Omab siis keegi infot mis värvi kestaga need mossed tehasest välja vurasid? Ise tean rohelist, halli ja sinist. Äkki oli neid veel?
Ette tänades Jaanus
Jaanus Kirjutas:Omab siis keegi infot mis värvi kestaga need mossed tehasest välja vurasid? Ise tean rohelist, halli ja sinist. Äkki oli neid veel?
Ette tänades Jaanus
Mingi beež või helepruun oli kindlasti veel ja siis midagi liivakarva kollane ka vist. Esimest varianti kohtas puukeredel ja teist kabriotel. Kui keegi leiaks kindlad värvikoodid kuskilt oleksin isegi tänulik, aga kuuldavasti need andmed ei ole säilinud.
Tom.
On üks inimiene mu tuttav ,kes orgunnis välja Pobi originaal Beeži värvi ,see mis kunagi tehasevärv oli, kuna arvatavasti olid omal ajal kõik need värvid indentsed siis peaks see ka Mosse 401 puhul õige olema!
Viibisin kunagi 80-ndatel Moskvas VDNH näitustel, kus toimus suur ülevaatenäitus nõukogude auto- ja mootorratta tööstusest. Lisaks oli seal ka üks stend, kus tutvustati autokeemiat ja selle ajalugu. Värvidest on meelde jäänud niipalju, et kogu algset nõukogude autotööstust varustas üks värvitehas kogu maal. Seega võttes Pobeda jäänustelt algse tooni näidise, võib asuda Mosset värvima. Toonid olid üsnagi püsivad aastate lõikes, sest ka värvitööstuses kehtisid kindlad GOST-id ja puudus loomingulisus. Olulisemad toonid on siin juba ette loetud.
Peale Stalini surma hakkas ilmuma ka \"välismaa värvidega\" värvitud autosid. Vähemalt on selliseid kahtlaseid toone tehaste \"müügivoldikutes\", kas selliseid autosid ka meile jõudis, või saadeti need ekspordiks või värviti ainult pildistatav eksponaat, seda mina ei tea kommenteerida. 80-ndate aastate kogu autotööstuse värvigamma mahtus 5 cm laiuste triipudena LADA kapoti peale ära, selline näitvahend oli seal VDNH-s tehtud.
mossepower Kirjutas:On üks inimiene mu tuttav ,kes orgunnis välja Pobi originaal Beeži värvi ,see mis kunagi tehasevärv oli
Kui oleks võimalik saada selle beezi värvi värvikood oleks väga tänulik.
pkuldsaar Kirjutas:Kui oleks võimalik saada selle beezi värvi värvikood oleks väga tänulik.
Võta miskis varjulises kohas olnud detail, mis ei ole päevavalgust näinuna pleekinud. Selle värvus ongi enam-vähem õige.
Minu 1949. aasta autost on mitmeid selliseid värvinäidiseid olemas. Ird-tükkidena muide - saan kaasa võtta ja miski värvikataloogiga võrrelda
Muide, Piiburi mainitud GOST\'ide põhistest värvidest veel niipalju, et nende toon ikka kõikus üksjagu. Kui ühe partiiga värvitud autoga tuli värviparandusi teha teise partiiga, oli vahe selgelt tihti näha. Vast ei olnud lähtekomponentide kvaliteet nii ühtlane.
Mille Sa beezhiks värvid?
Kust oleks võimalik teada saada selle rohelise värvi täpset koodi?
tamar99 Kirjutas:Kust oleks võimalik teada saada selle rohelise värvi täpset koodi?
Loodan, et saab. Mul on Pobi plekkide jäänuseid oma ladudes, kus alumistes kihtides on ehk vana värvi kusagil veel näha. Säärane tükk tuleb lihtsalt välja lõigata ja selle järgi värvikood määrata.
Kui kiire Sul sellega on? Mul on hetkel väga kiired ajad ja lähema nädala-pooleteise jooksul ei jõua ma seda kindlasti teha. Pobi-mudru on ka kolikambrite tagakihtides...
Ei ole väga kiire, vaata kui aegaon siis uuri järgi.
aga musta värviga ei ole yhtegi tehasest tulnud?
Aga punast ka kohtas? Ise netist leidsin säärase pildi:
[quote=andris]
Aga punast ka kohtas...
Sellise punase olemasolust pole midagi kuulnud. Pobedal ja M402-st võis küll kohata tumepunast, rohkem nagu pruunikas.
