automoto.ee foorumid

Täisversioon: Izh planeta sport õlitus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

tommy

Tere!

Sain planeta spordi omanikuks, nüüd tekkisid üks küsimus:

Mootori vaskul poolel on õlimõõtevarras, kas see mõõdab käigukastiõli taset, või õli taset karteris (minu variandil peaks karter puuduma, õlipumpa pole.)?

Tegemist 2-taktilise mootoriga, mille väntvõlliruumi ehk karteri õlitus toimub õli bensiini sisse segades või spetsiaal dosaatori abil. Milline mudel sul on seda me ju ei tea....

Õlivarras mootori küljes näitab õlitaset käigukastis. Dosaatoriga mudelitel oli \"seguõli\" paak vist küljekarbis.

tommy

Tänud vastuse eest!

Dosaatroit tõesti sellel mudelil pole, kahtlused tekkisid aga sellest, et manualis oli selle varda kohta kirjas, et pidavat mõõtma õlitaset karteris, varras on aga õline, kuigi õlitussüsteem puudub.
Kas võib olla, et varras mõõdab ikkagi taset käigukastis?
Õlivarras selle mootori küljes näitab õlitaset käigukastis.
Õlitussüsteem ei puudu - tegemist on "pre-mix" õlitussüsteemiga, mis ta korrektselt eesti keeles võiks tähendada ei oska 100% kindlalt väita, ei tule meelde.
Ehk siis pead õli-bensu segu paaki valmis segama enne sõidu alustamist.

Ja veel üks sõbralik vihje - Mis saab siis kui manual koju jääb? Katsu 2 taktilise mootori tööpõhimõttest aru saada ning mõtle peaga.

trebla

Arvatavasti on segadus terminitega juhendis. Nimetatakse ju vahel ka kogu seda kolakat, mis silindrist allapoole jääb, karteriks. Lisaks sellele räägitakse ka väntmehhanismi karterist ja käigukasti karterist mis paiknevad antud juhul samas korpuses kuid on omavahel vaheseinaga eraldatud. Võibolla on selles juhendis siiski mõeldud ka käigukasti karterit.