hea saama Big Grin Aga kui palju maha võtta, ei julge pakkuda.
Alustuseks võiks korraliku kapremondi teha mootorile.

eesti keele tunnid

p@keelep***e
õlirull Kirjutas:kuidas muuta mootorit töökindlamax ja et paremini liigux..

Teha professionaali poolt täielik osandamine, detailide kuluvuse hinnang ning kõik piirkulunud detailid asendada. Ning siis taas kogemustega professionaali poolt mootor taas kokku vajalike uute ja/või paikasobitet/lihvit (nt klapid) juppidega.

Edasi - sissesõidul (esimesed 5000 km kindlasti) mitte rakendada suuri kiirusi, koormusi ning kiirendusi. Kui mootoris on midagi olulist väntmehhanismist remonditud ja/või sendatud (uued rõngad, saaled vms), siis ei soovita esimesed 5000 km nt mingil juhul sel mootoril üle 70 km/h. Eriti ettevaatlikult tuleks käitada seda peale esimest 500 km, mis on sissetöötamise olulisim periood - veel väiksem kiirendus, veel väiksemad koormused ja väiksem lõppkiirus.

Vene masina tükkide töötlused on kaasaegsete Lääne masinatega võrreldes palju rohkamakama töötlusega, seepärast on uute/remonditud tükkide õigel sissetöötamisel siin palju olulisem roll.

Kui mootor on korras, ei soovita ma seda ei laiali kiskuda ega midagi asendama/muutma hakata. Kasvõi seepärast, et hing kibeleb ikka 60-70 km/h suuremate kiiruste järele Smile ... mida sissetöötamisel talle lubada aga ei tohi.

õlirull Kirjutas:kuulsin et sellel surveaste väga madal..kas olex kuidagi võimalik plokikaant lihvida.palju tohib ylce lihvida seda??

Suurem surveaste tekitab mootoris suuremaid koormusi ning vähendab detailide eluiga ja seega ka töökindlust. Mootor on konstruktorite poolt projekteeritud tervikuna ja seega on ta liikuvad detailid arvestatud tehase surveastme poolt ettenähtud koormustele. Vrd - forsseeritud võistlusmasinad kestavad ikka üüratult vähem kui tavalised (deforseeritud) seeriamasinad.

Kui Sa siiski hoolimata purunemisaldisusest ning töökindluse kaost soovid kõrgema surveastme ja sellega seotud väikse võimsusevõidu saavutamiseks kaant lihvida, siis pead arvestama järgmiste asjaoludega:

- Plokikaane tihendialune pind peab olema rangelt (murdosa millimeetrite täpsusega) tasapinnaline ja sile; vastasel korral ei hakka plokikaane tihend pidama. Ehk siis mootori \"mahlad\" (vesi+ õli) lähevad segamini ja/või kompressioon väljub atmosfääri või veesärki. Seetõttu soovitan soojalt lihvimise teostada professionaalide poolt erisisustusega töökojas.

- Enne igasugust lihvimist tuleb veenduda kolbide/klappide ja küünalde dünaamika geomeetrias. Ehk siis maakeeles - veenduda, et mahavõetud millimeeter (millimeetrid) ei põhjusta seda, et kolb ja klapid omavahel rõõmsalt kolakaga kokku saavad (408 mootor on rippklappidega).

- Arvesta, et nt 1 mm mahalihvimisel liiguvad väntvõll ja nukkvõll omavahel 1 mm lähemale ning see on eelkõige tunda nukkvõlli ajamis, mille geomeetria muutub. Märksõnad - hammasrataste hambuvus, keti istumine, klappide jaotusfaasid...

