automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kui suur haruldus on MOSKVICH 423 või 424
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Skalaar

Vist panin margi õieti sest tegu on sellenäolise universaaliga !
Tänavaliikluses kohtab ikka väga harva. Lihtsaim sul ARKi päring teha, saad teada, kui palju neid registris on.Muidugi suur osa on ka arvelt maas olevana vedelemas.
Skalaar Kirjutas:Vist panin margi õieti sest tegu on sellenäolise universaaliga !
Tegu tegelikult vägagi erinevate autodega.423 toodeti 402 ja hiljem 407 baasil,eristati neid mudelinumbri järel oleva tähe järgi.Kui mälu nüüd just ei peta siis oli selleks täheks H(402 baasil =423ja 407 baasil 423H).Selliseid autosid tean hetkel kahte,tõsi ei sõida nad enam.
424 põhines aga 403-el.70-ndate lõpuni oli Nõmmel üks selline 424 IE variant.Usun,et neid 424 oli ikka vähem kui 423 ja 423H sid.
Tervitades Flanagan
Liiklusvahendite haruldusega seotud küsimused on alati sügavalt filosoofilise põhjaga. Ühestküljest ei saa olla ese, mida on konveieril toodetud, haruldane ainulaadsuse mõttes. Samas on haruldane eksemplar autotööstuse ajaloos just Ford T oma novaatorlike tootmispõhimõtetega.
Kuna ajalugu teevad inimesed nüüd ja praegu, siis on võimalik valitud esemete fetišeerimisega saavutada tulemus, kus seni ebaolulisena tundunud liiklusvahend võib muutuda imeliseks harulduseks rahva seas.
Nõukogude autoehituses oli universaalkerega auto üsna harv juhus. Ega kedagi eriti ei huvitanud tarbijale meelepärase autokuju väljatöötamine ja ega sest erilist kasu poleks ka olnud, sest autosid sai ainult ostulubadega ja kõik osteti ära, olenemata kere kujust. Senised universaalkerega autod on üldjuhul praktilise meelega inimeste poolt ära retsitud ja vähesed neist on hästi säilinud. Kokkuvõttes on vähem säilinud universaal Volgasid, Mossesid ja isegi VAZ 2102-sid, rääkimata tagaluugiga ZIM-idest või ZIZ-idest. Peaaegu olematu on vastav spetstehnika - kiirabid, pisikesed tehnoabid, bakaalkaupade vedu, zootehnika jne.
423 (1957- 58) ehk siis universaalkerega 402- neid tehti 1525, oli ka 423N (1958- 63) ning tegu oli 407 universaaliga. Ei tea palju tehti, aga rohkem ma arvan. 424 (1962- 65) oli 403-e universaal. Ei tea täpset arvu jälle, aga palju neid ei olnud.
Noh neid toodangu numbreid ei tasuks eriti tõsiselt võtta sest need on \"vene meestele\" endalegi suureks mõistatuseks ja päris kindlat vastust sellel olemas pole...

jan

Selline isend M423 on mul täitsa olemas ja tehase raamat ka alles,väljalase on 1957.Juba veneajal liikus neid mõni üksik ja ega hiljem pole ka kuulnud ja näinud mõnda sellist vedelemas.Selliseid võidi küll väheses eksemplarides välja lasta.Kui kellegil on selline asi olemas siis ma oleks huvitatud selle nägemisest(andke siinsamas teada)
Pole küll aga M-411 e.teisisõnu 4x4 universaal.
Tunduvalt haruldasem kui 423/424 kokku.
Vaata: www.jjts.ee ,klõpsa VARJUPAIK, klõpsa KATALOOG, klõpsa M 423 ja näed juppidest komplekteeritud isendit paremaid aegu ootamas...

jan

Vaatasin ja päris nutune on,aga arvestame sellega et ta on juppidest korjatud.Minu oma on kompvek selle kõrval,ainult mõningad plekid on lopilised peale väikest pehmet teelt väljasõitu ja mõni asi tahab keevitust.Üritan kunagi pildid teha ja kui huvilist on võin demonstreerida.
Nagu Landy tavatseb öelda \"...üks linnuke oksal siristas...\"et 6-7aastat tagasi oli neid liikureid arvel vastavalt 424. 24tk ja 423 . 77tk.see info ei sisalda neid autosid millel küljes vanad mustad nr.ja vanad vene passid...nii et palju neid autosid tänaseks alles seda ikka vääga raske öelda,samas võiks ju korraldada väikese looenduse foorumlaste hulgas kes omab ja kus näinud midagi sarnast?