Tom.
Punast Pobi pole tehasest mitte kunagi väljunud. Kardan, et Alma-Mosset samuti mitte. See pilt võis olla tehtud valesse värvi värvitud restaureeritud autost, mitte tehasevärvi (või tehasevärvi toonis) isendist.
N.Liidus oli 1940-60ndatel aastatel kõik unifitseeritud, sh autovärvide tootmine. Beež, tumeroheline, hall, must jms toonid oli kasutusel nii Pobide, GAZ-51de, Alma-Mossede IZ-350te, IZ-49te jne juures. (Tume)punast tean vaid kasutatud olevad Riia jalgrataste ja IŽ-350 juures, ei mujal. 400-401 värvid olid ikka kollane, beež, pruun, tumesinine, hall...
Vähemalt Pobeda puhul tean 99% kindlusega väita ka oranzi värvi. Lapsepõlves nähtud auto u. kaheksakümnendate keskel või teises pooles ehk. Ühe tollal u. kaheksakümnese taadi auto, kes enamasti hobusega liikus ja autot vast paar korda aastas pruukis. Surmkindel, et originaalkonditsioon, kiiskas teine nigu pühademuna. Kes teab, ehk on kusagil Raplamaa metsade keskel miskis aidas veel alleski...
IIIFFFAR Kirjutas:Vähemalt Pobeda puhul tean 99% kindlusega väita ka oranzi värvi. Lapsepõlves nähtud auto u. kaheksakümnendate keskel või teises pooles ehk. Ühe tollal u. kaheksakümnese taadi auto, kes enamasti hobusega liikus ja autot vast paar korda aastas pruukis. Surmkindel, et originaalkonditsioon, kiiskas teine nigu pühademuna. Kes teab, ehk on kusagil Raplamaa metsade keskel miskis aidas veel alleski...
Mina ei usu.
1980ndate keskel nägid Sa kindlasti kapitaalremonditud või juba mitu korda kapitaalremonditud 30 aastat vana autot. Uusi autosid ju polnud piisavalt saada ning nii ehitati tihti põlve otsas uusi autosid vanale kapitaalitud kerele uusi tükke külge pannes. Tavaliselt oli nii tehtud autode kvaliteet tehase vooluliinist palju parem.
Üldiselt... Stalini ajal ei oleks juba riiklikult lubatud üht nõukogude autot nii kirkaks värvida. Liiatigi on Pobi tehasetoonis kõigile huviliste ammu ja kindlalt teada.
Ega ta nii hirmus hele ja kirgas just polnud, võib-olla kvalifitseerub miskit sorti pruuniks. Vanaonu oli aga sedasorti tüüp, kel too autu vast juba aastakümneid ühtviisi käes olnud ja mitte remontimisega pole sehkendanud. Mida sa remondid kui auto korra aastas liigub..
Oli mis oli, igatahes kustumatu elamuse jättis väikesele poisile. Väikese Ivari väikesed silmad polnd enne miskit nii ilusat näind...!
kas selle beezhi värvi koodi on võimalik tänapäeva värvi kataloogisesse üle panna ja on keegi seda teinud?
Kas pildil oleval autol võib olla tehase värv?
Tervitades
Jaak
(30-06-2009, 14:12 PM)krjaak Kirjutas: [ -> ]kas selle beezhi värvi koodi on võimalik tänapäeva värvi kataloogisesse üle panna ja on keegi seda teinud?
Pigem varieerus see tugevalt, nagu tollal tavaks. Õige värvitooni teadasaamiseks konkreetsel isendil on mõistlik otsida varjus (mingi liite all olnud) laik ja selle põhjal otsida konkreetsele masinale värvikood. Mis võib teise aastakäigu (teise partii) masinal olla hoopis erinev.
no jah, varjus jah, tegelt on väike patt plaanis, tahaks auto teha beeziks või helekollaseks, selleks ostingi õiget tooni, hetkel veel hallikas sininine, aga kellade juurest iluliiste eemaldades tuli välja roheline.
Tervitades
Jaak
(30-06-2009, 14:12 PM)krjaak Kirjutas: [ -> ]kas selle beezhi värvi koodi on võimalik tänapäeva värvi kataloogisesse üle panna ja on keegi seda teinud?
Kas pildil oleval autol võib olla tehase värv?
Tervitades
Jaak
Beez oli kindlasti kasutuses kabrio variantidel. Kõvakatust ei julge kindlalt väita.