automoto.ee foorumid

Täisversioon: väntvõll
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere mul selline jama et kuulsin et mootoris käis nagu midagi hirmsasti vastu ning siis võtsin ühekülekarbi lahti ja nõksutasin magneetot ning tundisin et midagi ngau lahti...nii võtsin silindri maha ja jama kui suur see puks või laager mis ta seal on vänvõlli keskel loksus täiega....keps loksus selle külejes...et kas ma pean kohe uue väntvõlla ostma või annab sea julkarit sel kesekle vahetada?? ise kyll kahtlen selles pikk ja keeruline jutt
Oleneb mootorist ja selle varuosade haruldusest -. Sa ei maininud, millise margi ja mudeli riistapuuga on tegu.

Põhimõtteliselt annab tugeva pressi all väntvõlli pooled enamasti lahti pressida ning kepsulaagri ja/või kepsu vahetada ning asja tagasi kokku pressida. Millele järgneb kogu krempli ülitäpne rihtiajamine ja tasakaalustamine. Loomulikult saab kõike seda teha Eestis vaid loetud paikades (erisisseseadega töökodades).

Kardan, et seeriaviisiliselt toodetud isenditel, mida palju liikumas, ei tasu see tegevus ära. St majanduslikult on odavam otsida uus korras väntvõll, kui hakata niiviisi vana restaureerima.
Jutt on jah pikk ja keeruline. Selleks, et potensiaalsed aitajad sinu murest (ka edaspidi) aru saaksid, peaksid järgima paari lihtsat õpetust:

1. Kasuta lihtlauseid.
2. Kasuta kirjavahemärke.
3. Loe enne teema/postituse tekitamist oma jutt uuesti läbi ning paranda näpukad.
4. Kui eelneva kolme õpetuse järgi ei ole võimalik kirjutada, siis mõtle tõsiselt järele, kas ikka on vaja kirjutada.


Siin ka minu arvamus su mure kohta:

Keps peabki \"selle\" küljes loksuma. Ainult mitte vertikaalis (üles-alla).
Lase mõnel inimesel, kes on asjaga rohkem kokku puutunud, asi üle vaada enne, kui tormad väntvõlli remontima/uut ostma.
Uus väntvõll on suht kallis asi.


Roono

kepsu on ka vahetatud kodus kruustangid vahel ja pärast rihti aetud ja kui ei ole ihti saadud siis viidud treipingi peale ning seal rihti aetud
Crazydonkey Kirjutas:ma tean jah. ma ostsin oma mopile kah uue väntvõlli. krt paljax röövivad 300 eeku mingiu väikse jublaka heaks no aitäh onju

300 krooni on tühine summa väntvõlli eest,vaata kallid vändad muudel ratastel on (izh,jawa ,emmilised).Lääne ratastest ei tasu rääkida

Crazydonkey

lääne rattad on paremad kh..
uutel läheb oma miu aastat kui hakkad midagi välja vahetama
Roono Kirjutas:kepsu on ka vahetatud kodus kruustangid vahel ja pärast rihti aetud ja kui ei ole ihti saadud siis viidud treipingi peale ning seal rihti aetud
Seleta palun lähemalt, kuidas on võimalik väntvõlli ilma treipingita rihti ajada?

Roono

mässad ja tegeled sell väntvõllga mis on kruustangid vehel kuni ilist sirgeks saad. ausalt öeldes ma ei viitsi seda kirjutada kuidas aga endal peab ka niipalju kujutlusvõimet olema et kuidas saad ta rihti ajada aga kui kujutlusvõimet ei ole siis on ikka jama küll
Aitäh, sain kohe palju targemaks. Ma hakkan nüüd tellimustööna ise keldris väntvõlle remontima. Kõige parem on see, et kell-indikaatoreid vaja ei lähe.
Roono Kirjutas:mässad ja tegeled sell väntvõllga mis on kruustangid vehel kuni ilist sirgeks saad. ausalt öeldes ma ei viitsi seda kirjutada kuidas aga endal peab ka niipalju kujutlusvõimet olema et kuidas saad ta rihti ajada aga kui kujutlusvõimet ei ole siis on ikka jama küll

ohjah. mul on kujutlusvõimet ja oskusigi. seepärast teangi, et selleks \"rihtiajamiseks\" on vaja midagi muud ka kui sina mainid. ole hea mees ja jäta see kelkimine, muidu jätad tühikargaja mulje. selgita parem, kuidas sa seda käepäraselt ja lollikindlalt tegid või määrid oma maine siin lõplikult ära.

püüa aru saada, et on terve rida töid, mille silma/kõrva järgi tegemise üle ei tohi küll uhke olla. see näitab lihtsalt, et sa ei jaga ikka mitte kui midagi sellest.
Roono Kirjutas:mässad ja tegeled sell väntvõllga mis on kruustangid vehel kuni ilist sirgeks saad. ausalt öeldes ma ei viitsi seda kirjutada kuidas aga...

