automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jaan Tatika ideed
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Hakkaks ise argooni tootma? 68 aastal töötasin ajateenijana Moskva teisel ringil (2-pojas) Nudol-Šarino ehituspataljoni autobaasis mehaanikuna. Kord jäeti nädalaks sinna hoiule liikuv hapnikujaam- kahesillaline järelhaagis-putka. Ringi ajas teda vana kahetaktiline Jamz`i mootor. Ööpäevas löövat 6 balloni hapnikku täis. Tööpõhimõte nagu nafta krakkimisel. Iga komponent veeldub eri rõhul. Nägin ainult siniseid balloone, järelikult N, Ar ja muu lasti vabadusse sel ajal. Viimaks Eestissegi selline haagis kusagile imekohta pidama jäänud?
To maaks- ikka rõhuga veeldub ka- kuskohal suvel alla plus kümne võtta on?
(03-12-2018, 14:19 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Hakkaks ise argooni tootma? 68 aastal töötasin ajateenijana Moskva teisel ringil (2-pojas) Nudol-Šarino ehituspataljoni autobaasis mehaanikuna. Kord jäeti nädalaks sinna hoiule liikuv hapnikujaam- kahesillaline järelhaagis-putka. Ringi ajas teda vana kahetaktiline Jamz`i mootor. Ööpäevas löövat 6 balloni hapnikku täis. Tööpõhimõte nagu nafta krakkimisel. Iga komponent veeldub eri rõhul. Nägin ainult siniseid balloone, järelikult N, Ar ja muu lasti vabadusse sel ajal. Viimaks Eestissegi selline haagis kusagile imekohta pidama jäänud?

Rõhuga ei veeldu, aga temperatuuriga küll: argooni keemispunkt =−185.848°C, lämmastikul −195.795°C ja hapnikul −182.962°C. CO2 tilgub välja juba -56,5°C juures.
Igasuguseid huvitavaid leiutisi: https://www.youtube.com/watch?v=zYWg-EGOytc
Sarnased leiutised, kuid ilma igasugu liigse tõsiduseta  

Kreosan on parim


Tsentrifukaalsiduriga lada. Leidsin kui tegin "jaan tatika" ideelist otsingut siduri kohta. Ei pidanud pettuma.  Smile
https://www.youtube.com/watch?v=cliB4H6YjyU 

OKA le kaks mootorit. Eelnevad osad ehitamisest, selles juba sõidukatsed.