automoto.ee foorumid
mootor ja käigukast bagile? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: mootor ja käigukast bagile? (/showthread.php?tid=10493)

Lehed: 1 2


mootor ja käigukast bagile? - nissan - 24-02-2005

otsisin siin bagide kohta teemasid, aga ei leidnud midagi selle sarnast. niisiis tahaks teada kuidas mahutada bagi tagaossa mootor ja käigukast? kuidas saada käigukasti käigud õige kohapeale, et ikka esimen läheks ette ja neljas taha. kui sa käigukasti ka teistpidi keerad, siis ju käigud ka muutuvad.




muidugi võib pakkuda ka siia müüa mõnda bagi. võiks liikuv ja tagaveoline olla. siis ei pea ise hakkama aretama kui üldse viitsiks.


RE: mootor ja käigukast bagile? - urks - 24-02-2005

valikuks on sul kaks võimalust kas võtad tagamootoriga auto jõuallika või eesmootoriga. tagamootoriga on vast lihtsam kuna bagi tuleb väiksem, valida on sul vast kaks mootorit kas ZAZ või VW, mis mõlemad on kerge masina liigutamiseks piisavalt võimsad ja samas omavad suurt eelist õhkjahutuse näol, sest jahutussüsteem on nii raske kui ka ruumivõttev ja lisaks on tagamootoriga auto puhul raskus suurem tagaratastel mis on pidamise juures tähtis.
Eesmootoriga auto mootori saab panna lihtsalt tahapoole, et tekiks nagu keskmootoriga auto, jama selle puhul on see et tuleb bagi pikem, kuid samas on jälle nii mootori kui ka käigukasti valik parem Smile.
edukalt on tehtud mõlemaid versioone


RE: mootor ja käigukast bagile? - Aspelund - 25-02-2005

Miks Sul käigud just õiget pidi peavad olema? Täiesti edukalt õpid ka pööratud käikudega sõitma. Kaks korda vahetad käiku valesti, kolmas kord on juba käpas.

Asp


RE: mootor ja käigukast bagile? - kass artur - 26-02-2005

käigud jäävad ju ikka õieti käima,kuna sa ei keera kasti ju kuhugi vaid lihtsalt nihutad esirataste vahelt,nagu autol originaalis, tagarataste vahele.(või kui kasutad tagaveolist doonorit,siis ei nihuta midagi) Niikui sa kasti ringi keerad,hakkab bagi ju kohe tagurpidi sõitma.
Mis mootorit plaanid kasutada? Kas sapikas või mõni \'väljamaa\' masin?

minu postituse all peaks idee järgi olema link minu netilehele,saad sealt pilte vaadata ja äkki saad mingeid ideid ka



http://www.hot.ee/muda333/


RE: mootor ja käigukast bagile? - nissan - 26-02-2005

aga mootor peab olema siis autol ju originaalis piki autoga. sest kui on risti siis ta on ju liiga lai ega mahu taga torude vahele??

aga muidu tänud vastuste eest.


RE: mootor ja käigukast bagile? - kass artur - 26-02-2005

Mahub ikka. Näiteks enamus pisikesi sõiduautosid- Fiestad,Polod,Pandad jne, on reeglina esiveolised ja mootor risti vahel. Ja neil pole mootor ka servast servani,vaid ümber mootori peab mahtuma veel ka ju nt. vedrustus ja lanzeronid. Kui aga tahad et mootor ikkagi piki autot on siis soovitaks vaadata 80\'date keskpaiga audisid ja vw-sid. Nende kasuks räägib muidugi ka see et neile on palju osi saada nii poest kui lammutustest.
Kui sa tahad ehitada hästi väikest bagi siis piki mootorit on tegelikult vast raskemgi ära mahutada. Kui risti mootor asub tagarataste vahel (juht istub seljaga peaaegu vastu mootorit), siis pikimootoril on ratastevahel käigukast ja mootor ise ratastest eespool- just seal kus võiks istuda juht. Võib ju küll istet ettepoole nihutada, aga siis tekib jama bagi ninas,kuhu peavad ju ära mahtuma pidu-sidur ja pedaalid..


