automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mida teha roostes kodaratega?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kui nüüd vana roostes ratas ette võtta, siis rummud ja pöiad saab ju ära värvida aga mida teha kodaratega ja niplitega?

Kroomimisse viia on vast natukene liiga kallis. Olen kuulnud midagi, et tsingitakse ka neid ja pidi päris korralik jääma.

Või tuleb lihtsalt ratas kokku keerata ja tervenisti pulbrisse viia? Big Grin
Erik Kirjutas:Kui nüüd vana roostes ratas ette võtta, siis rummud ja pöiad saab ju ära värvida aga mida teha kodaratega ja niplitega?

Kroomimisse viia on vast natukene liiga kallis. Olen kuulnud midagi, et tsingitakse ka neid ja pidi päris korralik jääma.

Taastada algne pinnakate - kui see oli kroom, siis kroomida, kui nikkel, siis nikeldada, kui tsink, siis tsinkida, kui värv, siis värvida. Smile

Erinevatel isenditel oli väliskate loomulikult erinev.

Erik Kirjutas:Või tuleb lihtsalt ratas kokku keerata ja tervenisti pulbrisse viia? Big Grin

Pulbervärvimise asemel soovitan alati ja igal pool traditsioonilist värvimist, väliskihiks veoautovärv.
kroomitud ega nikeltatud nad ei olnud (pole läikivad ja kroomi/nikli jälgi pole näha) Ehk siis on tsingitud aga kus tsinkimist teha saab ja kuidas kodarad ja niplid korralikult puhtaks saada?

Minu idee on selline, et kiskuda nad ratta küljest ära ja panna Flora roostesurma sisse ligunema pikaks ajaks. Kardan muidugi, et pean panema terve ratta, sest kidara niplid on päris kinni roostetanud ja neid on raske eraldada.

Kuna pöiad ja rummud olid värvitud (osaliselt ka värv säilinud), siis värvin need üle. Või siis õigemini lasen värvida. Olen ise nii aru saanud, et kui peaksin ostma kõik krundid puhastusvahendid ja värvi siis läheks see kallimalt kui viia värvimisse.

Kas see pulber on siis tõesti nii halb? Minu teada on see ikka päris hea välja nägemisega ja parajalt tugev ka. Happe krundid ja aluskrundid maksavad ka oma jagu ja olgem ausad, et raha tahaks ikka võimalikult vähe kulutada, sest ratta laagrid ja muud sellised asjad maksavad ka oma jagu.
Ma ise mõtlesin \"Gaujal\" ja 1950ndate meesterattal kasutada Husqvarna või kaasaegsete lääne rataste roostevabasid kodaraid. Aga veel kahtlen, sest originaal ta ikkagi ei ole kuigi välimus oleks ilus.
Ma arvan, et saaks oma kodarad niisama ka jätta aga tahaks, et nad ilusad ka välja näevad.

Kui teaks, et kus seda tsinkimist tehakse ja palju nad kahe ratta kodarate eest küsivad, siis viiks sinna. Muidugi juhul kui summa pead pööritav ei ole. Smile
aga kas siis kõige parema tulemuse saab kodaraid värvides? Ise mõtlesin ka, et kui lased roostes kodatad ära tsinkida või kroomida, siis jäävad nad suht koledad kui enne siledaks tehtud pole. Ja kodaraid siledaks teha on ka parajalt mõttetu...
Vaheta kodarad kui leiad sobivat mõõtu.
Näiteks endal üle hetkel selliste mõõtudega kodarad
-läbimõõt 4mm pikkus 206mm 90kraadise nurga all pea.
-läbimõõt 3,5 mm pikkus 241mm 45 kraadise nurga all pea.
Tjah neid vahetada on .......raske/tüütu. Olen ise teinud .Rohkem ei soovi.Cool
aga ära pean nad ju ikkagi keerama ja tagasi ka panema... nii või teisiti vahetan ju need ära. küsimus lihtsalt selles, et kas panna samad vanad tagasi või hakata uusi otsima! Smile
Kui on, kust uusi otsida, siis loomulikult pane uued!Autentsuse säilitamine on muidugi kiiduväärt asi, aga liiale ka ei maksa minna.Kui mõtteline osa kodarast on parematele jahimaadele läinud ,siis ei ole ju taastamisel mõtet.On jah võimalik roostetanud kohad täis keevitada ja siis maha lihvida ja siis näiteks kroomida, aga see peab küll olema üliharuldane ratas, et kõige selle jamaga tegeleda.Võib-olla leiad oma tsiklile terve uue ratta või siis uued kodarad.Ise ausalt öeldes ei olegi näinud ,et keegi viitsiks kodarate taastamisega tegeleda.
sass Kirjutas:Ise ausalt öeldes ei olegi näinud ,et keegi viitsiks kodarate taastamisega tegeleda.

Ma olen ikka tegelenud, aga haruldasemate rataste korral, nt:
- 1930te kolmarattaline Laanbergi tehase kaubaveojalgratas;
- 1909. aasta Dürkopp

1950te aastat5e isendile peaks kodaraid (rahuldavas korras) veel leiduma. Näiteks varuratta soetamise näol Smile
siit siis üleskutse!

Kui kellegil on pakkuda 1959aasta K-58 rattaid, siis andke tuld Smile
Erik Kirjutas:siit siis üleskutse!

Kui kellegil on pakkuda 1959aasta K-58 rattaid, siis andke tuld Smile



Tuletan sulle meelde,et need rattad ei pea Tingimata olema pärit just 59 aasta K-58 alt,samad rattad olid ka alla legendaarsel Moskva M1A\'l ja samuti K-55\'l.Uuri netis nende rataste pilte,näed ära miuksed need peavad olema.

Tziklivend
teema kaldub nüüd küll ära aga oleks vaja kuskilt saada head pilti kus on originaal M1A või K-55 rattad... eks ma siis otsin...