automoto.ee foorumid
K:laagrid? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: K:laagrid? (/showthread.php?tid=10328)



K:laagrid? - exit0 - 08-02-2005

Kuidas saab väntvölli laagreid kätte?
ise olen prooovinud peitli ja igast värkidega aga ei anna tulemust!
Mingi 1cm olen suure vaevaga seda liigutanud.
Äkki on möni nipp selle juures?


RE: K:laagrid? - Nitro - 08-02-2005

Peitliga ei ole nüüd küll mõtet jamada. Kuid muidu on tõmmits abiks.


RE: K:laagrid? - olli - 08-02-2005

Tõmmitsad..


RE: K:laagrid? - stretch - 08-02-2005

Karteripooli pisut kuumutades tulevad laagrid oluliselt väiksema jõupingutusega oma pesadest välja.

Edit: kui väntvõlli küljes, siis jah ainult tõmmitsad abiks.


RE: K:laagrid? - exit0 - 08-02-2005

keegi sai vist valesti aru!
mul ei ole need leegrid karteripesades viad väntvölli küljes
aint väntvöll on ja selle küljes on
olen proovinud niii kruustnagide vahel ja siis haamrit aga ei midagi
proovin kuumutamisega


RE: K:laagrid? - isandpauk - 09-02-2005

leia ümar või kiilukujuline metallitükk, mis mahub osaliselt vända põse ja laagri vahele. Aseta see sinna vahele ja anna talle haamriga pihta.



RE: K:laagrid? - w6rrimeez666 - 09-02-2005

AINULT TÕMMITSGA!!! Näiteks kõige tavalisem 3-käpaline universaaltõmmits.
Mopeedi väntvõll on nii pehme, et aitab paarist kergest kõksust haamriga ja põsed on paigast ära ja võllid tsentrist väljas.




RE: RE: K:laagrid? - valdo - 09-02-2005

exit0 Kirjutas:olen proovinud niii kruustnagide vahel ja siis haamrit...

Kui mängus on haamer olnud, tuleb Sul väntvõll võib-olla Kuusakoskile kinkida, kuna see on deformerunud.

Tõmmits ja ainult tõmmits abiks... MOS2 õli võid enne vahele panna, et paremini liiguks.

Hästivarustet tööriistapoodidest saab igas mõõdus tõmmitsaid... ja vahel ka komisjonipoodides vanapapide kuuridest leituna.


RE: K:laagrid? - jurkman - 09-02-2005

Kui on vana kulunud laager, siis võib lihtsalt puruks lüüa, laagriteras on küllalt rabe, ülemine ring läheb kohe matsuga, alumisesse relakaga soon sisse ja haamriga peale. Pole see väntvõll midagi nii pehme, mootori töötades saab ta jubedat valu, tuleb lihtsalt õige koha pääle lüüa, alasile toetudes.

Muidugi on esmane vahend tõmmits, aga hädakorral on ka eelnimetatud meetodit edukalt kasutatud.


RE: RE: K:laagrid? - valdo - 09-02-2005

Kenu Kirjutas:Kui on vana kulunud laager, siis võib lihtsalt puruks lüüa, laagriteras on küllalt rabe, ülemine ring läheb kohe matsuga, alumisesse relakaga soon sisse ja haamriga peale. Pole see väntvõll midagi nii pehme, mootori töötades saab ta jubedat valu, tuleb lihtsalt õige koha pääle lüüa, alasile toetudes.

Kui on tervelt tarvis kätte saada võll, mitte laager, on ju asi lihtne ja lööke pole hoopiski vaja:

1. Laagri välimine võru kruustangide vahele kinni ning relakaga 2 tükiks lõigata. Siis saab veidi separaatorit purustades eemaldada kõik peale sisemise rõnga

2. Sisemisele rõngale vähemalt kahte kohta pilud sisse lõigata, nii et ca 0,5 mm materjali enne võlli terveks jääks.

3. Niiviisi struktuuris nõrgestatud sisemine rõngas peaks tõmmitsaga üsna kerge vaevaga ära tulema.


Olen niiviisi eraldanud laagrivõru rattavõllist aga mis see väntvõll siis midagi erilist?