RE: mootor ja käigukast bagile? - max666 - 27-02-2005

tee sapikast tegime isegi ja sõidab siiamaani


RE: mootor ja käigukast bagile? - nissan - 27-02-2005

´vot ei taha sapperi tehnikal baseeruvat bagi teha.

nii nüüd olen mootori koha pealt targem. pead vaevab nüüd veel taga vedrustus ja ratta kinnitu raami külge. kuidas see lahendatud on??


RE: mootor ja käigukast bagile? - urks - 27-02-2005

see mismoodi sa teed tagavedrustuse sõltub ju otseselt sellest mis auto mootorit ja käigukasti sa kasutad.
vedrustuse kohpealt soovitaks mina kasutada nii palju kui võimalik auto algosasid, siiahulka puksid, poldid, vedrud, amoridid jne. see iseleiutamine on keeruline ja suurema ajakuluga ja algosasid kasutades on ka kindel tugevusvaru olemas, kuna autod raskemad kui bagid reeglina. loomulikult on selle lahenduse juures ka miinuspool, selleks on kaal mis kiirust küllalt hästi mõjutab.
kui tahad aga torudest teha siis kasuta korralikku toru ja tähelepanu pööra kinemaatikale, sest sellest sõltub nii juhitavus kui vastupidavus.

P.S kui ehituseks läheb siis tee raam piisava tugevusvaruga korralikust torust, siis jääb ära ootamatu paindeefekt pärast kerget tahtlikku õhulendu.Big Grin


RE: mootor ja käigukast bagile? - uve6 - 28-02-2005

tee vazi mootorist ja käigukastist. mul oleks pakkuda vazi mootor 1,2 ja käigukast ning lühike kardaan+tagasild mosse oma.raami pead ise tegema


RE: mootor ja käigukast bagile? - Jesper - 28-02-2005

Vedrustuse projekteerimisel soovitaks lugeda Fred Puhn\'i raamatut \"How to Make Your Car Handle\". Üsna lihtsalt ja arusaadavalt on kogu auto vedrustusse ja juhitavusse puutuv lahti seletatud. Maksab kriso.ee-st tellides 252kr.


RE: mootor ja käigukast bagile? - Deres - 28-02-2005

Üks leht kuskohas võib häid mõtteid väikese bagi ehitamiseks saada asub http://www.funbuggies.co.uk/gallery.htm Tegemist on taga ristimootoriga klassikalise Mini baasil ehitatud massinaga. Doonormini hankimine eestis odava hinnaga on peaaegu võimatu aga ehk saate nendelt piltidelt mõne hea idee.....


RE: mootor ja käigukast bagile? - nissan - 28-02-2005

tänan vastuste eest. olen targemaks saand.


aga üks asi veel. taha saab teha samamoodi vedrustuse nagu ette(A-tähe kujulise). lihtsalt amort tuleb ees konnitada alumisele A-le ja taga ülemisele, sest siis saab taguratta juurde ka veovõlli viia(loodan et saite aru mida ma mõtlen). kumba bagi on kergem teha, kas kahekohalist või ühekohalist. ja mis vaadata amortide valikul, kas sobivad ükskõik mis auto omad. ning kuidas saada bagi võimalikult kõrge?


RE: mootor ja käigukast bagile? - kass artur - 01-03-2005

loomulikult saab tagasillas kasutada topeltõõtsharkidega vedrustus,kuid kui plaanid kasutada risti ratastevahel asuvat mootorit,siis tekib probleeme õõtsadele kinnitushohtade leidmisega. Kuna mootor on jalus,kipuvad õõtsad tulema lühikesed- ja lühikeste õõtsadega mingit erilist offroad bagi küll ei tee. mida pikemad õõtsad,seda parem!

ühekohalist bagi on ikka lihtsam ehitada,aga kahekohalisega on hiljem lahedam sõita. saab sõbraga kasvõi metsas sõitmas käia,kui rallirada käepärast pole.

amordid on üleüldse üks rist ja viletsus. eriti esiamordid/vedrud. nt.minu masina tagumised amordid: ford sierra esiamort,millel vedrutaldrik minema löödud, sellele tehtud uus,reguleeritav vedrutaldrik ning vedruks on honda civicu esivedru. esialgu kestavad...
http://www.hot.ee/muda333/pildid/muud/amort3

selle,kui kõrge kliirensiga sa bagi teha saad,määrab tegelikult ära lühema poolassi käigukastipoolne liigend Toungue


RE: RE: mootor ja käigukast bagile? - pvr - 01-03-2005

Jesper Kirjutas:Vedrustuse projekteerimisel soovitaks lugeda Fred Puhn\'i raamatut \"How to Make Your Car Handle\". Üsna lihtsalt ja arusaadavalt on kogu auto vedrustusse ja juhitavusse puutuv lahti seletatud. Maksab kriso.ee-st tellides 252kr.

