automoto.ee foorumid

Täisversioon: Victoria -> Brennabor?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tere!
Kas oskab keegi öelda kui palju liigub sellenimelisi mootorrattaid Maarjamaal veel ringi? Eriti huvitaks just väiksema mootoriga isendid kuna kaugemas perspektiivis oleks mõte elu sisse puhuda mudelile KR 12 (või KR 12 N - täpselt ei tea). Rattal puudub pea täielikult elektrisüsteem. Mõningast infot olen ka netist saanud aga seda peamiselt Saksamaa linkidest.
Seega ootan infot ja kontakte antud teemas!
Siit tekkis teine küsimus mis rohkem Unic-meestele suunatud. Kas on eestis olemas analoogiliselt ARK-le ka uunikumide register (ka mootorrataste osas) ning kui on siis millistel tingimustel sealt infot saada? Saan aru et siin tulevad mängu ka turvalisusega seotud küsimused aga siiski-soov oleks lihtsalt saada infot samamargiliste liikurite olemasolu kohta ning miks ka mitte - nende omanikega kohtuda. Kui see kõik eeldab klubisse astumist siis olen sellega nõus. Tänan juba ette asjalike vastuste eest!
Sellist registrit ei ole! Kui Sa ei mõtle just ARK-i musta numbri registrit. Seal aga ei ole võimalik registreerida kogu Eesti unikaalsust.
Uunikute kirjapanemist on üritatud ja olen üritanud ka ise, paraku on see alati jõudnud küsimuseni - kust saadik on see asi veel tsikkel? Vanad asjad on tihti jupistatud ja erinevad jupid on eri kohtades. Vanu rariteetseid tsikleid tundub olevat mitmel mehel, aga lõpuks selgub, et ühel on mootor, teisel raam ja kolmandal rattad ja lõpuks on tegu ühe ainsama tsikliga. Mootoreid ja raame on ka omavahel üksjagu miksitud, mistõttu on keeruline registreerida tegelikku tsikli marki. Ja ausalt öeldes, ei teagi alati kõikide asjade marki ja päritolu.
Sestap oleme läinud tehnika registreerimise pealt inimeste registreerimise peale. Iga rivis olev mees omab nime ja nägu ning omab enamasti ülevaadet ka oma tehnikast ja huvidest.
Tallinna ja Harjumaa vanamootorratturid saavad kokku iga kuu esimesel teisipäeval Tallinnas Pärnu mnt Balti Sepiku putkas, Süda tn nurgal kl 19.00. Enne kui klubisse astuda, võid näod ka läbi akna üle vaadata, äkki ei meeldi. Probleem on selles, et 80 % vanatehnikuid ei kasuta moodsaid sidevahendeid ja seega ainsaks info jagamise viisiks on vestlus.
Elustame vana teemat ja käin välja oma mure kuna on süvenenud kahtlus et tegu ei ole Victoria KR12 mootorrattaga. Seega palun kaasfoorumlaste abi ratta margi tuvastamisel.
Raamilt tuvastatav numeratsioon on 222027 (huvitavas kohas nagu esikahvli all). Kahtlusi tekitavad järgmised asjaolud:
-Numbrid ei ühti netist leitud KR12 võimalike raaminumbritega;
-Taga pakiraami kuju erineb orig. KR12 raami kujust;
-Esikahvlil on väikeseid erinevaid nüansse võrreldes netist saadud häguste piltidega;
-Paagilt aimatav originaal embleem ei sarnane ühegi kasutusel olnud Victoria embleemi variandiga;
-Paagi täiteava on valel pool paaki;
Paluks professionaalide arvamusi ratta oletatava margi suhtes.
Tänud!
Tere.
Panen ka siis üles minu käes oleva Victoria raami pildid. Siin on ka palju võõraid detaile: iste, lenks. Vähemalt silt on õige. Sooviks asjatundjate kommentaare.
Tänan!