Plokikaasi muide lihvitakse kaasajal üsna sageli, kuigi reeglina mitte surveastme tõstmise eesmärgil. Nimelt kaasaegsetel autodel kipub jahutusvedeliku ringkäigu katkemisest tingit temperatuuri tõus plokikaant kaardu keerama. Misjärel saab selle kaardumuse (kui see just väga suur ei ole) tasapinnaliseks lihvida. Nii et mitmedki värkstoad peaksid seda töövõtet tundma Smile
408 mootorist pole minu arust mõtetki mingit imeasja teha. Nõrgim koht neil olla saaled, mis kuluvad kiiresti, hea kui 100000 vastu peavad. Kiiret tuuri ta ka ei kannata. Mina arvan, et surveastet tõstes, saab sellest sootuks imepärase pilli, millest ei tea iial, kuhu võsa vahele ta sind jätab.
Muideks, nukkvõlli ülekanne käib tal hammasrataste, mitte rihma ega ketiga, sestap ma ei kujuta üldse ette, milline töö peaks olema ploki või kaante lihvimine.
Üks asi, mida temaga teha tasub, on 412klappide sobitamine-treimine, need klapid ei põle üle 76-kanguses bensiinis ära.
Soobel Kirjutas:408 mootorist pole minu arust mõtetki mingit imeasja teha. Nõrgim koht neil olla saaled, mis kuluvad kiiresti, hea kui 100000 vastu peavad. Kiiret tuuri ta ka ei kannata. Mina arvan, et surveastet tõstes, saab sellest sootuks imepärase pilli, millest ei tea iial, kuhu võsa vahele ta sind jätab.
Muideks, nukkvõlli ülekanne käib tal hammasrataste, mitte rihma ega ketiga, sestap ma ei kujuta üldse ette, milline töö peaks olema ploki või kaante lihvimine.
Üks asi, mida temaga teha tasub, on 412klappide sobitamine-treimine, need klapid ei põle üle 76-kanguses bensiinis ära.
Kaane lihvimine käib nagu kõigil teistelgi mootoritel,sest ega Sa sealt ju sentimeetreid maha ei höövelda.Sel mootoril on jah nukkvõll alumisega astusega,st.asub teine mootori plokis.ja saab käituse väntvõllilt hammasratta abil.Hammasratas ise aga on tekstoliidist,metallsüdamikuga.Konstruktsioon sama nagu Gaz-i ja ka Zaz 968 mootoril.Ja selle hammasrattaga on veidi probleeme.Küll hakkab südamik loksuma,lõpuks läheb päris lahti,või siis tuleb paar järjestikust hammast maha.Tavalislt juhtub see mootori käivitamisel.Ainuke abi on siis hammasratta vahetus.Sellise konstruktsiooniga mootoril on kasutusel üsnagi pikad tõukurvardad mis käitavad nookureid mis asetsevad võllil mida saab näha kui võtta maha klapikambri kaan.Selle võlli kaudu saavad nookurid ka oma õlituse.Isiklikust kogemusest või öelda ,et sellega seoses kah mõned probleemid,mida olen kogenud ZAZ968 ja UAZ 469 mootoriga(Gaz21,24)Õlikanal läheb umbe ja osa nookureid jääb kuivale.Tagajärjeks taas veidi pusimist.Mosse mootoritega(407,408) sellist probleemi pole mul esinenud.Samas võin öelda,et ei näe erilist põhjust ja ka vajadust selle mootori (408 siis) forseerimiseks,tavavariandiski ta tegelikult üsnagi mõnus ja vaikne vaikseks ja rahulikuks kulgemiseks.
Tervitades ,Flanagan
Ei olnud forseerimise mõttes,aga 408 motole sai pandud vazi väljalaske klapid,et saaks sõita 92-95 bensiiniga.Ei tekkinud probleeme kui sõita kuni 80km/h aga kui pikalt tulistada rohkem kui 80,siis sulasid kolvid.
tarmiit Kirjutas:Ei olnud forseerimise mõttes,aga 408 motole sai pandud vazi väljalaske klapid,et saaks sõita 92-95 bensiiniga.Ei tekkinud probleeme kui sõita kuni 80km/h aga kui pikalt tulistada rohkem kui 80,siis sulasid kolvid.
Kolvid sulasid?!Mis jutt see selline nüüd on?
Tervitades,Flanagan
olks...sõnastasin valesti,kolvi keskele sulas,põles jne. auk!!