automoto.ee foorumid

Täisversioon: sarjast lollid ideed: asendaks elektrisüsteemi
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
vaatasin austini juhtmepusa ning mõtlesin Smile

aastaid tagasi tegelesin lennukimudelite ehitamisega ning lennumudelismis kasutatakse ohtralt servomootoreid. sama ka puldiga autodes jms, mida kaugelt juhtida saab.

tekkis mõte, et kas saaks ka päris autol asendada N koguse funktsioone servomootoritega, et vähendada mööda autot jooksvate juhtmete arvu. ma ei mõtle nüüd, et servomootorid mingit ränka tööd tegema hakkaksid, kuid nt starteri jaoks võiks olla armatuuris nupp ja kui seda vajutad, sis kapotiall servomootor keerab lihtsalt kaks juhet kokku ja voila, starter hakkab tööle. ja niimoodi võiks iga elektrilise seadme juures olla hoopis üks mootor, mis lihtsalt toimib: saab impulsi, liigub ühte asendisse, käsklus lõpeb, liigub algasendisse tagasi.

selliselt võiks lahendada tuled, starteri, süüte ja üldse kõik sellised asjad, mida sa tavaliselt auto salongist lülitad. (v.a raadio ja ventikas, mis autonoomsed üksused on)

selline süsteem vajaks auto tagaossa ainult ühte tugevamat toitejuhet ning muu jaotumine toimuks juba seal väiksemas ulatused.

ehk siis: paljud on ehitanud salongi elektrilise pagasiluugi luku avamise, mis tegelikult on samasugune lihtne ühetsükliline mootor, kuid miks mitte kaotada ka juhe nupu ja mootori vahel sellega, et iga servo saab signaali vahetult saatjalt ning toimib omaette.

leidub ju igasugu servosid, mis erinevaid tingimusi kannatavad ning nii palju neid \"raadiohäkkereid\" ka ei ole, et autot valitsema hakkaks.

Toungue

mis arvate?

u.
Raadio on vast natuke overkill, aga ühtse siiniga juhtimist, mis on pmst enam vähem sama asi, praktiseeritakse uutel autodel üsna laialt.
Efektne on see servomootorite variant kahtlemata. Kuigi selle ehitamiseks vajalike töötundide suhe ja uue tavalise juhtmestiku vedamise aja suhe on tõenäoliselt servovariandi kahjuks.

Asp
andnud starterit uksekella nupuga
Ilmselt tulevikus kunagi läheb kõik selle peale üle nagu teema algataja kirjutas.
Ühinen Aspelundi mõttega.
Kõike on ju võimalik teha - aga kas on mõtet.
Asjal tekib mõte alles siis, kui seda tehakse oma huvi pärast. Lihtsalt katsetamise pärast. Kogemuse pärast.
Olen kindel, et töökindlus sellisel variandil väheneb ja omahind tõuseb kõvasti.
Kuidas on raadiosignaale segavate teguritega ja valesignaalidega. Pole just eriti meeldiv, kui sõidu ajal äkki, mõnest raadiojaamast mööda sõites, starter taha kargab. Rääkimata kapoti avanemisest.
Servomootori kasutamine lülitina on nats essursside raiskamine, kontaktide sulgemisega saab ka relee hakkama, kud tänaseks hetkeks on juba suurel osal autodest rohkem või vähem kasutatud CAN-BUS süsteemi (Common Area Network)
Andurid- lülitid saadavad oma kodeeritud signaali võrku ning täiturseadmed tunnevad ära just neile mõeldud signaalid ning toimivad vastavalt. Näiteks tagatuledesse läheb kaks signaalijuhet (CAN-high ja CAN-low, sümmeetriline signaal häirete vähendamiseks)ja pluss- miinus. Ja toimib Smile Aga servo pole kuhugi kadunud! Näiteks VW kliimaautomaatikaga soendusahjul on juba 4-5 servomootorit õhuklappide liigutamiseks...
Raadiokanalit pole samuti põhjust karta, on olemas alarmsüsteeme, kus keskploki ja immobilaiseri vahel on raadioühendus, samuti ilma juhtmeteta lisaandurid.

Aga servot võiks kasutada hoopis . noh näiteks salongis...?
Kuidas oleks elektriliselt liikuvad päikesesirmid või kindalaegas
Või väga tegia oleks mõnele vanemale
autole ehitada kurvis pööravad esi(lisa)tuled?
Aga jõudu ja edu, värskeid ideid on alati vaja Smile