automoto.ee foorumid

Täisversioon: Pealesõidutõkked
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

tarmo

Uuriks natuke veoautode pealesõidutõkete kohta.
Oskab keegi öelda, kas või millise seaduse või määrusega on need nõutavad? (nii taga kui külgedel?)
Ning mis tingimustest alates (kategooria, registrimass, mõõtmed, ...) need on nõutavad.
Paljudel vanematel veoautodel (Gaz 52, 53 jne) olen neid tagumisi torusid, mis hiljem paigaldatud, küll näinud (küljeomi vist siiski mitte), aga oma Gaz 66-le ei tahaks küll eriti mingit jurakat sinna taha panna, sest mahasõidunurk muutub tunduvalt kehvemaks ju niiSad
Seadusetähe järgi käib nii:
Kood 617. Tagumine allasõidutõke
Nõuded: 1) N2, N3, O3 ja O 4 kategooria sõidukitel peab olema E-reegli nr 58 või direktiivi 70/221/EMÜ kohane tagumine allasõidutõke;
Tõket ei nõuta:
• pika veose (torud, palgid, lauad, latid, valtsmetall jms) veokilt;
• sõidukilt, mille kasutamist tõke raskendab või teeb võimatuks;

aga tekst ise siin.
minu 66-l on ka eelmine omanik taha selle tõkke paigaldanud ja ma kavatsen selle kiiremas korras maha kruvida, kuna see ei sobi mitte kuidagi. ja minu arust on nii, et vanemad kui 25.a. autodel peab/võib olla tehase komplektsus ehk teoreetiliselt ei tohiks ülevaatusel keegi neid tõkkeid nõuda.
Ka uuematele veokitele, millel neid ei ole tehase poolt ettenähtud, ei tohi neid ka ise paigaldada. Ise paigaldamisega võib ohutuse asemel tekkida hoopis oht. Näiteks GAZ 66-ga maastikul sõites võib tekkida oht, et jääte kännu taha kinni...
See tõkete puudumine, on ka põhjuseks miks ei tohi Eestis võtta arvele E-sertifikaati mitteomavaid uusi sõidukeid. Kui asi aga on juba registris, siis tuleb lähtuda valmistaja tehase nõuetest.

tarmo

Piibur Kirjutas:Ka uuematele veokitele, millel neid ei ole tehase poolt ettenähtud, ei tohi neid ka ise paigaldada.

Kuid ometi enamus 52/53-ed, mis ringi sõidavad, omavad neid isevalmistatuid tõkkeid taga.

Millegipärast ma ei usu, et need sinna lõbupärast pandud on - ju siis ikka nõutakse ka nendelt.
Samas 66 puhul saab ilmselt täiesti vabalt rõhuda al\'i poolt väljatoodud seadusepunktile:
al Kirjutas:Tõket ei nõuta:
• sõidukilt, mille kasutamist tõke raskendab või teeb võimatuks;
Maastikul sõidul raskendab see oluliselt Gaz 66\'e kasutamist.

Kui lugeda veel toda seadust, siis eesmiste ja külgmiste tõkete kohta käiv jutt on vastavalt 1999 ja 1997 ja hiljem valimistatud autode kohta, tagumise tõkke juures sellist aastat mainitud ei ole. Järelikult kehtib valmistamisaasta poolest kõigile.
Mis tähed, numbrid Sul auto passi märgitud on?
Vastav seadus räägib varustuse paigaldamisest autole!!! Tehase originaalis ja registris olevat sõidukit ei pea ise ümber ehitama. St. kui sa hakkad ise tõket paigaldama siis see peab olema... ja asuma...
Samas on lõbus jälgida ka hullunud ameerika autode omanikkeja ARK-i ülevaatajaid, kes ei ole seadust lugenud lõpuni ka kollaste suunatulede osas.
Kokkuvõttes: kui sa ise hakkad paigaldama tõkkeid, suunatulesid ja mida iganes veel, siis paigaltatavad asjad peavad vastama euronõuetele, tõkked peavad olema õiges mõõdus ja suunatuled peavad olema kollased. Juhul kui kasutad tehase konditsioonis autot, siis võib see olla ilma igasuguste tõketeta ja üldse ilma suunatuledeta kui neid polnud tehase poolt ettenähtud (Ford TT jne.)
Just - just!
Olen kaasomanik veoautole Gaz -51, riiklik nr ..... GAZ. Tehasest väljalaskeaasta 1969. Alates selle autoprojekti valmimisest aastal 1999, olen igal aastal loomulikult käinud ka tüvis. Mäletan, et esimesel korral ülevaataja oli veidi tähtsust täis ja jauras pealesõidutõkkest jne. Tegin siis ettepaneku koos säädust lugeda ja tänapäeval suhtleme juba naeratades.

Lugupidamisega
Sm. Tasku

vanatehnikahuviline