19-11-2004, 13:00 PM
Tegemist siis Lada keskmootoriga autoga, mille jahutusradiaator on viidud ette. Probleem selles, et radiaator asub mootorist madalamal, hetkel asi lahendatud nii, et radika juures on kõrgemal paisupaak, mille kaudu saab mootorisse piisavalt kõrge jahutusvedeliku nivoo. Mootori kõrgemais veesärgi osas on õhutusventiil. Praegu kipub selline süsteem vahel radikat läbi paisupaagi tühjaks keetma ja on pidev oht mootori kuivaks jäämisel (kõrgemal ikkagi).
Siit siis küsimus, et millised oleks õiged lahendused. Loogiliselt võttes tuleks paisupaak ühendada otse mootorisse, kuid sel juhul läbi millise klapi või võib panna hermeetilise paagi? Kas siis võiks radika juures olevast paisupaagist loobuda ja radika sulgeda hermeetilise korgiga? Kuna radikas on mootorit ühendava torustiku suhtes kõrgemal, kas siis piisaks võimaliku tekkiva õhukorgi eemaldamiseks lihtsalt jahutusvedeliku lisamisest radikasse või tuleks paigaldada õhutusventiil?
Kellelgi on ka kindlasti kogemusi, et kuidas on sarnane jahutussüsteem lahendatud näiteks Skoda 120-el?
Siit siis küsimus, et millised oleks õiged lahendused. Loogiliselt võttes tuleks paisupaak ühendada otse mootorisse, kuid sel juhul läbi millise klapi või võib panna hermeetilise paagi? Kas siis võiks radika juures olevast paisupaagist loobuda ja radika sulgeda hermeetilise korgiga? Kuna radikas on mootorit ühendava torustiku suhtes kõrgemal, kas siis piisaks võimaliku tekkiva õhukorgi eemaldamiseks lihtsalt jahutusvedeliku lisamisest radikasse või tuleks paigaldada õhutusventiil?
Kellelgi on ka kindlasti kogemusi, et kuidas on sarnane jahutussüsteem lahendatud näiteks Skoda 120-el?