automoto.ee foorumid

Täisversioon: I seeria Pobeda elektrijuhtmestik
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
http://www.pilt.ee/view/230537/
Kopeeritud NLiidu Kaitseministeeriumi \"Pobeda\" käsiraamatust
Kas tegu on Litvinovi raamatuga? Kui jah, siis kas Sinu valduses on originaal? Kui jah, siis... kuidas saab asjast koopiat?

Minu Pobi-raamatute (koopiate) kogus nimetet raamat seni puudub.

Seda, et 1. seeria Pobil nn peajuhe tulemüürist läbi tuleb hilisema \"õlipotsu\" kohal, erinevalt 2. ja 3. seeriast, teadsin ma õnneks juba varem.
valdo Kirjutas:Kas tegu on Litvinovi raamatuga? Kui jah, siis kas Sinu valduses on originaal? Kui jah, siis... kuidas saab asjast koopiat?

Minu Pobi-raamatute (koopiate) kogus nimetet raamat seni puudub.

Seda, et 1. seeria Pobil nn peajuhe tulemüürist läbi tuleb hilisema \"õlipotsu\" kohal, erinevalt 2. ja 3. seeriast, teadsin ma õnneks juba varem.

Minu käes on originaalteos mille kaanel on autori asemel Avtomobilnoje Upravlenije Vooruzhennyh Sil Sojuza SSSR . Väljaandmise aastat pole jõudnud välja selgitada, sest minu eksemplaril on tiitelleht ja lõpulehed kadunud. Pobeda \"juhtimisorganite\" skeemid on antud põrandal asuva käigukangiga variandi kohta. Samas on selge, et raamat ei saa olla ilmunud enne 1948, sest saatesõnas räägitakse I seeria autodest mida toodeti kuni augustini 1948 ja millel esinenud teatud konstruktsioonilisi puudusi mis aga raamatu väljaandmise ajaks olla kõrvaldatud.
Põhjus miks ma need lehed skaneerisin oli selles, et mulle pole kuskil veel silma jäänud sedavõrd ülevaatlikku juhtmete värvitabelit Pobi kohta. Raamatus on ka detailne joonis mille järgi saaks treida õiges proportsioonis suunalüliti nupu või ka signaalinupu roolirattale.

Äkki keegi teab GAZ 12 Zim juhtmete värvitabelit ja juhtmete paigutuse skeeme?

Koopia tegemise saab kah plaani võtta!
Hirmsasti olen asjast huvitatud! See on 49. aasta Litvinovi raamat.

Lihtsalt 1950. aasta raamatud (kataloog ja ehituse kirjeldus) ei kirjelda enam täpselt 1949. aasta autot. Nt õlifilter liikus minu seniste teadmiste kohaselt \"tulemüürile\" 1949 ehk siis aasta enne käigukasti jm asjade vahetamist, mida ma olen kokkuleppeliselt lugenud vana seeria lõpuks.

Ilma \"õlipotsuta\" tulemüüriga säilinud Pobid võib näppudel kokku lugeda. Veel varasemaid ehk enne augustit 1948 tehtud Pobisid ei ole 99% tõenäosusega siit seltskonnast keegi näinud. Ma ei ole kindel, et neid üldse maailmas alles on - Moskva meeste käes on igatahes replika.

Eestis on kaks ümber ehitatud masinat, mille kerenumber jääb paari tuhande kanti ja mis minu seniste teadmiste kohaselt võivad pärineda 48. aasta augusti kandist, kuid mis siiski tõenäoliselt on toodetud peale 48. aasta augustit. Kui arvestada, et esimene eraisikule müüdud Pobitehing Eestis toimus alles detsembris 1948, siis on selge, miks neid alles ei ole. Asutuse autod lihtsalt sõideti lõpuni läbi. Ja edasi müüdi paremal juhul maha, ehitades asja tundmatuseni ringi uute tükkide peale.

[quote=valdo]
See on 49. aasta Litvinovi raamat.

Võib küll olla Litvinov, kuna Stalini preemia laureaat Liphardt oli nende samade Pobi vigade pärast põlualune ega saanud sellise käsiraamatu kaanel autorina figureerida.
Mis puudutab peenfiltri paigutust, siis vaatan jah, et peenfilter käivat mootoriploki külge kinnituva kronsteini külge.
Ja veel üks asi, mis jäi silma raamatu joonist vaadates: kas Pobil käibki piduri peasilinder põhja alla poolraami külge või oli see üksnes esimesel seerial nii? 1950 aastast toodetaval Zimil piduri peasilinder juba \"normaalses\" kohas.