*359 eek on hind, kui seda mõtlesid... kui sa kahepoole saja eest selle raamatu kätte saaksid oleksin käsi Smile


RE: mootor ja käigukast bagile? - Jesper - 01-03-2005

Vabandust, ma ei viitsinud hetke hinda vaadata ja vaatasin ostude ajaloost selle hinna, mis mina ta eest maksin. On jah kallimaks läinud.

Kuupäev: 15.09.2004
Summa: 252.00

How to Make Your Car Handle 1 tk. Hind: 252.00
ISBN: 0912656468; Autor: Puhn, Fred; Kirjastus: HP Books (automotive titles only)

Aga see raamat on ka seda kõrgemat hinda raudselt väärt. See on nagu aabits, eriti keeruliseks ei minda, aga kõik põhiasjad on sees.

Võrreldes autojuppide hindadega on raamatud vägagi odavad.


RE: mootor ja käigukast bagile? - diugu - 14-03-2005

mees...võta yhendust praegu pea et ainsate MASSILISELT bagisid ehitavate meestega--- ehk siis RS Motorspordi omadega.... http://www.rsmotorsport.ee/
seal palju pilte...nii hobibagidest...kui ka ikka spetsiaalsest võistlustehnikast....ja usu...kui kysid nõu...saada selle alati....mina nende meeste käest igatahes kõikidele kysimustele vastuse saanud


RE: mootor ja käigukast bagile? - mõlll - 16-03-2005

tegin ka omale bagi a mul 6nnestus saada vene tehase bagi raam, millele oli algselt m6eldud sapaka mootor ja muud detailid. ma istutasin sinna datsun/nissani 1,2 mootori ja muud detailid.nyyd on 4x ketaspidurit ja nii edasi. selle k2igumehhanismi peab mingite p66radega tegema, muidu j22b see jah tagurpidi.endal oli ka tagurpidi see v2rk aga harjub 2ra.see on tegelikult ka myygis ja pildid on www.zone.ee/torgu ,viska pilk peale, v6in hiljem veel pilte teha ja infi anda


RE: mootor ja käigukast bagile? - kunn007 - 16-03-2005

mm käikude kohapealt on sedasi et jah sa tostad ju mootori eest taha jäävad käigut oiget pidi aga .....esisillaga autol tuleb välja käigukastist enamikel juthudel see hoob salongi poole taha tostes jääb see võll ju tahapoole ning tuleb teha vajalikud ylekanded voi siis nagu minu bagil on et lissalt puuritud auk teiselepoole käigukasti et võll jääks esi osa poole!
aga jah ml endal vaz 2107 1,3 se mootoriga tehasebagi ja ei saa kurta selle masina yleSmile... nii et kui kellegil kysimusi selle masin kohta siis olen abivalmisSmile
http://freelander.pri.ee/bagi <---nati minu bagist siis


RE: mootor ja käigukast bagile? - vootele - 16-03-2005

Tagasillas soovitaks kahte varianti - põikimootori puhul võiks kasutada kas sapaka vms tagumisi õõtshoobasid, mis liiguvad ratta teljega paralleelselt (kinnitus on rattast eespool), jääb rohkem ruumi ja juppide saadavus on parem. Kui on pikimootor, siis võiks kaaluda topelt-A õõtshoobadega.
Üks variant mootri ja kasti osas oleks kasutada Lada mootorit Estonia käigukastiga. Neid kaste kasutati ka kunagi bagidel, tegu on \"kõht ülespidi\" pööratud sapaka kasti korpusega, millel on racing sisu (5 käiku, otsehambumus) ja hea lihtne käiguvahetushoovastikku teha (vormeli jaoks konstrueeritud lülitusmehhanism).