Pobeda muudatused 1952 lõpus - Printerisõbralik versioon
+- automoto.ee foorumid (
https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Nõukogude Liidu autotööstuse pärand (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=26)
+--- Teema: Pobeda muudatused 1952 lõpus (
/showthread.php?tid=10769)
Pobeda muudatused 1952 lõpus -
eberhard - 15-03-2005
Anohhini järgi suurendati 1952 aasta lõpus Pobeda ploki sisselaskekanalite läbimõõtu mis andis võimsuse kasvuks 3 hj. S.o. Pobeda võimsus on 1952 aasta lõpust mitte 50 vaid 53 hj. Kas oskab keegi kommenteerida või on näinud-kõrvutanud \"uut\" ja vana Pobeda mootoriplokki. Kas tuli siis 1952 a lõpust uus valuvorm või kasutati mingeid muid vahendeid kanalite avardamiseks?
RE: Pobeda muudatused 1952 lõpus -
valdo - 15-03-2005
eberhard Kirjutas:Anohhini järgi suurendati 1952 aasta lõpus Pobeda ploki sisselaskekanalite läbimõõtu mis andis võimsuse kasvuks 3 hj. S.o. Pobeda võimsus on 1952 aasta lõpust mitte 50 vaid 53 hj. Kas oskab keegi kommenteerida või on näinud-kõrvutanud \"uut\" ja vana Pobeda mootoriplokki. Kas tuli siis 1952 a lõpust uus valuvorm või kasutati mingeid muid vahendeid kanalite avardamiseks?
Arvatavasti muudeti valuvormi veidi jah. Väljastpoolt see näha ei ole, st välikuju jäi samaks. Umbes samal ajal muudeti ju ka hülsside tehnoloogiat silindrite juures.
Kardan, et erinevus on märgata alles siis, kui kaks plokki kõrvuti panna kollektor-maas olekus. Ja ka seda, et vanu, enne-1952 plokke ülearu palju liikvel ei ole.
RE: RE: Pobeda muudatused 1952 lõpus -
eberhard - 15-03-2005
valdo Kirjutas:Umbes samal ajal muudeti ju ka hülsside tehnoloogiat silindrite juures.
Kirjuta palun lähemalt mis seal tehnoloogias muutus? Väegagi huvitav! Äkki aitab mul mingisse ajastusse paigutada üht tehasetavotis seisvat Pobeda mootoriplokki.
RE: Pobeda muudatused 1952 lõpus -
eberhard - 26-04-2005
Ise küsin ise vastan (aga võibolla on teistelgi huvitav): Šneideri raamatu \"Remont dvigatelei avtomobilei gaz\" järgi toodeti GAZ M-20 mootoreid kuni nr-ni 66900 hülssidega mille pikkus on 143,5 mm. S.t. võrreldes varasemaga hülsi pikkus lühenes.
Teine asi: silindridiameetriga 82,5 mm Gaz mootoriplokkidele löödi mootorinumbri järele vene tähestiku täht \"tsee\". GAZ mootoreid silindriläbimõõduga 82,5 mm ja 82 mm toodeti kuni 1951 a. Edasi tulid 81,88 mm ja väike osa 82,12 mm.