automoto.ee foorumid

Täisversioon: Metsaveotraktori ehitamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

skorpion3

Milline masin tuleks võtta ehitamise aluseks, millest aretama hakata! traktor ei peaks olema liiga suur aga läbivus peav väga hea olema! vb 150 või 700 kummid ??

Uuuuuh mõte nii koos et ei tule siit midagi tarka, kuid aidake
äkki saab asja!

Ps ehitamist vajaks ainult traktor, millele siis kõik järgi laduda
Lihtsaim valik aluseks oleks ilmselt Bella 82.Alla suuremad tagarehvid (150 või Kirovets).
Lisaks mäletan ühte artiklit 1980.aastate keskpaiga \"Sotsialistlikust Põllumajandusest\",kus kirjutati just Belarussi kohandamisest metsaveo tarbeks,seal soovitati katta aknad võredega,samuti mootori küljed ja põhja all lahtised kardaanid-võllid.
Tõstukit traktori enda külge eriti ei areta,seega tuleks vaadata,mis käruga soovitakse vedada ja sellega seoses vajadusel hüdraulikat ümber kohandada.
Vanad metsaveomehed kiitsid kõige rohkem Bella 52. Sellel oli mootor rahulikum (võrreldes 82-ga) ja kabiin kitsam. \"Akvaarium\" kabiiniga oli metsas oluliselt raskem liigelda. Kumme eriti laiaks ei aetud. Kasutati 82 kumme. Veljed muidugi tugevdati. Juurde muidugi esivints ja tagaplate.
Metsas kasvand tatikana võin rääkida omapoolse kontseptsiooni. Väikse putkaga russile topiti alla 700 kummid ja lisapoolraamidele soome päritolu \"Farmi\" tõstuk, ette vints. Sitalaotaja käruraamist sai palgiveohaagis. Tehti sarnane custom millaski kaheksakümnendate lõpul, vist 86-87 ja tegijaks tol ajal vist Tamsalu EPT, kui õigesti mäletan. Kui ta veel surnud pole, sehkendab tõenäoliselt veel tänapäevgi Raplamaa metsades ringi. Esiratastele jäivad originaali kitsad rehvid, noid ei soovita laiemaks vahetada, sild ei kesta. Tagaülekandegi ümbert kulub \"käiseid\" natuke liiga... Ent siiski, tol ajal kui \"Ponssesid\" ja \"Valmeteid\" esimesi kordi alles pildi pealt nägema hakkasime, oli see kõva tööriist.

skorpion3

njah jama on sellest et sellin PUTUKAS nagu 82 taga laiad rehvid ON JUBA OLEMAS! Muidu kõik Ok kuid enda mets on 2 mäevahel ja kuidagi orus, ja nii porine et ei tule mitte kuidagi üles, talvel 27 kraadi külma siis vb ääri veeri aga muidu lähed lihtsalt suplema Sad
150 tainarulle ärge alla küll pange.Esiteks on 150 rattad liiga väiksed, tagaots on väga madalal.Nii et metsas jääd kännu otsa kinni.Edasi ta kah 150 ratastega lähe,9\'ndaga sõidad nagu 7\'ndaga.700-701 ratastega juba ronib,ette siis Taurus 360/70 R20 või \"e\" kummid.
Kui tahad mägedes ronida siis vana K-700 rattad taha alla ja spetsketid sobivad peale. No ronib ikka mööda jääd ka üles, aga kui väheks jääb siis tuleb vedav käru ehitada. Sobivaim Zil 131 raam sildadega, kaarkummid alla jõuvõtuvõllist vedama. Muidugi vahekast ka sest pöörded muidu ei klapi. Saab ka vana teehöövli tagaraamist teha aga tuleb raskem.
Ise metsas siiamaani saanud hakkama T25- ega, hea vaikselt kõpitseda, küttepuid on sellega hea vedada, isetehtud vints järel, aga veab ka palke kui vaja, taga all vana Niva kombaini kummid, ees originaalid ja ees olemas ka väike sahk, ka vajalik, on olnud ka olukordi kus olen jäänud vintsi hargiga puu vastu ja sahaga kännu otsa, siis on paras n**s et end kätte saada, tegemist ikka kabiiniga variandiga. Kui sisse jääd pole hullu midagi, tõmbad ennast ise välja. Palke vedada võtab muidugi palju aega, aga küttepuie veoks sobib ideaalselt. Väikese metsakoguse juures ideaalne, kütet ka palju ei neela. Aga halbu omadusi on ka, sisse välja käimine ja trossi panek. T25-ga töid teinud ja lugusid huvitavatest juhtumistest ja tehnikast oleks rääkida küll, aga see kalduks teemast juba liiga kõrvale.

