automoto.ee foorumid

Täisversioon: IZ kombi esivõre
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
tere

on sellise kombi ostumõte.

[attachment=2174]

tekkis aga küsimus, kas selline must iluvõre võis tal olla juba poest välja sõites? omanik nii väidab. minule aga meenuks nagu pigem kroomvõrega kombid. palun vanemate, paremini mäletajate abi.

kombi väljalaskeaasta on 1981.
maja taga seisab kombi, (80-date teine pool) millel kroom?võre. Tahad tassi minema, mootor hunnikus, muidu korras.
ps. originaal mono on ka peal
Musta võret hakati kasutama 1980.
smolin Kirjutas:Musta võret hakati kasutama 1980.
Mnjaa ,aga siis tulid ju ka ette ümmargused tuled nagu Izh 412IE-del ,samamoodi pandi ukselingid allapoole kõvasti, muudeti neid ja ka esiportiiva eesmine äär oli sirge ,mitte jõnksuga ,st. esikannel ja suunatuled ei jooksnud enam külje peale. Pärnus ka üks valge isend musta võrega. Samas tehti ju omal ajal tuuningut minu papagi värvis omna 01 stanged ja esikandle ja tulevõrud mustaks ja hiljem nühkis neid puhtaks isa käsul. Samas võib olla ka selline võimalus ,et keegi mainis ennist mingis teemas ,et kui nt. 408 tooteliinil sai 408 mõeldud agregaat otsa siis pandi edasi 412 oma samamoodi võis tulla ka mingi partii mustade esivõredega vb. soome läinud export Iz 27151 omad või siis tuli vana esikandle ja ukselinkide lõpuaastail tõesti kroomita esivõresid.
Mina hangiks omale pärast ostu ikka kroom variandi, sobivam ja endal ka süda rahul.

MArek
Variante on tehtud nii ja naa suguseid. Kõige kindlam moodus konkreetse auto tõde teada saada on millegi teravaga nurga tagant kraapida. Kui kroom on all, siis oli algselt kroomitud ja kui ei, siis oli algselt juba värvitud mustaks.
Täna nägin IŽ-kombit, millel uus võre ja ümmargused laternad, aga võre polnud must, vaid läikiv. Mitte kroomitud, vaid nagu roostevabast plekist. Saa sa nüüd aru.
Mina julgen väita, et sellist Kombit ei ole tehasest üldse Eestisse müüki tulnud.
Esimese ehk vana kerega Kombi oli alati varustatud tiibadel asuvate peeglitega ja täielikult kroomitud esiosaga. Mingit musta võret TEHASEST neile külge ei pandud. Too must ja kole võre tuli koos ümmarguste tulede ja madalate linkidega. Ainus must Mosse võre, mis enne 1980 suurseerias tehti, oli 2140 plastmassist võre. Kõik muud on hilisemad kooperativnikute tooted ja üldiselt originaaliga seal pistmist pole. Küll tehti ülemineku hetkel igasuguseid imevigureid, laoti autosid kokku suvalistest juppidest, kuid sellist kombinatsiooni näen ma esimest korda. Reaalselt olen näinud täiesti musta ninaga tehasest tulnud 2715, kuid sellel olid ka liistud mustad. Ja vana kerega olid minu mäletamisel puhvrid kroomitud. Karta võib, et osaliselt ise tehtud. Tavainimestele jõudsid müüki väga täpsed tehasemudelid. Need erilised eksemplarid võisid siia eksida vaid läbi ülevenemaalise tsentreeritud hulgibaasi, mis üleliidulise tähtsusega tehaseid varustas(Gossnab).
Iseenda äi(ämmatütre isa) oli jube Kombi-spets, oli tal endalgi 1979 \"apelsinovõi\".
Nii, kombi on ammu ära ostetud ja juba paartuhat kilomeetrit oma uut omanikku ka ustavalt sõidutanud.

Võre proovisin natuke kraapida aga mingit kroomi sealt tagant küll välja ei tulnudSad

Esitiibadelt puuduvad (või puudub???) peeglid võibolla seetõttu, et need on korrodeerumise tõttu vahetatud 90. aastate alguses kui auto ka uue värvikihi sai.

