automoto.ee foorumid

Täisversioon: esiklaasi puurimine?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
nii, ilmselt tänu mingile pingele on esiklaasi alaosast pea välja pistnud mõrake. Pole (veel) nägemisulatusse jõudnud, niiet prooviks talle augu otsa puurida.
saab seda koduste vahenditega teha? Tavaline trell (venelastel vist 900rpm) ajab asja ära? Akutrell vist aeglasevõitu.
puur: kas metallipuur? Pabediitotsaga pole vist midagi peale hakata? Puuri läbimõõt? Mingi väikesega - või pärast ka nt. 6mm üle?

oeh, ma oskan asjast ikka teaduse tehaRolleyes
Mina olen kunagi ammu puurinud 2mm metallipuuriga ja pragu enam edasi ei läinud. Auk silikooni täis ja ok.
Aga see ei pruugi aidata, oleneb pingest.
Tripleksi julgeksin puurida, karastet staliniiti mitte. Põhjuseks see, et väiksemgi tõukeline liigutus muudab klaasi sätendavaks kuubikumereks.

Mäletan, et keegi siit foorumist mainis karastatud klaasi lõikamis-/töötlemiskogemust vee all (kas see mitte agaa ei olnud?) .
Tark oleks auk puurida nii 0,5-1 cm. prao tipust edasi, arvatavale prao kulgemissuunale. Suruda praktiliselt ei tohi, kuna siis jookseb pragu rõõmsalt puuri alt läbi.
Ise pole kätt valgeks saanud, targemad rääkisidSmile

Staliniit vist tänapäeval esiklaasina keelatud. Ei ole meeldiv ega ohutu, kui näiteks 100km/h kiirusel, suurema kivi saad ja kogu see kaleidoskoop sulle näkku lendab.
Kadari Kirjutas:Staliniit vist tänapäeval esiklaasina keelatud. Ei ole meeldiv ega ohutu, kui näiteks 100km/h kiirusel, suurema kivi saad ja kogu see kaleidoskoop sulle näkku lendab.

Vanemad kui 25 aastat liikurid peavad (TÜVis ja mujal) vastama valmistajatehase tingimustele ja komplektsusele. Ehk siis kui tehases paigaldet staliniit-esiklaas, miks pean selle vahetama?

Tean, et nt kombain-Nivade (CK-5M) ja osadel 51del oli staliniit...
Kui klaas on kilega s.t. tripleks siis saab teda puurida küll. Puuri läbimõõt midagi 4mm ringis. Kuna sellisel esiklaasil on klaasilehti kaks siis tee kõigepealt selgeks kummal klaasil mõra jookseb, kas sisemisel või välimisel. Vett võiksid kah kuidagi puurile peale saada. Pärast tuleks igaks juhuks värvitut(sanitaar)silikoni tiku otsaga sinna auku saada. Igal juhul jõudu.
Ise olen 14 aastat selle esiklaasindusega tegelenud.
Terv.Jaanus
valdo Kirjutas:
Kadari Kirjutas:Staliniit vist tänapäeval esiklaasina keelatud. Ei ole meeldiv ega ohutu, kui näiteks 100km/h kiirusel, suurema kivi saad ja kogu see kaleidoskoop sulle näkku lendab.

Vanemad kui 25 aastat liikurid peavad (TÜVis ja mujal) vastama valmistajatehase tingimustele ja komplektsusele. Ehk siis kui tehases paigaldet staliniit-esiklaas, miks pean selle vahetama?

Tean, et nt kombain-Nivade (CK-5M) ja osadel 51del oli staliniit...
Pidasin silmas sama ajastu sõiduautosid, nagu teema algatajal. Staliniidijäänuseid olen näinud 08-l ja Kadett D-l.
Kadari Kirjutas:Tark oleks auk puurida nii 0,5-1 cm. prao tipust edasi, arvatavale prao kulgemissuunale. Suruda praktiliselt ei tohi, kuna siis jookseb pragu rõõmsalt puuri alt läbi.
kusjuures väga õige jutt! 5mm on isegi vähe (natuke vaja ikka suruda kah, muidu ei taha võtta). Vastasel korral jookseb mõra edasi (mu trelli padrun on tuttuus - niiet \"viskamise\" süüks mõra edasikärisemist lugeda ei saa).
tundus, et peenem puur (1.5mm) tõmbab augu veerest klaasikilde lahti, 2mm seda ei teinud.

teet,
3auku puuris, enne kui selle tõeni jõudis (aga kardetavalt tuleb auk nr4 kah teha Jaanuse õpetusel 4mm seekordSmile )
aitäh tarkuste eest!
ee, aga kuidas on lood spets klaasipuuriga;
ise ple kasutanud, kuid need on olemas;
kui asi tundub lollusena, siis kommenteerige julgelt
spets puur on olemas ja kasutatakse ka, aga vesi e. muu vedelik peab kindlasti pidevalt peal olema. Vastasel juhul jätkub puuri sekundiks.
Ise puurimise suhtes suht skeptiline, kuna spetside poolt tehtud $$$ tööd jagus esimese suurema auguni. Siis pani mõra uues suunas, nüüd juba risti üle klaasi minema. mõnesaja eeku võrra vaesem, kogemuse võrra rikkam.
jah, minagi olen leppinud faktiga, et peagi tuleb ette uus esiklaas - mille järjenumbriks (minu käes) on 5. Mõra ei peatu teisisõnu. Õnnemäng.
Mida lühem pragu, seda suurem tõenäosus seda pidama saada.