Raamatus märgitakse, et 1948 a teisest poolest asendati piduri signaaltule meh. lüliti hüdrolülitiga- võib arvata, et esialgne meh. lüliti võis kuskil põrandal või põhja all võibolla ainult mõne kuu vastu pidada!.
eberhard Kirjutas:Mis puudutab peenfiltri paigutust, siis vaatan jah, et peenfilter käivat mootoriploki külge kinnituva kronsteini külge.

Jah. Kuni 1949. aastani. Viidi tulemüürile koos vits-kronsteiniga vast seetõttu, et L-kujulisse plokikronsteini tekkisid pikemaajalisel kasutamisel vibratsioonipraod. Minul on säilinud praoga algne isend, enda auto jaoks valmistan detaili replika. Vast on üleliigne mainida, et säärast spetsiifilist haruldase 1. seeria detaili on mul lihtsalt lootusetu leida.

Teist teed mindi GAZ-51 juures, kus kronstein ja filter muudeti üheks tervikuks.

eberhard Kirjutas:Ja veel üks asi, mis jäi silma raamatu joonist vaadates: kas Pobil käibki piduri peasilinder põhja alla poolraami külge või oli see üksnes esimesel seerial nii? 1950 aastast toodetaval Zimil piduri peasilinder juba \"normaalses\" kohas.

Pobidel lõpuni välja. Kuni 3. seeria lõpuni 1958.

eberhard Kirjutas:Raamatus märgitakse, et 1948 a teisest poolest asendati piduri signaaltule meh. lüliti hüdrolülitiga- võib arvata, et esialgne meh. lüliti võis kuskil põrandal või põhja all võibolla ainult mõne kuu vastu pidada!.

Väidetavalt oli nii. Ei saa fakti kontrollida, sest minu andmetel ei ole säilinud nii vanu Pobisid. Ja ka paar säilinud 1948. aasta aparaati on palju ümber ehitatud, mille käigus kindlasti hüdrolüliti installeeritud. Ja nende autode tootmise ajal enam mehaanilist lülitit suure tõenäosusega ei olnud enam.
valdo Kirjutas:Kas tegu on Litvinovi raamatuga? Kui jah, siis kas Sinu valduses on originaal? Kui jah, siis... kuidas saab asjast koopiat?

Minu Pobi-raamatute (koopiate) kogus nimetet raamat seni puudub.

Seda, et 1. seeria Pobil nn peajuhe tulemüürist läbi tuleb hilisema \"õlipotsu\" kohal, erinevalt 2. ja 3. seeriast, teadsin ma õnneks juba varem.

Valdo tegu on tõesti \"A.S:Litvinov-i raamatuga ja v.a. 1949.a. ja kui sa tahad head koopiat teha siis mul on olemas vääga hästi säilinud (kõik lehed alles ,panni all hoitud ei ole...)raamat.Ma arvan et saame kindlasti kokkuleppele.
Valdo mul oleks sulle pakkuda sellist õli filtri hoidjat mida sa ei looda leida, ainult et ma pole päris kindle kas see just selline mida sul vaja on, mõni pilt oleks hea, siis ma saaks täpselt õelda kas see on sama, muidu detail on täitsa korralik, õlifiltri kinnituseks on 4 auku ja asi on L kujuline ploki osa on kaarja lõikega ja kaks vormitud triipu on äärte ligidal.
Olaf Kirjutas:Valdo mul oleks sulle pakkuda sellist õli filtri hoidjat mida sa ei looda leida, ainult et ma pole päris kindle kas see just selline mida sul vaja on, mõni pilt oleks hea, siis ma saaks täpselt õelda kas see on sama, muidu detail on täitsa korralik, õlifiltri kinnituseks on 4 auku ja asi on L kujuline ploki osa on kaarja lõikega ja kaks vormitud triipu on äärte ligidal.

Täpselt sama! Ja loomulikult olen huvitatud, sest muidu läheb vägagi keeruka detaili replika tegemiseks, mis võtab palju vaeva.