automoto.ee foorumid

Täisversioon: probleem iseehitatud jahutussüsteemiga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tegemist siis Lada keskmootoriga autoga, mille jahutusradiaator on viidud ette. Probleem selles, et radiaator asub mootorist madalamal, hetkel asi lahendatud nii, et radika juures on kõrgemal paisupaak, mille kaudu saab mootorisse piisavalt kõrge jahutusvedeliku nivoo. Mootori kõrgemais veesärgi osas on õhutusventiil. Praegu kipub selline süsteem vahel radikat läbi paisupaagi tühjaks keetma ja on pidev oht mootori kuivaks jäämisel (kõrgemal ikkagi).
Siit siis küsimus, et millised oleks õiged lahendused. Loogiliselt võttes tuleks paisupaak ühendada otse mootorisse, kuid sel juhul läbi millise klapi või võib panna hermeetilise paagi? Kas siis võiks radika juures olevast paisupaagist loobuda ja radika sulgeda hermeetilise korgiga? Kuna radikas on mootorit ühendava torustiku suhtes kõrgemal, kas siis piisaks võimaliku tekkiva õhukorgi eemaldamiseks lihtsalt jahutusvedeliku lisamisest radikasse või tuleks paigaldada õhutusventiil?
Kellelgi on ka kindlasti kogemusi, et kuidas on sarnane jahutussüsteem lahendatud näiteks Skoda 120-el?
skodal on asi lihtne:
läbi termostaadi lükatakse jahutusvedelik mootorist suurde jahutusradikasse ja sealt tuleb ta tagasi mootorisse (veepumpa). nõksu enne mootorisse jõudmist on paisupaak. klapist mööda jookseb vedelik salongi soendusradikasse ja ka sealt tagasi veepumpa.
asja juures on 2 nõksu:
1) mõlemast radikast jookseb peenike voolik välja ja saab omavahel kokku jahutussüsteemi kõrgeimas punktis õhutuskraaniga
2) termostaadi kopsiku pealt läheb eraldi peenike õhutusvoolik paisupaaki ja kui see on umbes siis lämpab õhumull mööda süsteemi ringi ning termostaat jääbki avamata sest vesi ei jõua klapini. sel juhul ei aita kraanist õhutamine ka kuna paisumise-kahanemise tulemusena tekib õhumull uuesti.
Umbes sama probleem oli ka vanal VW -Transporteril/D-BUS-il/Carawellil.Ühesõnaga päramootoriga Volkaril,millel diiselmootor.Mootor taga,radikas ees.Mootor väike(1,6 l)jahutus süsteem hiiglaslik.Sel riistal oli ees radikal õhutusventiil.Vedelikku aga pidid lisama tagnt paisupaagi kaudu.Asi lahendati nii,see oli ka kasutajamanuaalis sees. Auto tagumine ots pidi olema esimest umbes 20 cm. kõrgemal.Mootor pidi töötama tühikäigul,tagant valasid,jooksid ette ja õhutasid.Kui seda tegid siis probleeme polnud.
Tülikas küll ,aga toimiv ja toimiskki
Tervitades,Flanagan
Vormelitel on see probleem igatahes nii lahendatud, et jahutus süsteem on surve all st. hermeetiline ja paisupaagi ja jahutuse vahel on mingi ventiil, mis teatud survel avaneb.