automoto.ee foorumid

Täisversioon: CZ 250 CZ 500
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tekkis plaan soetada uks ratastest. Siit/sealt olen oma kusimustele vastused leidnud, kuid pole juttu dunaamikast olnud. Eesmark pole soita krossi, vaid polugonidel ja metsas vahest. IZ/id Jawad oma voimsusepoolest jaavad vaikseks, bokseritega venerattad on madalavoitu, ka raskuskese ei voimalda neil tostmist. Ehk uhesonaga huvitab odav Enduro/tyypi ratas. Kas keegi jagaks soidukogemusi antud tsiklitega. Huvitab just, kas voimsus tuleb fors. mootorile kohaselt korgetel pooretel ning vaikse madalapoordega soidust midagi valja ei tule? Valikusse on jaanud antud rattad juppide kattesaadavuse, nende hinna ja madala rattahinna parast. Kas CZ 500 veel kusagilt leiab ja mis hinnaga. Kui kellegil on konkreetne pakkumine, tehuku see privasse, voib olla ka hybriid vene rattast ja valismaa mootorist.
PS. Kas Uralist, Dneprist vms. on ka krossi/enduro versiooni?
Loodan, et keeruline jutt ei saanud ja vabandan tapitahtede puudumise paerast.



Timo


madtongue


no kahe poolest julgen küll soovitada kui mootorist midagi ikka ka jagad,ses suhtes et kui mul sõbral oli siis me päris tihti vandusime selle kallal kui bents ja värgid ostetud olid aga võta näpust,zetil oli puhkepäev vist.aga kui käis siis käis ikka korralikult.eriline pöördepill ei ole,annab ka rahulikumalt sõita,aga üldiselt tuleb ikka heasti peeneks lasta kui tahad et edasi ka käiks.mõõtsime kiirust ka, üle 90-ne ei lähe,viies käik võiks ka olla,lased neljanda peeneks ja tahad viiendat panna,aga võta näpust ei olegi.aga noh, kui sa taga metsas niisama pinistad siis piisab neljast käigust ka. talvel läks ka matsust vändast käima kuigi see oleneb muidugi väga suurel määral konkreetse ratta seisukorrast.aga nüüd on see ratas kahjuks müüdud.odavalt andsime ka krt- 3500.- .börsis vaatad mingid rondid üle 6000.aga eks sa otsi äkki leiad.
viiesajase koha pealt olen kuuld et läheb veel paremini edasi,aga poole rohkem kuubikuid ka ju.
tegelt pole see cz500 üldse 500 kuubikut vaid 380. Sõbral oli 250-ne cz, see oli küll selline ratas, et näiteks kohalt sai ära ainult ketsi andes - annad vähem gaasi, siis sureb lihtsalt välja (sidur oli ka peaaegu on-off süsteemis st. libistada oli raske). Ja mis naljakas - kahekesi sõites ei tahtnud nagu edasi minna - üksi aga käis iga käiguga kets all ringi. Õudselt tegi lärmi ka.
Veel mõnda aega tagasi sõideti hobi külgkorvide krossi selliste masinatega, millel oli kahe silindriga mootor ehk siis keevitati kaks mootorit kokku. Kapriissed nad ilmselt olid, aga edasi liikusid need küll rajult. Hääl oli ka väga sheff, vilises nagu reaktiivmootor.
Urali krossikad on olemas küll, külgkorviga siis, paraku kipub neid väheks jääma, niiet varuosade leidmisega võib hiljem probleeme tekkida.

maaparandaja

tallinnas peaks teletorni kandis üks pood ka olema kust CZ ja Jawa juppe saab.125-sele eriti kallid ei ole, 250-se ja 500-se koha pealt ma täpselt ei tea,aga vaevalt et needki hingehinda maksavad.lääne omadest on ikka kordi odavamad(nojah,kvaliteedist ärme siin rääkima hakkaWink.sõber sõidab profi tasemel korvi 500-sega ja peale igat sõitu tuleb ikka üks tiir ära teha sinna poodi.
Dnepri mootoriga krossikat pole mõtet üldse teha, sest tema liuglaagrid ei pea piitsutamisele ja hüppamistele üldse vastu.

Samas võid Maaparandaja jutust välja lugeda asjaliku vihje - Ostad CZ-i remondid tihti ja odavalt, ostad lääne päritolu aparaadi - remondid harva ning suht kalli raha eest.

Ma isiklikult soovitaksin sul hankida 500-600 cm3 kasutatud lääne 4taktilise mootoriga enduro. Kuna sa tõenäoliselt dokumentidega ning \"töötavate suunatuledega\" aparaati ei vaja, siis võid sellise suht odavalt saada.

Maastikul tuleb kasuks ka kui mootor on nö. kuiva karteriga - st. et masinal on eraldi õlipaak, mis tagab karteris korraliku õlituse ka hüpetel ning ümber kukkudes.