Aga ega ńeid professionaale ja asjatundajaid ju ei ole eriti, nagu armastan kirjutada, need, kes teavad - need ei kirjuta, isegi mitte ei loe tihtipeale. Sad
Ksf! dekkariga on asi lihtsam - mida siis üldse sooviks teada või kommenteeritud saada? Ega pildid ka ei ole just 101 % head ? Toungue
aga selge on, et tegu 98 ccm mootoriga ja väntajamiga Victoriaga, midagi sellist siis ehk
http://meisterdinger.de/victoria/179_7957.jpg

http://meisterdinger.de/victoria/v321.htm

Teema tsikliga on asi ikka hulga keeulisem. Mis pani üldse mõtlema, et tegu on Victoia toodanguga, kas hall värvus?
Oleks siis vähemalt teada , mis mootor algselt masinal on käinud, selline väike, kic - starteriga mootoriga tsikkel ei ole eriti levinud, meil eriti. Hea ja kindel meetod oleks muidugi katsuda paagil olev (kui paak on ikka raamiga algselt kokku kuuulunud? ) embleem välja puhastada, kui võimalik, muidu tuńdub raske juhus olevat, kui just keegi pole sellise aparaadiga ise kokku puutunud.
(06-02-2011, 00:08 AM)kass Kirjutas: [ -> ]Mis pani üldse mõtlema, et tegu on Victoria toodanguga, kas hall värvus?
Tänud vastamast, eks segaduse aluseks oli mootor ja uurides mis ratastele neid paigutati jõudsingi kõnealuse margini, nüanssidesse süüvimata. Nimetus tundub olevat 6...8 täheline, algus _ AP_ _ või _ MB_ _ või _ MR_ _ või midagi nende kombinatsioonidest (2. täht on kandiline, kolmas jälle ümar), logo laiuses 3 cm, kõrguses 4...5 cm.
Raamist jälle - kas oskab keegi anda veel viiteid/linke kus saada raami numbreid et sealtpoolt asjale läheneda, senised otsingud/võrdlused pole vilja kandnud. Lisasin enda poolt leitud raaminumbrite tabeli, kui kedagi huvitab.
Teema võrri kohta...kas raamikaelal sildikinnituse auke/neete pole?
Kui suur ILO mootor vahele ei sobi, siis ilmselt tegu kas Sachs või ILO 98ccm kick-starteriga mootoriga aparaadiga, kinnitused nagu oleks sobilikud...
Lisaks imelikule numbripaigutusele/numeratsioonile on eriline ka käiguhoova kinnituse koht ja viis paagil, ka raami tagaosa, ka paagi kinnitus raamile, aga kõigel sel on vähe tähtsust kui ei tea, mis tehase toodangule see võiks sobida.

On tulnud anonüümne telefonikõne ja tehtud vihje, et üks võimalik variant oleks Bastert. Olevat teinud ka halle ja rohekate paakidega masinaid. Kirjanduse andmetel eelistas ILO toodangut, ka 118 ccm kubatuuriga. Ka embleemil punast ja ka vist kuldset. Paraku on leitavate piltidega nii nagu tihti, et mingeid uduseid pilte on aga...päris antud masinaga sobilikku ei juhtunud esimese hooga leidma. Ja nagu ikka, selle 1934-40 jooksul tegi ilmselt mitut nägu ja tegu masinaid, nagu neil tegijail sageli kombeks oli. Üks udupilt näit.
http://www.autogallery.org.ru/k/b/40bast...cc_J41.jpg
samas on võimalik leida ka teise paagikujuga ja muude erinevate detailidega bastertite pilte.
Traditsioonilises kohas kus birka tavaliselt käib (esihargi kinnituskaelal) pole ühtegi auku kahjuks. Bastert on ka minul läbi pea liikunud aga lisasin sama ratta teise vaate ja märkisin ära paar nüanssi mis erinevad (määrav on just raami alumine osa kus on poltkinnitus. Variant et seal võiks olla pedaalid langeb ära kuna pole laagerdust). Samuti on Basterti raam kaarega selle alumise poltkinnituse juures kuna minu rattal jooksevad sinna poldi poole sirged torud. Pakiraam on Bastertil teise kujuga aga see annab ringi tõsta ja ei välista midagi. Siduri/piduri hoovad on teistpidi, tea kas neid saab ümber tõsta (kas lenksud on samad mõlema hoovavariandi puhul?) - mul olid igaljuhul traditsioonilise hoovakinnitusega variant.
Logo on tõesti puna-kollane/kuldne, katsun Basterti logo sellega kõrvutada mis mul paagilt veel paistab.
Sadula kinnitus on Bastertil teine, puudub traditsiooniline sadula vertikaalne torukinnitus, samas ei saa fotolt ka aru kas on võimalus sellise sadula paigaldamiseks.
Aga tänud vihjete ja kaasamõtlemise eest -katsun veel pildimaterjali leida Bastertite kohta!
(07-02-2011, 23:29 PM)Walter Kirjutas: [ -> ]Siduri/piduri hoovad on teistpidi, tea kas neid saab ümber tõsta (kas lenksud on samad mõlema hoovavariandi puhul?) - mul olid igaljuhul traditsioonilise hoovakinnitusega variant.

