automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mosu 401 aastast 1955. . .
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tegu siis minu projektiga mida ma üritan võimalikult originaaliks nii tehnika kui välimusepoolest teha. Mootor ja käiguosa on korras,mootor käib ideaalselt ja isegi sumbutaja ei plärise, vaid käib vaikselt. Kuid mitte kõige ideaalsemalt, mootoris oli imelik terav kolin mis on arvatavasti saaledSad Sad .

Pildid SiiN

Ahjaa kui kellegil on almamosse juppe müüa siis andke teada oleks huvitatud ...

[Pilt: 6d9503e45d.jpg]
Egas midagi,jõudu!


P.S. mis su muhust saab?
Muhk saab ka kunagi korda ja kavatsen vasti nüüd temaga ühe tiiru teha et tuulutada ning siis heasse kohta kus ta mädanema ei kipuks...
Küsimus et kuidas küljest almal võtta ukse ja aknaväntasid? Ja kuidas oleks lihtsaim viis kellade ja üleüldse terve armatuuri vidinate äravõtmiseks ? Sinna ei pääse hästi võtmetega ligi see on jama asi ja kuda uksi ära võtta eest?
tamar99 Kirjutas:Küsimus et kuidas küljest almal võtta ukse ja aknaväntasid?

http://m400.km.ru/ on täismahus remondi- ja hooldusraamatud olemas PDF vormingus. Annavad Su küsimusele adekvaatse vastuse. Reeglina on linkide äravõtmiseks vaja puust abivahendit, mis pressib alusrõnga allapoole ja siis saab teatud tihvti välja võtta. Vähemalt Pobil on nii (olen teinud) ja mitmetel tolle ajastu autodel... Almal peaks ka olema, kui mu mälu mind ei peta.


tamar99 Kirjutas:Ja kuidas oleks lihtsaim viis kellade ja üleüldse terve armatuuri vidinate äravõtmiseks ? Sinna ei pääse hästi võtmetega ligi see on jama asi...

1. Esiiste välja.
2. Muu liikuv kola ära esiistme juurest. Põrandakandi korral võimalusel käigukast (vähemalt kang) välja.
3. Selili armatuurlaua alla, kandelamp kõhul
4. Kogu armatuurialune on nagu peo peal ning ettevaatlikult kõik kruvid ja poldid lahti keerata. Kui vaja, siis valmistada lühemaid eri-; padrun- vm võtmeid ja abivahendeid.

Pobil on ruumi veelgi vähem kui Almal ja ma osandasin armatuurialuse just nii.


tamar99 Kirjutas:... ju kuda uksi ära võtta eest?

1. MoS2 mögi uksekruvidele peale.
2. Oodata nädal/kaks ja mitte kibeleda kruvima (ei ole vaja rakendada, kui uksed on viimase 5-10 aas6ta jooksul eest käindu)
3. Osta löök-kruvikeeraja, profi oma.
4. Lüüa kruvidele löökkeerajaga peale, seni kui need liikuma hakkavad. NB! Mitte vigastada kruvide sälke!
5. Kui ei liigu, siis mögida veelkord MoS2ga ja oodata (mõned nädalad/kuud) proovida jälle.

Mina eemaldasin Pobi uksed just nii. Üks uks tahtis mögiga vedeleda pool aastat, enne kui viimased 2 kruvi keerama andsid... muude korral piisas mõnest nädalast/kuust.
tamar99 Kirjutas:Ja kuidas oleks lihtsaim viis kellade ja üleüldse terve armatuuri vidinate äravõtmiseks ?

Ahjaa, unustasin - elektrisüsteemi osandamisel oleks soovitav otsad tähistada, mis kus oli. Või meelde jätta. Muidu on hiljem üliraske tagasi panna Smile

Kui juhtmestik hävinud, kriitilises seisus (nt praguennud isolatsioon), totaalselt ümber ehitatud või plaan nagunii see uus teha, siis ei ole vaja eeltoodud soovitust järgida Siis tuleb kirjanduse põhjal nagunii uus juhtmestik teha Smile
Tänud Valdole ... Täna peale kooli ma ostsin omale spets mögina mis ongi se mögin millest Valdo rääkis ja pihustasin ustekruvidele ja uksehingedele ja teistele kinniolevatele kruvidele...
Eriti libedalt tulevad uksed korraliku suruõhukruvikeerajaga maha.
mihkel Kirjutas:Eriti libedalt tulevad uksed korraliku suruõhukruvikeerajaga maha.

Vahet pole, kas annad kruviliitele löögi suruõhuga või mehaaniliselt haamriga. Peaasi, et sälku maha ei tao ja enne oled liidet ikka eraldusõliga (MoS2) leotanud.