Suvel (või millalgi hiljem, oleneb aja- ja rahavarudest) tahaks taastada auto esialgse salatirohelise värvitooni. Umbes sellise, nagu sellel kombil, mis Järva- Jaani vanaautokollektsioonis oleval kombilgi.

[Pilt: IZ_paju.jpg]

(Muide, nagu näete, puuduvad ka sellel kombil esitiibadelt peeglid ja iluvõrelt kroom. Kuidas seletate? Tundub, et just selline, muidugi täiesti korras, võinukski mu kombi tehasest tulles välja näha?! Aga jällegi... sellel on esitiibadel suunatuleaugud, minu omal pole... )

Igatahes, nagu juba ka mosseliigatajate foorumis kuulutasin, võib mulle pakkumisi teha sellise kroomvõre ostmiseks, kui kellelgi juhtumisi peaks vedelema.
Palju õnne kaasaegse kerekujuga noore pere auto soetamise puhul! Sellise kerekujuga auto peaks rahuldama nõudlikku pereinimest sünnist surmani. Nimelt lisaks sportlikule sõidustiilile saab vedada titevankrit ja surnukirstu, samas ei jää silma riivama kaubaautole omane nurgelisus. Rohkem häid sõnu võid lugeda Margus-Hans Kuuse raamatust \"100 autot\".

Moskvichide valmistamine oli ikka üks tõsine imedemaa. Kui Volga puhul saab täpselt teatud juppide aja ja koha määrata, siis Mossede puhul võibki vaidlema jääda. Seega kui seal oli must iluvõre, siis võiks see tulevastele põlvedele tõestuseks ka alles jääda. Ega see jupp kroomi ühte Mosset nüüd ilusamaks küll ei tee. Mosse ilu ja võlu peitubki üldjuhul autentsuses.

Omadest kogemustest võin öelda, et Mosset harrastades tuleks alustada rahunemisest, mitte pahandada auto peale ja mitte toppida suunatulesid ja peegleid sinna, kus pole neile kohta konkreetse auto juures ettenähtudki. Las asjatundjad seletavad, iga Mossemees jäägu oma sandalettide juurde!
PlyVal64 Kirjutas:Tavainimestele jõudsid müüki väga täpsed tehasemudelid. Need erilised eksemplarid võisid siia eksida vaid läbi ülevenemaalise tsentreeritud hulgibaasi, mis üleliidulise tähtsusega tehaseid varustas(Gossnab).

Piibur Kirjutas:Moskvichide valmistamine oli ikka üks tõsine imedemaa. Kui Volga puhul saab täpselt teatud juppide aja ja koha määrata, siis Mossede puhul võibki vaidlema jääda.

Kuidas siis oli? Ise arvaks ka, et kui ikka tehti päevas sadu(?) autosid, siis vaevalt et keegi viitsis neid kõiki vähe isesuguseks aretada. Ehk et mingi standard vast siiski oli?

Esitiivad on kindlasti vahetatud, seega nende järgi ei saa otsustada, kas antud sõidukil peeglid esitiibadel olid või ei olnud.
Esinen järjekordse hüpoteesiga!
Lappasin vanu Za Ruljome ja leidsin ilma kaanteta (teadmata kuupäevaga) ajakirjast pikema jutu Kombi muutustest 80-ndate alguses. Pildid olid juures http://www.mosseliiga.ee/jaani/jaan3.jpg sellise ninaga Kombist ja jutt rääkis tohutust moeröögatusest ja kaasaegsest disainist. Arvestades selle ajastu tohutut plastiihalust, võidi enne suuremat keremuutust ka vanu Kombisid väljastada mustaks värvitud iluvõrega ja sugugi mitte põhjusel, et kroomiliin poleks töötanud, pigem moepärast. Pildid ajakirjas olid nii kehva kvaliteediga, et ei oma ilmselget põhjust nende skännimiseks. Samas tuleb tõdeda, et kõik 70-80-ndate vanades Za Ruljomides ette karanud vanad Kombid olid kroomitud iluvõrega ja tiivapeeglitega...
tere

nüüdseks on minu hoovile jõudnud teinegi kandiliste tuledega kombi. ja nagu teistelgi, pole ka sellel tiibadel peeglite, ega ka suunatulede jaoks auke. panen siia ka kolmest sarnasest isendist pildid:

minu esimene, musta võre ja peegli- ning suunatuleaukudeta:
[Pilt: attachment.php?aid=2174]

minu teine, kroomvõrega, ent endiselt nii peegli- kui ka suunatuleaukudeta:
[Pilt: vaikeesiots.jpg]

ja lõpetuseks siis ka juba siin teemas varem näidatud, järva- jaanis eksponeeruv kombi, millel samuti must iluvõre, kuid mis hoolimata peegliaukude puudumisest evib suunatuleauke:
[Pilt: IZ_paju.jpg]

niisiis tõstataks veelkord küsimuse kandiliste tuledega kombide igasugu ehisdetailide osas. huvitaks, mis ajal milliseid variante kasutati, kas mõnd detaili kasutati ainult koos teisega (nt. kroom veerenni liiste koos kroom uste alaserva liistudega) ja kas olid ka mingid nö \"eksportvariandid\"?

eriti huvitaks info

* kroomiluvõrede
* tiivapeeglite
* tiibadel olevate suunatulede
* kroom veerenni liistude
* kroom ukse allserva liistude
* velgede kroomvõrude

.... osas.


nt. härra veski ämmatütre isa ehk oskaks suure kombiasjatundjana hämarusse pisut valgust tuua?
ja veel....

segaduse süvendamiseks panen veel kolm fotot, mis siis jällegi kannavad erinevaid ehisdetaile:


esimene, tiivapeegli ja suunatulega. kusjuures peegli vars kinnitub peegli keskele:
[Pilt: mustrallikombi.jpg]


teine, oletatavalt peeglijala jäänustega, veerenni kroomliistudega ja karpide kroomliistu aukudega kuid tiibadel asuvate suunatuledeta.
[Pilt: rallikombi.jpg]


ja kolmas, venemaa autokollektsionääri oma, millel on tiibadel suunatuled ja vist on olnud ka peeglid.
[Pilt: venekombi.jpg]

kusjuures juhin tähelepanu, et kõigil, hoolimata muude detailide olemasolust või nende kattematerjalidest, on esistange puhvrid mustad, mitte kroomitud nagu keegi siin varem väitis.
Hmm, nende puhvrite asjus, minu vana kodu naabermajas elas üks mees, kellel oli 74 või 73 aasta Iž-Kombi ei m. millal oli esimene aastakäik neil, aga tal oli esimesest aastast. Ta oli selle ise uuena poest ostnud omalajal. Autol olid kandilised tiivapeeglid, suundasi ei mäleta, aga igastahes stangede puhvrid oli tal tagant kroom!
Kahjuks ostis omanik endale Mazda ja Mosse lammutas lalai, kuna kere oli lootusetult läbi kuid tehniline pool hea.
Tiivapeeglid olid Kombidel kindlasti! Samuti olid tiibadel suunatuled.
Vaatasin hoolega Su rohelist. Kas juhipoolsel poritiival pole mitte tükike värvi lahti tulnud. Selle koha pealt paistab asi must olevat. Kui see on nüüd varuosadetailide must kaitsekrunt, siis on ju tiivad vahetatud ja peegliauke seal olla ei saagi ja kuna ei ole ka külgmisi suunakaid, siis ei ole kahtlustki. Varuosadena müüdigi valdavalt suunatule pesadeta tiibu. Samad tunnused ka kollasel doonoril.Sellel ripuvad mustad \"vuntsid\"- stangeotsad hilisematelt 2140-telt.
Nüüd natuke kandlejuttu. Julgen arvata, et kroomkandled olid algusaastate kombidel 74-78 (võin siin aastaga eksida siia-sinna), siis tuli peale see kole \"musta\" disaini periood,(78)79,80,81. Aastal 82 said 2125, 412 ja 2715 reformi käigus uue ühtse esiotsa.Uusi uputatud käepidemeid aga kasutati juba aasta varem. Minu kunagine töökaaslane sai uue 412 81. aastal, millel vanatüüpi esiots aga uksekäepidemed juba \"uppunud\".
Kroompuhvrid stangedel olid aga päris alguses 74,75. IZ-412 sai puhvrid üldse alles 76, kuid juba mustad (ei tule ette, et oleks kroomituid näinud, Moskva tehase moskvitšidel küll aga need olid väheke teise kujuga, natuke suuremad) ja arvata, et ka kombidele hakati samal aastal musti külge panema.
Ka peeglid olid alguses kroomitud tagustega, samu peegleid paigaldati ka 70-ndatel pikapidele ja furgoonidele 2715.76-77 alates varustati ka IZ 412 juhiuks samade peeglitega.Minu esivanem sai 77-ndal peale avariid Järve autoteenindusest uue helesinise toorikkere (aasta ja kuu oli järjekorras! komplektseid oleks kohe saanud, kuid need olid kallid), millel juhiuksel oli kaks augukest peegli kinnitamiseks juba olemas. Nii et tasub peegli doonorit otsida ka sedaanide seast. Mingil ajal muutusid ka peeglitagused mustaks, natuke muutus ka taguse kuju, kuid peegel ise oli sama kujuga ja kinnitati tagusele plastvõru abil, peeglijalg jäi samasuguseks ja oli jätkuvalt kroomitud.
Rattakapslite alusest iluvõrust saad aimu, kui sirvid moskvitch liiga kodukal pilte ja otsid sellesamuse \"Tühja-Tähja Tootmiskoondise\" kombi fotosid, piltidel esiratastel kilbid ja just ainult kombidele tehasest kaasaantud võrud.
Minu varaseimaid \"targutusi\" kombide kohta võid leida minu postitustest.
Ka Tühja-Tähja TK Kombil tiivad vahetatud, karbil liistu tüüblid olemas, aga ei jätku tiival, kus peaks ka kaks tüüblit olema.
tänan väga heade vastuste eest.