Üldiselt ei saa ringi tõsta. Nn "tagurpidi" heeblite korral on heeblikinnitus leistangi otsa tavaliselt "umbne", st ta käib toru otsa aga toru ei saa temast "läbi panna", selleks et see teisipidi (õigetpidi) keerata.

Vähemalt minu 1940.a. Wandereril ja ühel 1937.a. tundmatul "loomal" (mõlemad 98se Sachsi mootoriga) on mõlemal "tagurpidi" heeblid sellise konstruktsiooniga. Kusjuures erinevad.

Probleem ongi selles, et need sakslased rapsisid oma mudelitega siia - sinna ja kippusid neid muutma, ilmselt et klienti petta ja ahvatleda, nagu ka tänapäeva tootjad, Eelneval põgusal otsimisel nägin ühe Basterti pilti ka "jalgratta - tüüpi " sadulaga, st toruga raami sisse, aga paak oli madal ja pikk, ka teistsuguse pakiraamiga on piltidel. Jama jällegi selles, et hulga viiteid on pealesõja toodangule.
Ja ei pruugi üldse olla bastert, näiteks ei leia halli ja roheka või pruuni paagiga isendi pilte üldse (millele vihjas anonüümne helistaja, st on ise eestis näinud).
Hea variant on muidugi see, et kick-starteriga mootoritega toodangut o tunduvalt vähem kui vänt - ajamiga pörre tehti.
Eelmainitud 118 kuubikulisest paar head pilti ka (mudel: FM120) - mis välistavad selle variandi.
http://sebestian.testaccount.at/VOZ/Gall...astert.htm
Mnjah, mina ei usu seda interneedusevärki juba ammu enam, st ei kinnita ega lükka ümber aga internett kannatab veel rohkem kui paber, selline mulje on jäänud. Sad
Anonüümne helistaja tundis veel huvi porilaudade profiili/kuju vastu, kas on esiporikal numbrikinnituse detaile/väljanägemine, ka rattad (kuigi standartne toodang üldjuhul) võivad anda infot.
Kas paak on ikka algne (st kas kinnitused raamile on ikka tehasetöö nägu) ja kas värvitoon on teine kui raamil, esihark on ka kuidagi heledamat tooni....
Sadula ja paagi tagumise kinnituse vahel paistab justkui veel mingi kronsa vasaku üldvaate pildi peal - kas on ja kas ka teiselpool ja mis sinna võiks käia kui on ?
Vb paagi embleemist saaks heas valguses fotokaga mingi loetavama tulemuse kui palja silmaga uurides?
Osadel aparaatidel oli sildike ka tagaratta kolmnurga ülemisel vasakul torul (lihtsamalt öeldes sadula all).
Antud raamil olevad numbrid (222 P vist oli? - väike ja imelik, mitte "saksalik", rootsi või inglise mood rohkem tähti kasutada) ja suurema nr 222xxx asukoht ei tekita suurt lootust seda pähklit katki pureda.
Võiks mõõta mootorikinnituste vahe ja mõni mees, kel kick-starteriga võrri mootoreid, võiks kommenteerida, Sachsi mootoreid on meestel kindlasti, ILO-de seisu ei tea.
Eks mida rohkem oleks detaile näha, seda lihtsam oleks asja koju ajada - aga piisavalt lihtsaks ilmselt ei lähekski. Sad Rolleyes
Esiporikal on 2 embleemi kinnituseks mõeldud vidinat (koonust), porikad on üldjuhul kehvasti säilinud värviga. Paagi värvitoon mis välja tuli ja mille peal on embleem olnud on heleroheline (mitte looduslik salatiroheline), paak on hiljem üle värvitud tumedama rohelisega (või oli 2-värvitoonis paak?). Paagi kinnitused raami külge ja paagi enda kõrvad on kindlasti tehase omad, korralikud ja täpselt istuvad. Embleem on peaaegu täiesti surnud nagu varem kirjutasin, ei usu et klassikaline või kaasaegne fotograafia sealt midagi välja loeks.
Kahtlen kas esihark on välja vahetatud, esihargi pöörete piiraja jäljed on raami peal näha ja paagi mõlgid sobivad 1:1-le kui esihark välja keerata.
