automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mosu 401 aastast 1955. . .
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3

volvofriik

Miks küll mina endise mosseomanikuna(oli nii 401 kui ka 403) teadsin,et 401 oli Leida ja 403 Alma....?
Niisiis mis vahepeal tehtud:
*tagaporikatel värvieemaldajaga värv mahavõetud ja siis ketaslõikuriga lihvitud siledamaks
*esikannelt värvieemaldiga puhastatud ja lihvitud natuke
*armatuuri kellad eemaldatud

Nüüd mõnipäev, arvatavasti nädalavahetusel harjutan püstoliga värvimist - krundin porikad ja esikandle ära . . .

Hetkel siis selliseid juppe vaja:
*korralikke esiporikaid
*uusi kumme
*korralikke stangesid
*korralikke iluliiste eriti esikandlepeale
*korralikku juhiust
*originaal tagatuld korralikku
*originaalseid esitulesid
*originaal kojamehesüsteemi (täisvärki koos lülitiga)

Muidu igast juppe võib pakkuda . . .

Praegalt vaja oleks co keevitust, vaja keevitada aga elektriga ei saa plekki keevitada, gaasiga läheb plekk kõveraks. Kui kellegil on pakkuda normaalses korras co keevitust (võib ka veneoma olla) siis andke teada, pm kaudu või saatke mail tamar99@hot.ee asukoht võiks jääda lõunaeestikanti .

PS: tegin ka mingid pildid kuid kehvad on, sest eriti ei viitsind head nurka otsida SIIN
Ohh, heldimus tuleb peale neid pilte vaadates Smile Mul oli omal kah mingil hetkel Alma soetamise plaan, aga olud muutusid Sad Naabrimehel seisab praegugi üks selline õue peal, kuid on teine juba väga mulla karva. Et kodused tuld välja purskavad, kui Almast rääkida, siis rahu nimel piirdun lugemisega, kuidas teistel edeneb. Igatahes jõudu!!
Et siis küsimus mida teha? Mootoris kahtlane hääl - saaled läbi. Ja oleks loogiline saaled äravahetada. Aga mida teha kui saalesid ei saa vahetada? St: saaled on kepsu sees nagu valatud või nii et ei saa eraldi vahetada ja korralikke kepse kah eitea kust saaks . . .
Misasja saaled on kepsu sisse valatud kas oled kindel?? ei usu.
Korralik treial suure pingiga treib sul nad välja, kui ise teha tahad kuumuta veidi. Ps otsest leeki ei tohi anda.
Trei, kuumuta välja või lõika lõikuriga välja, nad lihtsalt kõvasti kinni muidu saab hakkama küll.
Mitmed inimesed peale minu on samal arvamusel ja mul lahtised kepsud millest teen homme pildi, et näeksite täpsemalt et on nii . . .
unimüts Kirjutas:Misasja saaled on kepsu sisse valatud kas oled kindel?? ei usu.
Korralik treial suure pingiga treib sul nad välja, kui ise teha tahad kuumuta veidi. Ps otsest leeki ei tohi anda.
Trei, kuumuta välja või lõika lõikuriga välja, nad lihtsalt kõvasti kinni muidu saab hakkama küll.
Tamar99 jutt õige, ma isegi selle juures pead murdnud. Ootan huviga lahendust.

Tom.
Almal olidki valatud saaled. Ise tegin nii et lasin sepal babiidist (vist oli margiks B3) valada, misjärel viisin treiali kätte, kes vastava rakise abil treis nad mõõtu. Seejärel anti viimane lihv käsitsi, kusjuures asja ebaõnnestumise suurim oht on see et kolvisõrme ja saale tsentri vaheline kaugus peab õigeks jääma.
Vahepeal suurt midagi tehtud pole, peale esiklaasi eemaldamise.
Mida teha plekkidega näiteks uksed - kas võtta maha keemiaga või lasta liivapritsis ärakäia=? Aga ikka pole mootorist jagusaand Sad vaja saaled äravahetada aga ei saa juu sest need sissevalatud ja midagi ``leiutada`` kah ei oska. Aga äkki on mõni spets kes oskaks nõu anda selles valdkonnas?
Millise värviga siis on kõige parem autot värvida? Sadolin mida mu isa soovitas millega ta vanasti sikse ülevärvis pidi normaalne olema aga mõned väidavad et ei kõlba kuskile. Muidu kas põhjaalt ja rattakoopaid seest sobib värvida pentaprimiga sest nagunii näha ei jää?
Aga see järjekord halja metallikohta: krunt,pahtel,pritspahtel ja siis värv?
kuidas siis valida värve ja pahtleid et omavahel sobiksid kokku? Milline on hea pahtel ?
(sellest kirjutatud palju aga ... jah).
tamar99 Kirjutas:Aga see järjekord halja metallikohta: krunt,pahtel,pritspahtel ja siis värv?
kuidas siis valida värve ja pahtleid et omavahel sobiksid kokku? Milline on hea pahtel ?
(sellest kirjutatud palju aga ... jah).

