automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 21 mootor + pobi kast?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas Volga mootor pobi käigukasti otsa istub, sama küsimus ka mootori sobivus patjadele?
Kui jutt on nn uuest sünkronisaatoritega Pobi käigukastist (alates oktoober 1950), siis see kast sai konstrueeritud algselt ZIMi jaoks, kuid pandi sünnihektel peale ka kõikidele Pobidele ning hiljem kõikidele GAZ-69tele ja vanadele Volgadele ka pea muutumatul kujul. 69-l oli sama isend küll põrandakangiga varustet külgkaanega ja GAZ-M-21 modifikatsioonis oli üks lülitushark kaanes teisipidi.

Aga muus osas (sh sidurikojale kinnituva ääriku osas) ikka Pobi kast = ZIMi kast = 69 kast = 21 kast. Ehk siis üks ja seesama kast, vana, äraproovitud ja hea Smile Ja põrgulikult vastupidav - pole mina näinud/kuulnud veel ühestki puruksaetud isendist Wink

Ahjaa, algses ZIMi komplektsuses oli vedava võlli nuutots veidi pikem... selle sindrima hüdromuhvi tõttu.

On plaan paigaldada Gaz 21 mootor, kuid soov oleks jätta käiguvalits rooli kõrvale, kui istub on heaWink. Ning, plaanis ka kiirem tagasild(Gaz 21, 24?) ja Gaz 21 esisild. Arvan, et orig. amorte ei saa tööle. Siit ka küsimused:

*Mis ülekande arvuga on vana volga tagasild ja kui keeruline selle vahetus pobeda omaga on?

*On keegi vahetanud esisilla volga omaga? Mis töid peab teostama?

Edit: Pobi 58 aastast. Selles, et vana vene asi hea on pole kahtlustWink
Tänud vastuste eest.

Timo
M21 tagareduktor (oli vist?) 4,55
M24 -------- //----------- 4,1
M2410 ------//------------ 3,9
TR Kirjutas:On plaan paigaldada Gaz 21 mootor, kuid soov oleks jätta käiguvalits rooli kõrvale, kui istub on heaWink.

Kui jätad Pobi kasti algse kaanega 21 mootori korral, peaks istuma. Äärmisel juhul oleks pikiasend pisinatuke teine (ei oska pead anda) ja sel juhul asi vaid viimaste varraste pikkuses ehk nende korrigeerimises.

TR Kirjutas:Ning, plaanis ka kiirem tagasild(Gaz 21, 24?) ja Gaz 21 esisild. Arvan, et orig. amorte ei saa tööle. Siit ka küsimused:

Pobi esimesed hoobamordid oli selle mudeli üks nõrgemaid kohti. Simmerlingid kippusid tasahiljukese õli lekitama ja kuivalejäänud amort kulutas võlli puksid, mis omakorda pani simmeri tugevamalt lekkima. Tulemuseks oli pidev õli juurdevalamise vajadus, kui just \"kuldsed käed\" ei paigutanud amordi kohale spetsiaalset õlipaaki, mis voolikuga ühendet.

TR Kirjutas:*Mis ülekande arvuga on vana volga tagasild ja kui keeruline selle vahetus pobeda omaga on?

Pobi omast miski ligikaudu 1,2 kuni 1,3 korda kiirem. St samapalju suureneb otsekäigul (kolmas) lõppkiirus mootori samade pöörete puhul. 1960-80tel paigaldati 21 silda seetõttu Pobidele massiliselt ja vahel isegi 24 silda.

Kardaaniäärik on Pobil ja 21-l (ja kõikidel UAZidel) sama.

TR Kirjutas:*On keegi vahetanud esisilla volga omaga? Mis töid peab teostama?

1960-70tel massvahetati Pobi esisildu 21 omade vastu - põhjuseks töökindlamad ja hooldusvabamad teleskoopamordid. Muide - Pobi ja 21 esisillad on vägagi sarnased, peamised erinevused on vaid amortides, sillatala otstes nende juures ning roolitrapetsi geomeetrias. Esimese seeria 21del oli muide Pobiga pea identne hoobamortisaatoritega esisild.

TR Kirjutas:Edit: Pobi 58 aastast. Selles, et vana vene asi hea on pole kahtlustWink

Kas saaks korra aparaadile pilku ka peale heita - äkki oskan midagi head soovitada? (Olen tegelikult sama masinat eelmise omaniku juures küll näinud.)
nasa13 Kirjutas:M21 tagareduktor (oli vist?) 4,55

Pobi oma on kindlalt 5,125, seega on vahe (kui Su andmed 21 kohta on õiged) 1,126 korda.
Auto hetkel paide kandis, arvatavasti järgmisel nädalal toon linna, siis võid kaema tulla. Gaz 24 silla leiab, kas ka 2410 oma? Mootori osaga nüüs sott, tuleb loota, et ilusti peale istub. Jäänud veel elektriskeem, mis eriti keeruline olla ei tohiks.
Lisaks tuleb kõik vajalik leida.

Tänud kõigile vastanuile.

Timo
Nii, asi nüüd niikaugel, et vaja vana volga ära tuua-doonoriks. Kuidas istub volga mootor patjade peale? Peab asetust muutma?
Heh...leidsin sellise teema.

Muide, minu käes oli ta veel siiski \'57. Kuidas ta \'58ks sai?
Niisama uudishimutsen siin nagu....
Pobi esimesed hoobamordid oli selle mudeli üks nõrgemaid kohti. Simmerlingid kippusid tasahiljukese õli lekitama ja kuivalejäänud amort kulutas võlli puksid, mis omakorda pani simmeri tugevamalt lekkima. Tulemuseks oli pidev õli juurdevalamise vajadus, kui just \"kuldsed käed\" ei paigutanud amordi kohale spetsiaalset õlipaaki, mis voolikuga ühendet.

Just sel põhjusel on minu Zimil \"kuldsed käed\" esivedru sisse kombineerinud teleskoopamordi kusjuures ülakinnituses on ühendatud originaalamordi hoob ja teleskoopamordi ülakinnitus. Kahju, et mul pole konstruktsioonist ülesvõtet illustratsiooniks panna , võibolla tasuks selline täiustus esisilla vahetamise asemel ette võtta!
Mina panen oma gaz-21\' le gaz 24-10 mootori ja tagasilla. Tagasilla kuna, üle 70 on ikka metsik müra. Samas öeldi mulle mitmetest kanalitest, et gaz-21 mootor jääb kiirele sillale nõrgaks, ei jaksa hästi vedada.
Pobil on rattad veelgi suuremad kui volgal, kui sa sinna 24 või lausa 24-10 silla tahad panna peaks ka mootori panema vähemalt 24.
Vot selline mõttevälgatus.