Olles raami cm-haaval järgi uurinud ei leidnud kahjuks mingeid võimalikke jälgi tehase birka olemasolu kohast. Sadula all on tõesti olnud midagi keevitatud, paljudel ratastel on seal (piltide järgi) silindriline metalltoos (vist tööriistakast?) või kas on tegemist aku kinnituse kronsa jäänustega?
Pidurimehanism tagaratta küljes on kirjadega:''Fichtel&Sachs AG, Schweinfurt am M., H125 FS Bn'' - see võib olla stand. pidurimehanism (ei pruugi kuuluda üldse antud rattale), trummel oli tõesti 125 mm läbimõõdus.
Niipalju veel, et Saksa foorumis sain võimaliku vihje kas Express või Miele (!) kohta, uuriti just paagi värvitoone ja kuju. Express-Werke embleem on ka kuldne ja üleval kirjaga, seega jälle midagi millest kinni hakata. Miele võimalik embleem ei sobi sellega mis paagil järgi. Esialgne otsing kummagi osas sobiva välimusega ennesõjaaegset mudelit välja veel ei andnud, eriti kahtlen Miele osas kus kickstarteriga mudelist pole keegi midagi kuulnud.
Aga loogikast lähtudes, välistaks mingid muud tootjamaad kui Saksamaa (seda näiteks poltide Verbus ja Ribe järgi ning esihargi disaini põhjal mida tundub poogiti pea enamusele ennesõjaaegsetele ratastele külgeBig Grin). Samuti ei tahaks uskuda et siia on sattunud mõne väiketootja ratas sadade hulgast kes sõjaeelsel perioodil Saksamaal hingitsesid. Pikk seerianumber peaks samuti viitama suurema tootmismahuga tootjale, seeria pidi samuti sobima nii Expressi kui Miele seeriatega, nii väideti Saksast.
Kas kuskil on olemas EW aegne mootorrataste registri nimekirjad markide põhjal - saaks sealt mingit infot mida võtta, mida jätta?
Saaga jätkub...
Raaminumbri põhjal Miele vastav mudel oleks: Miele H3 1933 aastast (Sachsi 74 ccm 2-käiguline mootor)?
Tänud video eest!
sain ise lingi prospektile:
http://www.miele-technikgeschichte.de/me...b-1930.pdf
tuttavaid detaile on nii esiotsa kui pakiraami osas aga raam ja paak on teistsugused, samuti on kõik pedaalidega mudelid. Samuti on Mieledel klassikaline lenksu kinnitus (1 klambriga), antud rattal aga 2-ga.
Miele see ei ole, seda küll. Võrr on 30-ndate teisest poolest, kas torpedo rummul aastaarvu ei ole?
Rehvidega rattad on kangesti vene 125 ccm tsiklite rataste moodi, ka esiratta piduriplaat. Tagatuli meenutab Zündappidel kasutatut aga kui olidki sellised Zündappidel vahepeal siis võisid ka teised tootjad selliseid kasutada. Akut sellel aparaadil tõenäoliselt ei olnud. Kas see sadulaaluse asja keevitus on tehase nägu? Esiporilaual olevad junnid on reg. numbri, mitte embleemi jaoks.
EW aegset üldkasutatavat tsikliregistrit ei ole, täielikku üldse mitte. Statistikaandmetes on tootjati aastate lõikes andmeid aga mudeleid ei ole ja lõpu aastatel oli eraldi alaliik välja toodud - väikemootorrattad....
Rummude puhastamisel mingeid kirjasid sealt välja ei tulnud, tagumine rumm on määrdenipliga. Sadulaaluse kronsa (või tema jäänuk) tundub et on originaal kuna keevitus ja kronsa osaliselt on orig. halli värviga kaetud. Kas tagakiige kinnitus ülalt ja alt poltidega on tavapärane või miks üldse sellist lahendust on kasutatud et tagakiige oleks ärakäiv?
Mootori kinnituste järgi Sachsi mootorit sinna vahele küll ei pakuks kuna Sachsil peaks 1 poldiga olema eest, alt ja tagant. Kickstarteriga Sachsi ennesõjaaegset varianti pole võrrelnud.
Kummaline on ratta birka asukoha puudumine, siiane ei suuda oletada kus see võis olla.