Ma eeldasin soovitades, et enamikel meist ei ole koduses garaazhis/töökojas suruõhuriistu kasutada. Loomulikult saab tsentraalkompressori ja suruõhuriistad ka ju muretseda, aga nende hind nii kaks suurusjärku profi-löökkeeraja hinnast suurem. Kui mitte kogunisti kolm Wink
tamar99 Kirjutas:Vanemaid pilte näete SIIT

Minu esialgsed piltide kommentaarid põgusa vaatamise tulemusel:

1. 1960te lõpu/1970te GAZ 51 esituleklaasid (Alma omadel peab olema kogu klaas ühtlase ristkülikmustriga nagu teistelgi 1940te lõpu ja 1950te aastat autodel). Hoia Kurtna jm laatadel silmad lahti!

2. Esisuunatuled hilisem lisand (algselt puudusid sootuks).

3. Tagatuli \"laenatud\" GAZ 51/52/53-lt vms liikuririlt (uuem plastklaasiga variant). Algseid aegajalt veel liigub (st 401 omi, 400 oma suurem haruldus), endagi käest hiljuti tutikas vahetuskaubana läbi käinud. Külasta Volga poodi ja hoia laatadel silmad lahti!

4. Üks lisanäidik armatuurlaua all.

5. Installeeritud GAZ 51 soojendus (algselt puudus sootuks).
mihkel Kirjutas:Eriti libedalt tulevad uksed korraliku suruõhukruvikeerajaga maha.

Suruõhukeerajaga himus lihtne pisukesegi lohakuse tõttu kruvipäid tuksi keerata, mille eest Valdo hoiatas. Löökkeeraja puhul sihuke võimalus peaaegu puudub.
Vahepeal on natuke lammutatud ja avastatud et mootoriplokki on paigatud mingi halli möksiga ja seda umbes 7-10cm. Kas on võimalik mootoriplokki parandada st. spetsidel kusagil keevitada, on sellel üldse mõtet? Kuikallik see võib minna? Või on lihtsam vaadata kusagilt terve töötav mootor muidu pealolev mootor on paugupill aga saaled arvatavasti läbi... Aaga keegi võiks rääkida kuidas alamal karpe vahetada? Vanad väsind ja mõlkis ja roostes ja tuliuued on olemas, aga vahetamisest rohkemat ei tea kui tuleb ükskarp korraga vahetada. PS. kui kellegil on almale juppemüüa või terve alma müüa siis andke teada...
Kui originaali taga ajad siis karbid kahest tükist järgatud ja ülemine serv lävepaku külge kruvidega kinnitatud. Foorumlase Ints mossel ühel pildil hästi näha (ei tea kas enam üleval on pildid).

Tom.
Vahepeal on paak ja tagumised porikad mahavõetud, nädalajooksul selgub mis saab mootorist...
Ploki keevitamise asemel võimalik pragu ka näit tihvtimisega paigata. Noh, et ikke ajastu ja autentsus säiliks Wink iseasi kui mõttekas, terve plokk ikke terve plokk.
http://www.retro-style.ru/html/prod_m401.htm
Siin päris asjalikud joonised ja läbilõiked kere olulisematest sõlmedest, ka karbi läbilõige (joonis 5) kust näed õiget karbi profiili. Originaalis jookseb karbi alumise kaare peal ka nikkelliist.
Sinu autol karbid juba vahetatud lihtsamat vastupanuteed minnes.
Kui otsustad jääda praeguse siledaküljelise karbi juurde, siis mina aretaks juba astmelaua ka juurde. Neid ehitati omal ajal üsna tihti M400/401 külge.

Tom.
Täna siis sai mahavõetud:
esimesed porikad;
kaboti;
esinina;
radika.
Homme üritan mõned pildid kh teha hetkeseisust. Ja muidugi
Ostan M400 või M401 nii uusi kui kasutatud varuosi: kõiki porikaid,iluliiste,orig.tagatuld,kõiki tihendeid (korralikke ikka),ilusaid stangesid jne. Võib pakkuda igasuguseid osasid, hea oleks kui asuksid lõuna-eestis. Võib pakkuda ka tervet masinat.
tel: 53 313 782
Tegin siis pildid kh ära, kehvad on aga ikkagi näeb midagi sealt pildid asuvad SiiN ...
Vahepeal:miks seda ALMAmosseks kutsutakse?
On lihtsalt nii et kutsutakse mosu400 ja mosu401 ühise nimetusega alma see on samamooodi nagu kutsutakse vaz2101-te kopikaks.
Lehti: 1 2 3