Ja siis kurdetakse pärast, et Vene tehnika peab vaid mõned kuud vastu ja siis kohe laiali... Korralik võrr/mopeed kestab mõistlikul kasutamisel ja oskuslikul hooldamisel/remontimisel aastaid. Ja väikese kasutamise korral aastakümneidki. Tean vanahärrat, kes oma 1960te aastate alguse Gaujaga põristas veel 1990te alguses ringi. Kui vanahärra taevastele teedele juba sõitma oli siirdunud, ei taibanud ma kahjuks aparaadi saatusel silma peal hoida. Ja põllurallikaks ta läks ning laiali peksti Sad

Mis väntvõlli puutub, siis see käib ju hiiglama kiiresti (üle 60 tuuri sekundis) ringi ning mina küll ei julgeks seda niisama ükskõik kus ja ükskõik kuidas kõhu- või tagumikutunde järgi kokku panna. Vähemalt tuleks ehitada miski laagripukke, tugesid ja indikaatorkelli sisaldav rakis, mis mu taguotsatunnet kas kinnitavad või ümber lükkavad.

Aga noh... see kõik on palju kallim/mahukam vastava teenuse ostmisest (vajadusel) ja nii mu kunagi vanarauast päästetud indikaatorkellad puhkavadki seni oma vutlarites Smile

Roono

võtad väntvõlli laiali vahetad need laagrid ära ja paned uuest kokku. siis paned silmajärgi paika ja surud kruustangide vahel kokku. siis kärnid vähe otsi ja valma. siis võtad suvalised mootori pooled ja paned selle väntvõlli sinna sisse (koos laagritega kui keegi aru ei saa) sii kpaneb mootori pooled mõne mutriga kokku ja vaatad et kas käib ringi kui ei käi siis võtad lahti ja teed uuest.
senikaua teed kui lõpuks korralikult valmis saad. ja kui arvate et võib laiali minna siis võib vähe keevi ka panna.
muidu see käib nii et teeb väiksed faasid (lohud) aukudesse ja laseb keevi täis ja pärast tõmbab keevi sirgeks.
kui keegi ei usu siis viige treia juurde või siis ostke uus.
See ringi käimine on üksasi aga kas ta sul ka tasakaalu jääb kui sa sealt veel keevitusega üle oled käinud. Kui tasakaalust välja jääb siis on ta varsti laiali ja vingutakse et tehnika oli S..TToungue
Roono Kirjutas:võtad väntvõlli laiali vahetad need laagrid ära ja paned uuest kokku. siis paned silmajärgi paika...

...paneb mootori pooled mõne mutriga kokku ja vaatad et kas käib ringi kui ei käi siis võtad lahti ja teed uuest.

Tavaline radiaal-kuullaager lubab alati pisiväikest nurkloksu saalede (võrude) vahel. Seda pisinatuke ka uuest peast ning mida rohkem ta kulub (end sisse töötab), seda suuremat nurkloksu ta lubab. Selline nurkloks on võrratult suurem kui radiaal-laagri loks teljega ristiolevas suunas - korras oleval laagril seda viimast praktiliselt ei esine. Eelnimetet väike nurkloks ei ole normaal-ekspluatatsioonis ohtlik, sest reeglina kasutatakse radiaal-laagreid paaris - ühel teljel kaks laagrit. See välistab (nurk)loksumise töötamise ajal täielikult.

Eelöeldu kehtib muidugi juhul, kui nii võll kui ka laagriavad on rangelt ühel joonel. Kui päriselt ei ole, siis lubab eelnimetet nurkloks võllil veel laagrite sees üsna vabalt pöörelda. Ehk siis - sellest, et Sul väntvõll koos laagritega kokkupandud korpuses ringi käib, ei järeldu veel, et võlli mõlemad otsad asetsevad rangelt ühel teljel. Eeltoodud nurkloksu võrra võib asi visata ja Sa laod niiviisi kõvera võlliga isendi rõõmsalt kokku. Tulemuseks on tuntav disbalanss/värisemine sagedusega 50-60 tuuri sekundis (3000-3600 rpm), mis asja lihtsalt laiali raputab / ära kulutab.

Ehk siis - kiskuge väntvõlle lahti ainult spets-sisseseadega (tasakaalustuspink + indikaatorkelladega seade samatelgsuse kontrolliks) töökodades ja kogu muusika. Minu poolest võib teema lukku panna, sest edasi ei ole mõtet vaielda.