Olles siia teemasse oma nina juba toppinud, kirjutame siis edasi.
Tegelikult on siin foorumis täiesti olemas targad ja asjalikud tegelased, kes särasilmi, lõdva randmega, loetud tundide jooksul mõne cm konjaki ja interneti abiga on võimelised igasuguseid keerulisi identifitseerimisi teostama...
Lihtsamatest asjadest rääkida - tagaratta hargikolmnurk on paljudel sellistel aparaatidel poltliitega kinnitatav, vb lihtsam valmistada, vb võtab mingis komplektsuses vähem ruumi, vb...ei tea.
Kick-starteriga Sachsi 98 ccm kinnitub just niimoodi - eest 2 polti, taga üks.
Jalatoed ei kinnitunud selle raami tagakolmnurka ja raamiesiosa kinnitava poldi külge vaid tüki maad ettepoole, ka seisuhargil võiks olla eraldi kronsa.
Summuti võiks paikneda vasakul pool, kas see tagaratta juures olev kõrv tagaratta piduriplaadi kinnituseks ei võiks olla?
Tundub, et raami juures on kasutatud palju keevitust ja teostus ei ole eriti korrektne, suurtootjale sobiv. Ei julge pakkuda, palju ennesõja toodangu raamidel keevituskunsti kasutati...
Kas ja mida on üldse teada aparaadi ajaloost? Kas on mingeid kindlaid viiteid, et võrr võis siin olla enne praeguse vabariigi algust?
Anonüümne helistaja on pakkunud võimalust, et tegu võiks olla ehk rootsi toodanguga, kuna palju ennesõja sakslasele mitteiseloomulikke lahendusi. Samas pole otseseid märke mille järgi näit. rootslast väita ka. (rootslased olla peale sõda teinud mitmeid selliseid ILO mootoriga aparaate).
Selline tagaratta rumm ei olnud ka meil liikunud ennesõja asjadel vist eriti levinud. Ka kuullaagri separaatoritel võib olla aastaarv.
Esihark onn selline standartne toode, neid kasutasid sarnaselt mootorite ja ratastega valmisosadena sisseostes mitmete maade väiketootjad, ka näit. meie Saare tehas.
Aga kas rootsi tootjad kasutasid saksa Drilastik sadulaid (kui on algne)...
See rootsi on lihtsalt selline ebakindel variant, tegid selliseid ikka paljude euroopa maade tootjad, vb sakslastega või sõjaga kusagilt Poolast või kes teab.
Väiksemal tootjal ei pruukinudki vb raamisilti olla, samas paagil on uhke logo olnud, kas võtta raami nr-ks 222 P, siis oleks selline väiksemat sorti partii (kui P midagi erilist ei tähendaks), see hargitraaversil olev suur nr 222xxx on ikka väga omapärsel ja halvasti vaadataval/kontrollitaval kohal...
Masendav! Toungue

Lehti: 1 2 3