Võib olla üks tobe küsimus, aga niisugune see on, sest kord silma hakanud asi huvitab endiselt.
Miks on kõikidel nõukogude päritolu suurtraktoritel T-150K ja K 700 ning K 701 rool paremal pool? Niisugune lahendus on ju küllalt ebaharilik - ei usu, et pelgalt konstruktorite pohhuism. Ehk hõbustab see kuidagi juhi väljavaadet tööpõllule või midagi sellist...
Mister X Kirjutas:Võib olla üks tobe küsimus, aga niisugune see on, sest kord silma hakanud asi huvitab endiselt.
Miks on kõikidel nõukogude päritolu suurtraktoritel T-150K ja K 700 ning K 701 rool paremal pool? Niisugune lahendus on ju küllalt ebaharilik - ei usu, et pelgalt konstruktorite pohhuism. Ehk hõbustab see kuidagi juhi väljavaadet tööpõllule või midagi sellist...
Endalgi selline küsimus, aga olen unustanud küsida... T-150K juurest veel üks tähelepanek: parempoolne uks käib õiget pidi, aga vasakpoolne uks käib tagurpidi lahti...
Miks on kõikidel nõukogude päritolu suurtraktoritel T-150K ja K 700 ning K 701 rool paremal pool?
Ka MTZ 80 ja 82-el on rool natuke paremal, iste ka. Ma arvan, et see selleks, et hea ratta jooksu mingil tööl jälgida, näiteks kündmine.
See ainult minu arvamus
No seda ka, arvan, et selleks ka, et teel sõites võimalikult kraavi pool sõita.
Täna maale minnes kuldiveeris üks topeltratasdega T-150 põldu ja kui tagasi tulin oli ta end põllale sisse kraapind. Kahjuks polnud fotokad kaasas. Masin kraapis põllul mis hirmus, aga oli sildadeni sees, kuradi kahju oli et ei näind, kuidas ta sealt minema sai.
Kas traktori K-700baasil frontaallaadureid ka toodeti?
Ei usu hästi, sest K-700 tagumisel raamil puuduvad laaduri kinnituse kohad.
hiiumaal , emmaste vallas on kla üks k 700 mis täisesti töö korras ja mis isega aasta läbi vallale tööd teeb
hiljem vb ka pildid;):cool:http://forum.automoto.ee/images/smilies/cool.gif
:cool:
K-700 baasil toodeti frontaallaadureid kindlasti.Täpsemalt oskab rääkida neist foorumikasutaja Sillu.
Timm Kirjutas:oi aitäh! kusjuures ma rääkisin oma vanaisaga täna ja tuli välja, et ka T-150K-l on frontaallaaduri aisad tagasilla peal olemas. Kuid kuna T-150K nõrk koht on tema raamiliigend, siis temaga nii suurt tööd teha ei saa.
Nii K-700/701 kui ka T-150Kle pannakse laadur tagumisele(tagumine traktorina,mitte laadurina) poolraamile. Ja mingeid "aisku" seal pole.
T-150K baasil laaduri nimetus on TO-25. Sel masinal on T-150Kst alles praktiliselt ainult sildadel raam,mootor ja kabiin.Muus osas on tehniline pool erinev,lisaks on lühendatud tagumist poolraami.
K-700/701le laaduri paigaldamine nõudis ainult rippsüsteemi/jõuvõtuvõlli eemaldamist ja rooli,pedaalide ja istme ümbertõstmist.Viimase jaoks oli olemas isegi tehasekomplekt.
Kaassõitja iste jääb ikka "õigetpidi".Juhiiste aga keeratakse mootoripoolsesse seina.
On kellelgi mõnda pilti K-700-st laaduriga. K-700 ja K-700A tagumised raamid erinevad natuke teineteisest ja oleks huvitav näha kuhu laadur kinnitatud on.
K-700A oli turboga K-700 mootor.K-701 mootor oli ilma turbota, aga siiski võimsam kui K-700A mootor.
Lihtsamalt öeldes: K-700: turboga V8 diisel JaMZ-238NB
K-701: V12 turbota diisel JaMZ-240.
Ja tegelt on seda vahet siin foorumis varemgi lahatud.