huvitaks aga veel, et mis ajal neid rattakapslite aluseid iluvõresid paigaldati? ja et ega kellelgi mõnd noist ülearu ei ole? mul endal üks võrukene on, mille doonorist väljavisatava prügi seast leidsin aga ühest on vähe.

ja endiselt huvitavad ka küljekarpide iluliistud. et millal ja koos milliste teiste iluvidinatega nad paigaldati?
ka:rel Kirjutas:tänan väga heade vastuste eest.

huvitaks aga veel, et mis ajal neid rattakapslite aluseid iluvõresid paigaldati? ja et ega kellelgi mõnd noist ülearu ei ole? mul endal üks võrukene on, mille doonorist väljavisatava prügi seast leidsin aga ühest on vähe.

ja endiselt huvitavad ka küljekarpide iluliistud. et millal ja koos milliste teiste iluvidinatega nad paigaldati?
Rattakapslite alused võred olid kindlasti kroomvõredega kombidel, kas musta võrega kombidel veel oli, täpselt ei tea.
Küljekarbi liistud olid vast kõigil vana näoga kombidel, uuematele ümaralaternalistele enam ei pandud, lõpuks kadusid \"musta maania\" tulemusena ka aknaümbruse liistud.
Minu isal oli IZ Kombi ja kui kaheksakümnendatel load sain, sõitsin sellega mitu head aastat. Isa sai auto kerevahetuse korras 1978 aastal, st komplektne kere oli ilma mootori, sildadeta ja mõninga muu vidinata. Sellel olid esitiivas augud peegli jaoks, mida mõnel fotol oled näidanud, samuti olid suunatuled ning niklist esivõre. Naabrimees sai sama auto minu mäletamist mööda kaheksakümnendate algul ja sellel olid juba uputatud uksekäepidemed, esivõre värvi ei mäleta, kuid ta oli meie omast teistmoodi.
Mäletan et neid erinevusi põhjendati tol ajal sellega, et meie auto on tulnud Izevski tehasest, naabrimehe oma aga Moskva Moskvitshi tehasest. Kas see ka tõele vastas, ei oska ma kinnitada ega ümber lükata.
Kui tahad selle auto kohta rohkem teada, siis ütle, auto on endiselt alles ja vajadusel saan sealt järgi vaadata või vanade perefotode pealt detaile uurida.
mossepower Kirjutas:
smolin Kirjutas:Musta võret hakati kasutama 1980.
Mnjaa ,aga siis tulid ju ka ette ümmargused tuled nagu Izh 412IE-del...
Sai onult küsitud. Tema ütles, et ümarad tuled tulid Iževski kombidele, kandilised aga olid Moskva autotehase omadel.
Ei ole 100% kindel ma ise küll...
Lehti: 1 2