automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jaan Tatika ideed
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Võta lihtsalt õige võimsusega trell, muud polegi tarvis. Et teemas püsida, seo see vanade sukkpükstega puki külge!
Filmi "the worlds fastest indian" alguses on sobiv käivitusmehhanism (starterilt käitatavad rullid) ja selle lülitus (metallninaga saabas) ilusti üles võetud.
Ka muus osas väga hea film, mida ma olen oma elus rohkem vaadanud, kui Rambo kahte.
Tahan öelda, et kui sa juba leidsid mingi raamirappe, siis ehk leiad ka mingid rullid, starteri, elektrimootori, tagakiige, tagaratta, lenksud, siduri, gaasi.... ja ongi käivitusmehhanism olemas, mida saad kasutada soovitud käiguga, testida ära kõik nüansid käikude ja sidurini välja enne õige masina vahele istutamist.
(13-07-2020, 21:57 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Ma tean väga hästi, mis on valesti.

* vaatamata remontkomplektile ei tööta karbuss korralikult, vaja reguleerida.
* süütemäng ei ole originaal ega tööta nii nagu peab, madalatel pööretel jääb säde nõrgaks.
* käivitusvända käik on umbes 60% kui võrrelda seda originaal asendiga.

Kuid kui pöörduks tagasi küsimuse juurde.
Mootori pukk koos mootori ringiajamise võimalusega, kas käivituseks või sissesõiduks.
Tundub, et siinses seltskonnas polegi sellist tehtud?

Ma arvan, et siinne seltskond suunaks ikka põhiauru karbussi ja süütemängu kordategemisele, mitte kana mahub ka mesipuu taru lennuavast jõuga sisse käivituspuki tegemisele.
Nendel asjadel on algreguleeringud, mis tagavad ka ilma suurema valuta mootori käivitumise. Kui jääda lootma selllele, et käivitupukiga saab mootori elule ja nagu nõiaväel siis reguleerida asjad paika, siis ongi tatika teema vääriline see tegevus.
Isa kunagi K650 sissetöötamiseks vedas seda Ziguli taga ilma käima panemata õhtuti paar nädalat Ziguli taga. Niiöelda külm sissetöötamine. Palju sest kasu oli...pigem ajad ja mõtted olid tooaeg sellised.
Õnneks drell ei andnud otsasid.
Vahepeal käike lapates panin sisse esimese kuid käima vedada suudab ainult neljandaga.
Nimelt drellil on sisse ehitatud midagi sidurilaadset mis suurema ülekoormuse puhul hakkab libisema.

Kes liikuvat pilti soovib näha, leiab selle siit:

https://youtu.be/zGjq_gESe00

Klõbin mootoris on pärit kulunud kolbidest.
Mootor aevastab kuna süüteandur on liiga eemal magnetist.

ja veel palju põnevaid pisiasju...
tõnn, sa oled ise ka täiesti vales teemas oma murega.

Isegi nagu väheke reostamas teist, seda algupärast ja õiget Jaan Tatika pärandit, vähemalt mulle tundub sedasi.

Antud püstikus on pigem teretulnud sellised katsetused.
Lootsin, et drelli abil mootorit käivitades olen piisavalt "Jaan Tatikas" kuid kui eksisin siis palun vabandust ja loodan, et herr moderaator tõstab siit need mittesobivad postitused kokku üheks eraldi mototeemaks.
Ehk on see hiljem abiks teistelegi, kes jalaga ei tao ja vett ei joo.
Proovi pool sõrme õhupuhasti ava ees, kuidas siis käib, ehk segu veel rikkamaks.
Tahaks boileri väliselt boilerit soojendada.
Fooliumteibiga isereguleeruv küttekaabel ümber boileri või ühendustorude?
+5C oleks rahuldav.
Kui torud on boileri all siis need hakkavad edukalt soojendama kogu boilerit.
Mina soojustaks ja lisaks kaabli torudele terve külma ruumi ulatuses.
Kõik ruttu magneteid ostma  Big Grin  või siis eeslile porgandeid  Big Grin

Muidugi terve see kanal on üks suur Jaan Tatikas.

Tänapäevase mõttes kuliibinlus/tatiklikus aga käepärasem, kui originaal käivitusmootor (vist?).

https://www.youtube.com/watch?v=xU7_A4x0...0%BE%D0%B2
(28-12-2020, 21:57 PM)speedsta Kirjutas: [ -> ]Tänapäevase mõttes kuliibinlus/tatiklikus aga käepärasem, kui originaal käivitusmootor (vist?).

https://www.youtube.com/watch?v=xU7_A4x0...0%BE%D0%B2
tüüp ise väidab et üle 2x odavam, töökindlam ja vähem kütust kulutav ... kas uskuda? sõltuv ikka kohalikest oludest...
Ega PD seeria mootorid olnud halvad, kui need olid nõuetele vastavast materjalist hoolikalt tehtud tükkidest juhenditele vastavalt kokku pandud. No magneetosid pidi olema kaks: üks toas soemüüril kuivamas ja teine mootori küljes. Iga paari nädala järel siis vahetasid.

Tänane keskmine hiinakas on nigelam, kui hea algne mootor. Aga aastakümneid hooldamata olnud käivitusmootorile teeb hiinakas selgelt silmad ette.

Ja annab kõneainet siingiWink

Käivitusmooori kütusekulu teemaksolek räägib midagi põhimootori kehvast seisukorrast...
Kas keegi on oma kärule teinud ise kallutuskruvi?

[Pilt: 610481.jpg]

Kaks toru teine-teise sees ning keermelatt?
Või paneks sinna tavalise tungraua?
Paigaldasin tagantjärgi poe oma, kinnitused tegin ise, kuna oli teise haagisetootja oma.
(18-02-2022, 12:31 PM)moscito Kirjutas: [ -> ]3 faasiline starter?
https://www.youtube.com/watch?v=AEXVAjEDMOE
Ei midagi uut,aga teostuse saab parema teha.
Teostust ma silmas pidasingi.
Siin on sarnase süsteemi kasutaja kommentaarid pärast reduktorstarteri kasutuselevõttu. Selgitab ka 3KW mootori kasutamise põhimõtet.