lisaks siinsetele teemadele kereremondi lühikonspekt ja rooste eemaldus jne, (mis sul tõenäoliselt on juba pähe õpitud), on üks päris hea autode remontvärvimise teemaline eestikeelne jutt SIIN ,
muuhulgas ka eeltöödest ja sellest, millised pahtlid ja krundid ja värvid omavahel sobivad.

mis puutub Sadolini odavatesse autovärvidesse, siis oma kogemuse põhjal ütleks, et on selline \"käib kah\" tüüpi asi. Algul oli üsna kena, st. läikele ja siledusele polnud midagi ette heita. Nii umbes paar aastat. Aga siis hakkas järjest rohkem pleekima ja matimaks muutuma. Nüüd, 10 aastat hiljem pole algsest ilust enam midagi järele jäänud ja ka vahaga ei saa enam läikima. Samas, 10 aastat vastupidamist pole üldse paha tulemus mõnesaja krooni eest.
Auto on muidugi ka vatti ja vilet saanud ning kogu aeg karmide ilmastikuolude käes viibinud. Kui seisaks enamasti garaažis, võibolla ei juhtukski midagi. Ja eks kõik värvid ajapikku pleegivad vähemal või suuremal määral.
Et küsiks siis: Kas M400/401 omabki ainult üht tagatuld?
Minu teada küll,see mis oli wassakus servas ja oli ka numbritule eest.Toised praegu nähtawd on kõik hiljem juurde aretatud.
Egas keegi oska öelda mida saaltega teha?
Hetkel kõigerohkem oleks vaja esiporikaid ja korralikku juhiust, võivad vajada nokitsemist.
[Pilt: 0647638376.jpg]
tamar99 Kirjutas:Egas keegi oska öelda mida saaltega teha?

kas poleks kõige lihtsam vahetada mootor või väntvõll(nii et kolvid ja plokk jäävad vanad)? Poleks küll nii hea, kui tutikad valatud saaled, aga kui muu variant pole kättesaadav, siis ikkagi võimalus.
TeeTL Kirjutas:kas poleks kõige lihtsam vahetada mootor või väntvõll(nii et kolvid ja plokk jäävad vanad)? Poleks küll nii hea, kui tutikad valatud saaled, aga kui muu variant pole kättesaadav, siis ikkagi võimalus.
Parim lahendus oleks osta poest uus mootor, kuid kahjuks seda võimalust meil kahjuks pole enam mitukümmend aastat.
Soovitan pöörduda mõne vanema lukksepa poole, nemad teavad kuidas seda vanasti tehti, kahjuks pole muud võimalust kui samuti talitada. Pärast Almat tulid sellised mootorid, millel olid vahetatavad saaled, kuid seegi teadmine kuigipalju edasi ei aita.
Olen ise kogu selle värgi läbi teinud: lasin väntvõlli ära lihvida, kepsu saaledelt tulega sulami maha võtnud, sepal lasknud uue sulami (babiit B3) peale valada, treailil mõõtu treida (väikese varuga) ja siis käsitsi parajaks sobitanud (tööriista nimi ei tule meelde), samal ajal märkimispastaga proovides, millist kohta vaja täiendavalt töödelda.
Eks ta paras nuhtlus on aga alternatiive palju pole.
Igatahes edu ja kannatust!!!
pole kunagi ALMA kepsu näinud ega käes hoidnud, kuid kas ei ole võimalik siis asendada mõne teise auto kepsuga? Tuuning firmad müüvad ju igasugu kergsulamist kepse ehk leidub vajaliku sõrme-vända augu ja pikkusega keps. Või treida siis nii palju maha ja sälgud sisse, et oleks võimalik lisada saaled sinna.
Võimalik et minu ideed utoopilised aga kindlasti leidub mõni variant. 90ndate alguses oli mul audi100gls 2.0 rida4 mootoriga millele ei saanud saalesid, sai siis sisse pandud mosse omad ja kestsid lõpuni kuniks auto sai maha müüdud.
Sai harjutatud kruntimist, vajab veel pahteldamist aga värvimisekohapealt päris hea, ise värvisinCool.
Taustal minu ``korrasRolleyes`` riiulid.
[Pilt: 0857ceafab.jpg]
[Pilt: 10747d7fcb.jpg]
[Pilt: 83de9e1f6e.jpg]
[Pilt: im0005063xv.th.jpg]
[Pilt: im0005070lf.th.jpg]

Sai siis värvi eemaldatud. Varsti krunt peale.
Lehti: 1 2 3