Kui aga suurem metsavedu siis soovitan minagi russi, vints külge, katted alla, ja käru järgi, selle ehitamine muidugi juba veits keerulisem.

Mõni aasta tagasi töötas ise metsafirmas harvesteri varustajana, need ikka tõelised metsaniidukid, \"piloodid\" olid sõbralikud ja isegi lubasid vahel sõita- äge. Aga kui selline kuhugi sisse jääb...oioioi.



skorpion3

nu T 25 ei tee mina midagi(loe jalgratas)! endal on bella 82 taga 701 rattad ees on kombaini kummid mis on kinnitatud gaz 66 sillale ( gaz66 sild ees all). aga qmõtlesid seda käru asja, kas kellegil on jooniseid? ve oskab täpsemalt infot anda?
Ei hakanud uut teemat tegema, kuna siin just oli metsakatest juttu.

Kõige pealt PILDID: http://www.zone.ee/rando100/Tehnika/

Jäi juhuslikult siis pildile eelpool juttu olnud T-25- est, siin siis väike tutvustus. Piltidel ka \"kelk\" millele saab metsa puud peale tõsta, (see talv tegime 6m pikkused puud, aga saab ka risti peale panna, siis u. 3m.) ja lintraktoriga koju vedada( russil ei hakka jalad maha). Piltidel näha ka vints, millel oli hetkel peal niiöelda puidualus, kuhu saed ja värgid peale käivad ja mis asub harkide peal, kahjuks neid seal palju näha pole, aga puid on nendega hea tõsta, näiteks saab kelgule esimesed 2 rida ilusti peale panna ja ülejäänud konksuga, mille vahetus tuleb teostada metsas. Ees siis sahk, mis metsas vahel toob rohkem kahju kui kasu, nimelt kändude taha jääb väga lihtsalt kinni, aga hea asi on see, et kõhu peale jääb enne saha raami kui karteri peale.

Varem sai valeinfot edastatud: all ei ole mitte Niva kummid vaid vana SK omad.

Masin ise pärit 80- ndate algusest ja praeguseks on mootor väga kulunud, ka sidur hakkab varsti otsa saama, millal remonti, seda ei tea, sest kevadel on masinat väga vaja.

See oli siis näide et ka väikese T- 25- ga on võimalik metsas suurt tööd teha, aga kulub kõvasti rohkem aega kui russi või mõne veel suurema metsamasinaga
Ootaks siis teie arvamusi ja küsimusi.
ise olen viimased 2 nädalat oma väga vana (arvatavasti esimene seeria) T-16 metsast palke välja vedanud. Väikeses talumajapidamises ideaalne traktor. Sidur on hakkab ära minema ja mootor on ka juba väga lahjaks jäänud. Kuid sellele vaatamata on võimalik temaga väga efektiivselt oma metsas ja majapidamises hakkama saada.

Idee oleks ehitada T-16 liigendraamiga. et metsas paremini manööverdada. Vaja oleks ehk teise T-16 tagasilla osi ja detaile. Kuidagi tuleks lahendada ka et esirattad oleks vedavad. On olemas ka esiveolisi T-16, kuid ma ei tea kust on võetud neil pöördemoment.

täiendan veel teksti, esisilla oleks ikkagi t16/25 lõppülekanne ja differ oleks omaehtitatud seal vahel mis sobiks käikudega kokku.

Laios

\"skorpion3: endal on bella 82 taga 701 rattad ees on kombaini kummid mis on kinnitatud gaz 66 sillale ( gaz66 sild ees all)\"

Ehk oleks sul võimalik võimalikult täpselt ja mõne pildiga seletada kuidas see 66 sild sinna alla on pandud ja mis ülekanded jms?
Endal ka kodus 52 kuid esisild on kuidagi väga \"metsas\" st 9 sõita ei saa hakkab loopima. 66 silda on lihtsam saada aga ta jääb keskelt madalamale kas see metsas segama ei hakka?
Tervist, jätkan teemat mis kunagi ammu ammu alustatud edasi. Kas keegi foorumlastest teab sellist asja, et kas T 150 traktoril annab 2 tagusilda vedama panna ( paigaldada saab). See muidugi nõuaks raami ümberehitust aga kas just vedama saab panna. olen näinud väetise külvikuid kahe tagumise sillaga aga kas ka viimane veab( kardaan ülekanne äkki)? siis teine küsimus, et kuidas oleks võimalik paigaldada 701 kumme sellisele traktorile ( olen näinu 700 rehvidega). Kas veljed annab sobitada lihtsamalt või südamikud keevitada? Kuidas on lood rehvi mahtuvusega traktori enda alla Big Grin Kel infot täpsemalt võib kirjutada meilile skorpion3@hot.ee